Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zundap zuiger te hoog?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 719 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14701 - zundap zuiger te hoog?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 10-1-2004 17:47 Print topicpost

Posts: 2524
(bij een vriend van me)
een 70cc zeta cilinder en een zuiger uit een grote bak met zooi gegraait. Ze zien er goed uit en het past allemaal lekker in mekaar. De brommerboer heeft het in zijn hande gehad en zei dat het best goed was. En dat het bij elkaar hoort. Nou hadden we het erop gezet. Alles dicht, wat blijkt staat de zuiger tegen de kop aan die raakt ie dus net aan..

zal die zuiger er dan toch niet bijhoren? en zou je dit op kunne lossen met extra pakkingen, en moeten die dan bij de voet of bij de kop?
 

Tsxdude AKU MicheL 10-1-2004 17:56 Print reply

Posts: 10676
Ja kan je oplossen met een paar extra pakkingen en hoe staan de poorten dan by ODP
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
master of disaster_rs50 10-1-2004 17:59 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Ja kan je oplossen met een paar extra pakkingen en hoe staan de poorten dan by ODP

jah maar als ie 'm nu al raakt, zal ie 'm met 2 pakkingen net niet raken.
maar als ie dan een keer goed warm word heb je alsnog de kans dat ie 'm raakt.
word een beetje risico vol denk ik.
Aan de andere kant==> super veel compressie
 
lalalalalala i can't hear you
Tsxdude AKU MicheL 10-1-2004 18:01 Print reply

Posts: 10676
Drom vraag ik hoe de poorten staam by ODP
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
WoLdRiNG 10-1-2004 18:24 Print reply
Posts: 251
Dat heb ik ook eens gehad met een zundapp. maar dat was met een 50 cc tje daar zijn 2 types van. er zit dan verschil in de afstand van de pistonpen naar de boven kant van de zuiger.

Ik weet zo niet hoe ze dat noemen

Dat kan het zijn maar zulke zuigers heb ik niet gezien voor een zeta.

Hoeveel spoelpoorten heeft de zeta eigenlijk??

mzzl gertjan
 
zundapp_gts 10-1-2004 18:58 Print reply

Posts: 307
Gertjan heeft het volgens mij idd bij het juiste eind. Er zijn twee maten drijfstangen voor zundapp. Die zijn volgens mij anders bij ronde (oude) blokken dan bij vierkante (nieuwe) blokken. Hier doe je niet veel tegen, je kan er wel een andere krukas inzetten, want voor de rest zijn de blokken gelijk.
 
Teunmenator 10-1-2004 19:56 Print reply

Posts: 2524
Ik heb j33b33 net gebeld en hij denkt dat zijn blok meer richting rond is (tenzij je het natuurlijk over de cilinder had die is zo vierkant als het maar zijn kan...) uit zijn framenummer kun je opmaken dat ie uit 77 is en ik verwacht eigenlijk dat er hetzelfde blok nog opzit.

Ik heb hier nog pakkingpapier liggen (de plaatselijke brommerboer is t/m dinsdag dicht :S) zou het een idee zijn om er 2 voetpakkingen extra onder te zetten (in totaal dus 3). Ik weet dat ie als ie echt flink warm is er anders tegenaan zou kunnen tikken. Maar van de andere kant hij raakt hem ook meer NET hoor.. (2 pakkingen dan maar??)
 
zundapp_gts 10-1-2004 20:03 Print reply

Posts: 307
Ik ben niet bekend met extra pakkingen toevoegen (dan moet je bij martijn zijn :P) maar je verandert natuurlijk wel de timing. Kwestie van proberen, maarja, als je het echt zeker wil weten moet je er een andere as in stoppen of ergens een ander blok op de kop tikken.
 
jupiler 10-1-2004 20:03 Print reply
Posts: 846
ik zou gewoon eerst ff 2 pakkingen proberen, raakt ie nie en loopt ie goed ist goed ej en anders nog 1 xtra
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Muerte aka Ozzy 10-1-2004 20:03 Print reply

Posts: 3255
je kan ut probere.. en dan maar hopen dat 3 voetpakkingen in totaal genoeg is. anders toch maar andere drijfstang (dan weet je zo en zo dat ut goed zit)
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
jupiler 10-1-2004 20:07 Print reply
Posts: 846
ja ok mar andere drijfstang is toch wel weer hoop xtra werk+kosten, en als je gewoon de pakkingen eerst ff probeert en je draajt aan je vliegwiel en je merkt dat hij de kop nie raakt en je gaat rijden en t is goed is er toch ook niks aan de hand?
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Saknet 10-1-2004 20:07 Print reply

Posts: 10355
kheb keer 5 pakkingen eronder gehad op een mt met een ouwerwetse 70zeta anders raakte hij de kop, mits je de ciltapeindmoertjes goed aandraaid blijven ze wel zitten..

Dit bericht is ge-edit door barteld op 10-1-2004 20:08
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Teunmenator 10-1-2004 21:09 Print reply

Posts: 2524
We hebben er nou maar 1 extra inzitten en hij raakt hem niet aan. Ook nie als je aan het vliegwiel draait. Wel lijkt ie geen zak compressie te hebben, Ik hoorde dat het ook uitmaakt hoe je zuiger erop zit in hoogte dan. (ik heb hem met die 2 kleine poortjes naar de inlaatpoort gezet richting caberateur zeg maar, ik weet toch vrij cker dat dat goed is toch?)
 
Muerte aka Ozzy 10-1-2004 21:10 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

We hebben er nou maar 1 extra inzitten en hij raakt hem niet aan. Ook nie als je aan het vliegwiel draait. Wel lijkt ie geen zak compressie te hebben, Ik hoorde dat het ook uitmaakt hoe je zuiger erop zit in hoogte dan. (ik heb hem met die 2 kleine poortjes naar de inlaatpoort gezet richting caberateur zeg maar, ik weet toch vrij cker dat dat goed is toch?)


dat moet zo om.. anders heb je helemaal geen compressiej..
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748

Dit topic is 802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved