Ralf |
10-1-2004 20:20 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
anders word je cilinder fucking lui
WTF is dat nou voor bullshit, krijg je dan metaalmoeheid ofzo?
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
10-1-2004 20:23 |
Posts: 1839 |
neej, dan komt je zuiger nooit helemaal op 'n top, en krijg je dus groeven.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Ralf |
10-1-2004 20:24 |
Posts: 9073 |
Heb je daar voorbeelden van, onderzoeken?
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
10-1-2004 20:27 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Heb je daar voorbeelden van, onderzoeken?
jah das makkelijk te zeggen.
heb jij een onderzoek waarin staat dat inrijden nodig is om de levensduur te bevorderen
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Ralf |
10-1-2004 20:28 |
Posts: 9073 |
Yup.
En dat gebrabbel van jouw kom ik nergens tegen, en heb ik zelf ook nooit ervaren.
Misschien ben jij wel de missing link
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
10-1-2004 20:30 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Yup.
gooi het in de groep
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Ralf |
10-1-2004 20:31 |
Posts: 9073 |
Lees Bell maar...
En als je een beetje logisch nadenkt kan je het zelf wel bedenken waarom warmrijden en 'inrijden' nodig is, maar dat verhaaltje van jouw...?
|
|
|
|
Rudy |
10-1-2004 20:31 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
jah das makkelijk te zeggen.
heb jij een onderzoek waarin staat dat inrijden nodig is om de levensduur te bevorderen
Heb ik wel ja
En denk je dat je groeven krijgt in een cilinder die niet zwaar belast word omdat de zuiger niet bovenin komt?
Als er een stootrand in zit is hij gewoon versleten dat is heel wat anders.
Lees eens wat vakliteratuur voor je dit soort dingen beweert.
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 10-1-2004 20:32
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
Erik_N |
10-1-2004 20:31 |
Posts: 5360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
neej, dan komt je zuiger nooit helemaal op 'n top, en krijg je dus groeven.
Komt de zuigern iet op zn top ? gaat ie maar tot de helft dan ?
Stonden die onderzoeken niet in de fabeltjeskrant ?
|
|
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja! |
|
F!ump |
10-1-2004 20:31 |
Posts: 654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
gooi het in de groep
zeik niet zo man, geef gewoon toe dat je totaal geen idee heb over wat je daarnet geblaat hebt, en stijd niet zo voor gelijk te krijgen, Ralf heb gelijk, jij niet punt.
|
|
|
|
Rudy |
10-1-2004 20:36 |
Posts: 3471 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
jah das makkelijk te zeggen.
heb jij een onderzoek waarin staat dat inrijden nodig is om de levensduur te bevorderen
Dit is wel zon geblaat
Wat is inrijden? Inrijden betekent dat je de nieuwe onderdelen op elkaar in laat slijten.
De cilinderwand en de zuiger zijn van de fabriek af nooit op elkaar ingesleten. De onderdelen
zijn nog iets ruwer dan nadat een motor langer gelopen heeft.
Doordat de wand en de zuiger iets ruwer zijn onstaat er meer warmte waardoor een zuiger
sneller vastloopt.
Dus zou het zin hebben?
Je kunt overgens ook te traag inrijden, dan wordt de druk op de zuigerveren niet groot genoeg en loopt het geheel te glad in, met als gevolg smeerproblemen.
Dit bericht is ge-edit door Rudy op 10-1-2004 20:36
|
|
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson |
|
master of disaster_rs50 |
10-1-2004 20:38 |
Posts: 1839 |
ik zal es ff zoeken voor je.
maar waar het kort gezegt om neer kwam,was dat als je constant in laag toeren (je cilinder)inreed dat je zuiger en de wand wel op elkaar inslijten op laten we zeggen 10cm.
Maar op het moment dat je het gas opentrok ,dat er warmte verschil op trad omdat ie neit gelijk zo snel gekoelt kan worden.
daarom zou je zuiger gaan uitzetten, niet alleen in de breedte maar ook in de hoogt.
daardoor komt je zuiger hoger dan 10cm, en kom hij om het punt ( bijv.) 10,1 cm.
en het punt boven die 10cm waren de zuiger en cilinder nog neit op elkaar ingesleten.
waardoor er om dat punt veel vermogen zou worden verloren.
maar nog erger is dat op de momentt de zuiger door de warmte erg is uitgaan zetten op een nog niet ingereden stuk,en daaardoor de kans op een vastloper vergootte aangezien de zuiger is gaan uizetten en de cilinder wand nog enigsinds dik is.
edit: bromhandelaar in de buurt had een cilinder laten zien die was vastgelopen doordat er groeven in de cilidner waren gekomen na het inrijden, betreft een 70cc
Dit bericht is ge-edit door master of disaster_rs50 op 10-1-2004 21:58
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
Ralf |
10-1-2004 20:39 |
|
Rudy |
10-1-2004 20:41 |
|
Ralf |
10-1-2004 20:42 |
Posts: 9073 |
Misschien heb je te langzaam ingereden
|
|
|
|