Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vliegwielmoer die telkens losgaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14664 - vliegwielmoer die telkens losgaat
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wipe-out 9-1-2004 15:34 Print reply

Posts: 7672
dat is het punt, ik had hem altijd goed aangetrokken, en hij ging toch weer los.

ik doe er wel wat lock-tite tussen, kijken wat hij dan doet, en lijkt me geen kwaad kunnen.

ik zie nu net trouwens pas dat hij in MF staat. wil er een modje zo vriendelijk zijn om hem even naar TF te plaatsen ; )
 
Tsxdude AKU MicheL 9-1-2004 17:00 Print reply

Posts: 10676
oke heb ik ook met tsx gehaqd.. schoefdraad was ook verrot...
Wat ik heb gedaan, nieuw draad getapt...
nieuwe bout gehaald met borgring(plastic) en goed vastgedraait en is nu (Y)
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
tomos25 9-1-2004 20:13 Print reply
Posts: 39
Dat revetje is als het goed is een beetje bol, als je de bolle kant aan de kant van je moer houd functioneerd hij als een trillings demper.
En lock-tite kan meestal geen kwaat, krijg je echt wel weer los. Anders brachten ze dat spul niet op de markt.

mzzl
 
ties 9-1-2004 20:23 Print reply
Posts: 1333
kan ook zijn dat je spietje wat ruimte heb en dan tikt je vliegwiel heen en weer, had ik ook met me dt me spietje brak de heletijd en dan ging me moer ook loszitten. ik heb toen een dikker spietje gehaald en die pas gemaakt.
 
Bas MT 9-1-2004 20:28 Print reply
Posts: 55
gwoon druppie loc tite...klaar is kees
 
Blorn 9-1-2004 20:33 Print reply

Posts: 13825
Goeie moment aangetrokken?
 
PRO TUNING 9-1-2004 20:45 Print reply

Posts: 4000
Je vliegwiel zit niet vast door de spie of door de moer, maar door het conische gedeelte.
Loopt je vliegwiel steeds los dan is de conischiteit niet optimaal meer.
Smeer wat klepschuurpasta tussen je vliegwiel en krukas en draai het vliegwiel naar links + rechts net of je een klep inslijpt. Daarna goed reinigen en het vliegwiel zit weer muurvast op je krukas.
 
Blorn 9-1-2004 20:46 Print reply

Posts: 13825
Denk niet dat veel mensen hier weten hoe ze een klep inslijpen..

Edit: Typo

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 9-1-2004 20:46
 
PRO TUNING 9-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 4000
Dan kun jij als TF moderator dat mooi uitleggen.
 
ties 9-1-2004 21:02 Print reply
Posts: 1333
een spietje zit er ook om er voor te zorgen dat je vliegwiel blijft zitten. ik heb et geprobeerd zonder maar dan slipt ie echt door.
 
PRO TUNING 9-1-2004 21:08 Print reply

Posts: 4000
Een spie is puur bedoeld voor het vaststellen van de timing van het vliegwiel t.o.v. de krukas. In een HPI ontsteking zit ook geen spiebaan c.q. spie.

 
Ralf 9-1-2004 21:25 Print reply

Posts: 9073
Kruk en vliegwiel zijn conisch, dat klinkt vast op elkaar, is dat niet dan is je vliegwiel of krukas ingelopen/versleten.
 
Blorn 9-1-2004 21:55 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

een spietje zit er ook om er voor te zorgen dat je vliegwiel blijft zitten. ik heb et geprobeerd zonder maar dan slipt ie echt door.
Doorslippen is ook heel iets anders als eraf flikkeren
 
De Schout 9-1-2004 22:03 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

een spietje zit er ook om er voor te zorgen dat je vliegwiel blijft zitten. ik heb et geprobeerd zonder maar dan slipt ie echt door.


heb paar 1000 km zonder spie gereden, nergens last van gehad hoor...
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 1958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved