Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - versnellingsbak lekt van mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14700 - versnellingsbak lekt van mtx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MTX 80 RII H 14-1-2004 17:27 Print reply
Posts: 336
op de hele lengte van je rechtercarterdeksel zit een brede streep (ongeveer 2cm) die iets dieper ligt als de rest van het deksel. De bovenkant hiervan is je maximumlevel en de onderkant is je minimumlevel.
Je draait dus je olievuldop eraf, pakt een SCHONE spijker o.i.d. en doet die in het gat (wel vasthouden natuurlijk), vervolgens haal je hem er weer uit en houdt hem naast je carter. FF kijken of de bovenkant van de olie op de spijker tussen de streep zit, is dit niet zo, ff maatregelen nemen.
Zit er te weinig in: bijvullen.
Zit er te veel in: 2 keuzes.
Je kunt gaan zitten kutten met je olieaftapplug (die bout aan de onderkant van je blok) en hopen dat je er niet te veel uit laat lopen (of te weinig: nog een keer vuile poten).
Of je laat het lekker zitten, het teveel loopt er namelijk vanzelf uit. Dit geeft wel een tijdje vieze garagevloer, maar als je je brom boven een opengescheurde kartonnen doos zet maakt dat ook niet uit.

Maar als jy er 2takt-olie in hebt zitten zou ik de olie sowieso ff verversen, vindtie wel lekker.
 
It's a multiple-station rotation installation
de_koen 14-1-2004 17:39 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

op de hele lengte van je rechtercarterdeksel zit een brede streep (ongeveer 2cm) die iets dieper ligt als de rest van het deksel. De bovenkant hiervan is je maximumlevel en de onderkant is je minimumlevel.
Je draait dus je olievuldop eraf, pakt een SCHONE spijker o.i.d. en doet die in het gat (wel vasthouden natuurlijk), vervolgens haal je hem er weer uit en houdt hem naast je carter. FF kijken of de bovenkant van de olie op de spijker tussen de streep zit, is dit niet zo, ff maatregelen nemen.
Zit er te weinig in: bijvullen.
Zit er te veel in: 2 keuzes.
Je kunt gaan zitten kutten met je olieaftapplug (die bout aan de onderkant van je blok) en hopen dat je er niet te veel uit laat lopen (of te weinig: nog een keer vuile poten).
Of je laat het lekker zitten, het teveel loopt er namelijk vanzelf uit. Dit geeft wel een tijdje vieze garagevloer, maar als je je brom boven een opengescheurde kartonnen doos zet maakt dat ook niet uit.

Maar als jy er 2takt-olie in hebt zitten zou ik de olie sowieso ff verversen, vindtie wel lekker.


tip, draai dat kleine m6 boutje naast je kick eruit, zet je brommer recht, overtollig olie loopt eruit, trug op standaard zette, boutje derin en rijde...
 
Honda 5-Bak te koop
RUTGER_86 14-1-2004 17:42 Print reply

Posts: 1183
wrm moeilijk doen als het makkelijk kan gewoon olie eruit dat moet toch al omdat er 2 takt olie in zit en dan 8 a 900 ml erin (zow beter @de_koen??)
 
DE MANNE VAN JANNE
immolation 15-1-2004 16:56 Print reply
Posts: 13
zo tis opgelost. khad er al goede olie in, gewoon een tijdje mee gereden en het teveel is eruit.
bedankt voor de tips
 
de_koen 15-1-2004 17:19 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86

wrm moeilijk doen als het makkelijk kan gewoon olie eruit dat moet toch al omdat er 2 takt olie in zit en dan 8 a 900 ml erin (zow beter @de_koen??)


Ik reageerde gewoon op de nogal vergezochte manier van die kerel die ik gequoted had.

Ik had al op de 1ste pagina gepost dat de topic starter gewoon de olie moest aflaten en er 800 ml van de juiste olie in moest doen

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 15-1-2004 17:19
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved