Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vraagjes over nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 961 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14708 - vraagjes over nsr
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gonzales 10-1-2004 20:44 Print reply

Posts: 1319
lui komen bestaat . voor motoren die met een pomp werken. zoals een wagen. een diesel dan kan je dieselleiding wat verstopt raken en gaat je vermogen omlaag. na tijdje de moter forceren gaat ie etrug goed
 
burn your rubber not your soul
F!ump 10-1-2004 20:45 Print reply

Posts: 654
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Misschien heb je te langzaam ingereden


wordt het nu de nieuwe rage om dus op 12k in t rijden?
 
master of disaster_rs50 10-1-2004 20:45 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

Het is een aandoenelijk verhaal
Lui die dit soort topics posten zeggen toch al wel genoeg
http://www.brommerforum.nl/showtopic/10413

[...]


tja je moet ergens goed in zijn , word master of desas de nieuwe hans teeuwen?

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 10-1-2004 20:42

die cilinder was toen ook vastgelopen
 
lalalalalala i can't hear you
gonzales 10-1-2004 20:46 Print reply

Posts: 1319
op 12 k inrijden . dit is gepost door een verdeler die veel zuigers wil verkopen
 
burn your rubber not your soul
Rudy 10-1-2004 20:46 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

die cilinder was toen ook vastgelopen


daarom moet je misschien je denkwijze aanpassen, blijven bepaalde dingen toch beter heel
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ralf 10-1-2004 20:46 Print reply

Posts: 9073
Hmm, ik denk dat dat niet meer van deze tijd is sowieso.

Maar ik vind het nog altijd raar dat het fabeltje in de brommerwereld is beland en vooral in verband met inrijden...
De fietsenmaker probeerde het me ook wel eens wijs te maken, ik moest er om lachen en hij vond me dom
 
jupiler 10-1-2004 20:46 Print reply
Posts: 846
gagagag de nieuwe hans teeuwen, ik geloof ok gin ene zak van da verhaal
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
master of disaster_rs50 10-1-2004 20:46 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Misschien heb je te langzaam ingereden

dat is precies mijn punt!
 
lalalalalala i can't hear you
Ralf 10-1-2004 20:47 Print reply

Posts: 9073
En je punt was gebaseerd op sprookjes.

En het verschijnsel waar Rudy het overheeft, dat effect krijg je niet zo heel snel, behalve als je het heeel erg gaat overdrijven, bijvoorbeeld eerste jaar niet boven de 2k uit enzo

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 10-1-2004 20:48
 
master of disaster_rs50 10-1-2004 20:47 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


daarom moet je misschien je denkwijze aanpassen, blijven bepaalde dingen toch beter heel

wacht maar ik zal de tekst + foto's vinden ook!
 
lalalalalala i can't hear you
Hans F 10-1-2004 20:48 Print reply
Posts: 4326
het is toch duidelijk dat je poorten compleet ergens anders komen te liggen als je lang rustig rijd


even serieus: zuigerveren slijten wel anders af als je veel rondrijd op toerentallen waarop weinig koppel (of druk in de cilinder) wordt geleverd

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 10-1-2004 20:49
 
Rudy 10-1-2004 20:49 Print reply

Posts: 3471
Die verhalen komen van koolstof afzetteing bij 4 takten. Maar ik vind het meer een verkoopverhaal, het probleem bestaat bij huidige auto's niet meer. Alleen duikt het weer op met directe injectie.

Je krijgt door wat trager in te rijden echt geen stootrand. Cilnder heeft nu eenmaal geen stootrand na 100km
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Ralf 10-1-2004 20:50 Print reply

Posts: 9073


Wist ik niet Hans!

Dat opent compleet nieuwe perspectieven, cilinder tuning doormiddel van stimulatie
Door bepaalde algoritmes van toerentallen toe te passen kan je je poortlayout bruut snel krijgen, stoer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F
even serieus: zuigerveren slijten wel anders af als je veel rondrijd op toerentallen waarop weinig koppel (of druk in de cilinder) wordt geleverd


Klopt, heeft alleen geen invloed op de prestaties, alleen de levensduur.

Dit bericht is ge-edit door Ralf op 10-1-2004 20:51
 
Rudy 10-1-2004 20:51 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

wacht maar ik zal de tekst + foto's vinden ook!


Zou ik maar beginnen met typen en zelf een verhaal maken
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hans F 10-1-2004 20:51 Print reply
Posts: 4326
tja, ralf
heb het zelf ook pas ondekt, maar het heeft idd te maken met algoritmes van toerentallen, hoe wist jij dat? Zit jij mij te bespioneren
 

Dit topic is 2583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved