Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagjes over nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14708 - vraagjes over nsr
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Muerte aka Ozzy 10-1-2004 20:52 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf



Wist ik niet Hans!

Dat opent compleet nieuwe perspectieven, cilinder tuning doormiddel van stimulatie
Door bepaalde algoritmes van toerentallen toe te passen kan je je poortlayout bruut snel krijgen, stoer

[...]


Klopt, heeft alleen geen invloed op de prestaties, alleen de levensduur.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 10-1-2004 20:51


wat heb jij geslikt ey..

dat spul wil ik dan ook
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
master of disaster_rs50 10-1-2004 20:52 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Die verhalen komen van koolstof afzetteing bij 4 takten. Maar ik vind het meer een verkoopverhaal, het probleem bestaat bij huidige auto's niet meer. Alleen duikt het weer op met directe injectie.

Je krijgt door wat trager in te rijden echt geen stootrand. Cilnder heeft nu eenmaal geen stootrand na 100km

neej dat begrijp ik ook wel.
Maar als jij na 500km je cilinder niet boven de 6k hebt gehad, dan onstaat ie weldegenlijk
en als je mazzel hebt zet die zuiger zich erover heen.
maar als 't echt bar slecht op elkaar afgestemt is, kan ie zicht eraan vastnaaien.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 10-1-2004 20:55
 
lalalalalala i can't hear you
gonzales 10-1-2004 20:52 Print reply

Posts: 1319
INRIJTUNING MAF GEWOON . DEED VAN VEEN OOK D8 IK
 
burn your rubber not your soul
Ralf 10-1-2004 20:55 Print reply

Posts: 9073
Ja, van Veen deed dat ook, voor elke sprint, nieuwe zuiger, 300km inrijden, vermooeeeeieeend :P
 
Rudy 10-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

neej dat begrijp ik ook wel.
Maar als jij na 500km je cilinder niet boven de 6k hebt gehad, dan onstaat ie weldegenlijk

Cilinder die je 500 km inrijd die draaien toch niet meer dan 6k
Een snelle cilinder 500 km inrijden is dwazenwerk. Dan rijd je meer in dan dat je met een zuiger kunt rijden. Goede cilinders hoef je zowizo niet lang in te rijden. Daarbij is nakisil zo hard dat je er bijna geen stootrand in rijd. Zelfs niet nadat er al een zuigertje of wat door is gegaan.
tuurlijk als je een cilinder eeuwig laag in het toeren houd dan omt de uizger niet max bovenin.
Maar stel je er niet teveel van voor. Als lagers iets slijten en dat doen ze, dan heb je dat al veel erger. daar onstaat nooit geen cilinder problemen mee. Je verhaal is veel te als en als.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
master of disaster_rs50 10-1-2004 21:07 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]

Goede cilinders hoef je zowizo niet lang in te rijden. Daarbij is nakisil zo hard dat je er bijna geen stootrand in rijd. Zelfs niet nadat er al een zuigertje of wat door is gegaan.
tuurlijk als je een cilinder eeuwig laag in het toeren houd dan omt de uizger niet max bovenin.


oeps, niet gelezen dat ie nicasil wand heeft.
 
lalalalalala i can't hear you
master of disaster_rs50 10-1-2004 22:09 Print reply
Posts: 1839
goed ik heb nog niet de juiste site gevonden die ik zocht,
maar er word toch echt op meerdere pagina's aangegeven dat het laagtoeren houden echt neit goed is.
http://faq.luiemotor...nd=faq&itemid=24


http://home.planet.n...tuning/cilinder.html (zie onderaan)

http://users.pandora...eren%20Cilinder.html (zie onderaan)

het zal voor de rest wel aan mij liggen,en het intereseert mee reet dat jullie me uitlachen of denken dat ik dom ben ofzo, ik ben er echt vanovertuigd dat bij het inrijden gewoon niet constant in laag toeren moet worden gereden,en het gas er af en toe op moet.
dit geld dus met name voor cilinder zonder nicasil wand!
Ik wist neit dat 't hier over een cilidner met nicasil wand ging!

Ga moregn verder met zoeken,en laat ik de foto's wel zien.
Ik ga eerst ff bier drinken.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 10-1-2004 22:11
 
lalalalalala i can't hear you
Blukaap 10-1-2004 23:45 Print reply

Posts: 10006
Een malossi voor NSR heeft een gietijzeren wand .

Daarnaast is je verhaal complete bullshit, denk je nu serieus dat zelfs zo'n gietijzeren wand van zulke peperkoek troep is gemaakt dat je binnen 500km een voelbare stootrand hebt ?
Dat zul dus een randje van 0,1mm zijn ofzo, weet niet wat je nog kan voelen met een nagel.
Als je bedenkt dat de zuigerspeling 0,08mm oid is......
Misschien dat het je op bloot aluminium wel lukt, maja, die is voor die tijd al versmolten met je zuiger oid :p

Ga alsjeblieft naar brommerboertjes toe, die verkopen dat verhaal ook altijd .

Cilinder mag je best even opentrekken tijdens het inrijden, maar dat zou ik pas na 100km doen en dan alleen met een goed afgewerkte en goed warmgereden cilinder (km of 20 minimaal gereden dat stuk).


Owjah, na 100km moet je 'm met een over 2000rpm fluctuerende cosinus puls met een T van 2,56sec op zo'n 8000rpm houden, want door de ontstane integere peltierwerking worden de randen van je poorten dan gepolijst op punten waar dat nodig is en het afgeschuurde materiaal komt op punten waar de cilinder wat ruwer moet zijn.


Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 10-1-2004 23:47
 
Bastila is lief
Punk [Dave] 10-1-2004 23:51 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap


Owjah, na 100km moet je 'm met een over 2000rpm fluctuerende cosinus puls met een T van 2,56sec op zo'n 8000rpm houden, want door de ontstane integere peltierwerking worden de randen van je poorten dan gepolijst op punten waar dat nodig is en het afgeschuurde materiaal komt op punten waar de cilinder wat ruwer moet zijn.




cosinus.. owja... en de tangens dan?

Dit bericht is ge-edit door Punk [Dave] op 10-1-2004 23:52
 
KaWaReZ 11-1-2004 1:36 Print reply

Posts: 20582
mss een toevoeging..

me kawacil erafgehaald... (ori waar ik 6k mee gereden heb), zijkantjes van mn uitlaatpoortje waren "dichtgeslibt" met koolstof.
(regelmatig 8/9k toeren gereden, meestal 6/7000.)

mss een tip:
rij je vaak alleen maar 6/7k (lange afstanden), sjek je cil dan na een km of 3k en dremel et koolstof evt weg..... en ik maar denken dattie zuiger gaar was omdattie steeds slechter presteerde )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Ralf 11-1-2004 1:49 Print reply

Posts: 9073
Koolstofafzetting op de poortranden ligt aan goedkope olie en/of slechte verbranding
 
Rudy 11-1-2004 2:47 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

goed ik heb nog niet de juiste site gevonden die ik zocht,
maar er word toch echt op meerdere pagina's aangegeven dat het laagtoeren houden echt neit goed is.
http://faq.luiemotor...nd=faq&itemid=24


http://home.planet.n...tuning/cilinder.html (zie onderaan)

http://users.pandora...eren%20Cilinder.html (zie onderaan)

het zal voor de rest wel aan mij liggen,en het intereseert mee reet dat jullie me uitlachen of denken dat ik dom ben ofzo, ik ben er echt vanovertuigd dat bij het inrijden gewoon niet constant in laag toeren moet worden gereden,en het gas er af en toe op moet.
dit geld dus met name voor cilinder zonder nicasil wand!
Ik wist neit dat 't hier over een cilidner met nicasil wand ging!

Ga moregn verder met zoeken,en laat ik de foto's wel zien.
Ik ga eerst ff bier drinken.

Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 10-1-2004 22:11


Ach prachtig verhaal
die links
uiteindelijk is dit de enige die klopt http://home.planet.n...tuning/cilinder.html
De bovenste is een vaag saai verhaal, enigste wat er uit komt is dat je gevarieerd in moet rijden, lijkt me nu niet echt eens stap voor de mensheid he.

http://users.pandora...eren%20Cilinder.html
Is een gejat verhaal van een of andere gare site, race scoots op de achtergrond en dan beweren dat je zuigerveren 200-250 KM gaat inrijden

Uieindelijk heb je het over een luie motor, die bestaan niet, verkeerd inrijden kun je wel, maar ja. Ik reageer niet meer kansloos verhaal.

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 11-1-2004 2:49
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 11-1-2004 9:45 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Koolstofafzetting op de poortranden ligt aan goedkope olie en/of slechte verbranding


of slechte afstelling
 
Ralf 11-1-2004 9:46 Print reply

Posts: 9073
Dat is een gevolg van elkaar
 
bart de scootergek 11-1-2004 10:57 Print reply

Posts: 8916
en op wat voor olie rijd kawarez??? juist ja zonnebloemolie
 
Honda RC-33

Dit topic is 2584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved