Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX 50->70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14734 - TSX 50->70cc
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tsxdude AKU MicheL 11-1-2004 21:06 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Een "snelle" Eurokit zou je kunnen vergelijken met een Malossi


Dit klopt niet, een eurokit is een malossi, alleen de wand en de afwerking van de malossi is anders...
Maar de timingen niet, dus kan een bewerkte eurokit makkelijk sneller gaan als een malossi anders de eurokit bygewerkt is en afgewerkt.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
TripleEdged 11-1-2004 21:19 Print reply

Posts: 506
ok dat weet ik, maar het ging maar even om het id, voor degene die zich en niet zo in verdiepen....
 
Knoxville 11-1-2004 22:06 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

[...]


Die schotten ja zijn er uit, maar dat ding loopt in zijn geheel niet snel.....


Niet getuned, gewoon Ori TSX cylinder, de snelle 50 dus.... 16mm en ori uitlaat. Loopt perfect...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Diederick 11-1-2004 23:41 Print reply

Posts: 96
dit is echt heel grappig... de mensen met een 50cc imi of een gewone 50 cc beredeneren allemaal dat omdat zei 70/75 halen, je met een 70 cc eurokit 100 moet kunnen lopen, en met een malossi makkelijk 100 +....

ben niet al te positief hierover, want je zal er achter komen dat je de 100 toch echt niet zal halen .. whahahahahha

ook zo mooi dit:
ik ken ook een paar mannetjes bij mij op school die beweren dat ze met hun rieju en yamaha 120 lopen... nou geloof me, mijn tsx gaat met wind mee 95 ( twv 15/52 ) en ik haal ze in mijn 4 al in.... dat zijn echt van die momenten dat ik ff mijn reet showw!! whahahaha

dussss: als je met je imi 50cc 80 haalt.. of 75.. dan is het bijna de moeite niet om een 70 te kopen.. tenzij je gaat tunen...
 
KaWaReZ 11-1-2004 23:44 Print reply

Posts: 20582
TSX'en zijn gewoon kut om op te voeren ...

gaat wel, maar je haalt met de cc's er minder uit dan met andere brommers, das jammer
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
kpotappel86 11-1-2004 23:52 Print reply

Posts: 2679
ff mijn mening....

als je met een crosser dtr tsx mtx mt ofzo

85 90 95 is dat echt hard hoor je hebt veel weerstand je bent een windvanger geen stroomlijning banden (noppen soms)

en de luchtgekoelde oude type's blokjes....

dat denk ik erover

ik heb een zulu en een yamahdtr lopen even hard bijna

yamaha heb 70cc malossie en 20mm luchtkoeling
zulu heeft 50cc gilardonie en 14mm vloeistof koeling

en die zulu trekt harder en gaat ook nog iets harder dus ja....

dat is het verschil gewoon tussen oude en nieuwe type blokjes...



 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Blukaap 12-1-2004 0:07 Print reply

Posts: 10006
Dat is het verschil tussen een goede cilinder en een baggercilinder .
Al is een DT(R) blok nu niet direkt iets om over naar huis te schrijven.....

Mijn SH reed 90 teller met 70 eurocilindro, proma en 20mikuni.
Trok en reed een onbegrensde GSM met iets langere vertanding er uit.
Hij 6-bak, ik 4-bak, hij SM wielen, ik noppen, hij LC, ik AC.

Ok, het scheelde 20cc, een uitlaat en een 6mm in carb.
Maar evengoed, m'n SH kwam best lekker vooruit opzich .
 
Bastila is lief
Martijn 12-1-2004 1:40 Print reply
Posts: 10000
kheb niet alles gelezen...maar zoek eens in de search op 'magische grens'....

das 95 bij tsx ongeveer....tis moeilijk om ze harder te laten lopen...tuurlijk zijn er uitzonderingen...
maar proma/gianelli, 20mm en 70 eurokit is ong. het snelste wat je kunt hebben..en top ligt ongeveer op 90+...

waarom heb ik nog niets gelezen over de cilinderkop?...ik rij met een 70 kop, maar bne van mening dat een 50kop beter loopt op een eurokit (pasop voor kopneuker)...

70cc rijdt iig veel fijner...en trekt beduidend harder op.
de moeite waard dus...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
kpotappel86 12-1-2004 8:18 Print reply

Posts: 2679
kijk dit zijn nuttige antwoorden...
en 70cc is fijner kun je ook in lage toeren met je power spelen(soms ligt aan setup en afstelling)

50cc is alleen hoege toeren 70cc begint al in lagere toeren vind eurokit erg lekker lopen jammer dat de wand zo slecht is... liep snel kapot die wand 2 3 maanden me malossi loopt al zeker het dubbelle en nog niets te zien....


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

kheb niet alles gelezen...maar zoek eens in de search op 'magische grens'....

das 95 bij tsx ongeveer....tis moeilijk om ze harder te laten lopen...tuurlijk zijn er uitzonderingen...
maar proma/gianelli, 20mm en 70 eurokit is ong. het snelste wat je kunt hebben..en top ligt ongeveer op 90+...

waarom heb ik nog niets gelezen over de cilinderkop?...ik rij met een 70 kop, maar bne van mening dat een 50kop beter loopt op een eurokit (pasop voor kopneuker)...

70cc rijdt iig veel fijner...en trekt beduidend harder op.
de moeite waard dus...


 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
DaveTSX 12-1-2004 8:51 Print reply
Posts: 2033
dat 70cc zoveel power geeft onderin valt reuze mee, is omdat de eurokit en malossi 70cc vrij laagtoerig zijn. Leg die uitlaatpoort maar us wat hoger haha, haal je wel meer dan die 90+, ik haalde 107 autoteller (okay niet vaak, was met wind in de rug, maar met windstil haalde ik wel 105). was op 11500 toeren zoiets. Maarja je power onderin zakt wel weg hoor.

Ik ben gisteren weer begonnen aan me tsx (heb ongeluk gehad enzow he met tsx). En nu heb ik het nieuwe frame helemaal kaal, en dan ga ik dus binnenkort spuiten, en dan kan ik weer verder aan de kappen en achterbrug en voorvork.

Foto's komen er natuurlijk aan zodra ie af is!

Maar ik ga nu er een 6bak inzetten uit een 80 blokje, en mijn getuned 70cc met een iets andere inlaat als normaal, daar hebben lude en ik het ff over gehad he lude En hopen dat het werkt! Jullie horen het nog wel
 
http://www.2weird4u.com
Blijhoofd 12-1-2004 8:58 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

dat 70cc zoveel power geeft onderin valt reuze mee, is omdat de eurokit en malossi 70cc vrij laagtoerig zijn. Leg die uitlaatpoort maar us wat hoger haha, haal je wel meer dan die 90+, ik haalde 107 autoteller (okay niet vaak, was met wind in de rug, maar met windstil haalde ik wel 105). was op 11500 toeren zoiets. Maarja je power onderin zakt wel weg hoor.

Ik ben gisteren weer begonnen aan me tsx (heb ongeluk gehad enzow he met tsx). En nu heb ik het nieuwe frame helemaal kaal, en dan ga ik dus binnenkort spuiten, en dan kan ik weer verder aan de kappen en achterbrug en voorvork.

Foto's komen er natuurlijk aan zodra ie af is!

Maar ik ga nu er een 6bak inzetten uit een 80 blokje, en mijn getuned 70cc met een iets andere inlaat als normaal, daar hebben lude en ik het ff over gehad he lude En hopen dat het werkt! Jullie horen het nog wel


ben benieuwd!
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 12-1-2004 11:30 Print reply
Posts: 10000
std eurokit is een hele goede cilinder...voor straatgebruik...

tunen suckt, je gaat er wel harder mee, maar gewoon voor op de weg enzo kun je beter onderin wat vermogen houden, dan wat je er bovenin mee wint...

trouwens..de wand van een eurokit is helemaal niet slecht....warmlopers enzo kan ie goed aan...alleen je moet em niet te arm laten lopen met olie en benzine...maar chroomwand is goed zat hoor....malossi heeft wel nicasil enzo...maar scheelt bijna nix in slijtage...

btw...in eurokit geen chromen veren zetten

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Knoxville 12-1-2004 12:19 Print reply

Posts: 1454
Eurokitt is perfect in mijn ogen, onderin is ontuned lekker te rijden. Heb er al een vastloper mee gehad. Aan de wand mankeerd bijna niks..... Zuiger helemaal stuk. Zegt ook iets over de kwaliteit. Poorten zijn alleen niet afgewerkt....
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
robertsx 12-1-2004 16:08 Print reply

Posts: 91
Okeee bedankt voor de reply's ong. 90 dus
 
FoX-racing 27-9-2005 21:54 Print reply

Posts: 1034
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville
Eurokitt is perfect in mijn ogen, onderin is ontuned lekker te rijden. Heb er al een vastloper mee gehad. Aan de wand mankeerd bijna niks..... Zuiger helemaal stuk. Zegt ook iets over de kwaliteit. Poorten zijn alleen niet afgewerkt....


ik ben nu ook bezig met cilinder jij zegt poorten zijn niet afgewerkt.... hoe kan je die wel goed bijwerken ????

dit soort dingen moet je er dan wel bij zeggen

 
\ XL500 | CR125 /

Dit topic is 3359 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved