Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - mengsmering tanken of oliepompje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14661 - mengsmering tanken of oliepompje
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jerry 9-1-2004 0:19 Print topicpost
Posts: 112
ik hoor hier op het forum van veel mense die hun oliepomje niet gebruiken maar mengsmering tanken.
wat zijn de voordelen hier eigenlijk van .
betere smering ofwat ?

met andere woorden .is het dom om met de oliepomp te rijden op men nsr ?

Dit bericht is ge-edit door jerry op 9-1-2004 0:28
 
trust me there is no one you can trust

Pistonpen Paultje 9-1-2004 1:29 Print reply

Posts: 8678
Het is niet dom. Sommige mensen zweren werkelijk aan die dingen.
Je loopt alleen wat meer risico. Als het pompje stopt(dat merk je ook niet) krijgt je blok geen smering. En loopt het in de soep.
 
excite mt70 9-1-2004 1:31 Print reply
Posts: 817
het scheelt je ook wat geld, bussie olie kon ik bij de groothandel halen voor 2,50, en hier betaal je 1 euro voor 0.75 liter, dus tel uit je winst, maar inderdaad, ik heb hem nooit aangesloten om de hierboven genoemde reden
 
Rudy 9-1-2004 1:39 Print reply

Posts: 3471
Pompjes leveren te weinig smering bij de hogere toerentallen voor snellere cilinders.
Zelf smeren is het meest ideale, dan weet je welke olie je gebruikt en ook werkelijk de verhouding.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
j33b33 9-1-2004 12:51 Print reply

Posts: 437
Als je zelf smeert moet je wel goed op de verhoudingen letten..

Bij ons zit een pompstation die mengsmering heeft van 1:40?
Die kerel beweerde da da nieuw was en da da allemaal ging veranderen

Dikke Lul ja

Mijn brommer loopt dus helemaal niet goed op die 1: 40

Dus gebruik of je oliepompje.. als ie goed werkt.. of tank iig gewoon mengsmering 1:50 --> Da doet het bij mij altijd goed..


 
j33b33 9-1-2004 12:51 Print reply

Posts: 437
Misschien scheelt zelf mengen wel iets in geld... Maar voor die paar euro in de maand zou ik gewoon mengsmering tanken.. Heb je niet al da gehannes
 
Blukaap 9-1-2004 13:06 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j33b33

Als je zelf smeert moet je wel goed op de verhoudingen letten..

Bij ons zit een pompstation die mengsmering heeft van 1:40?
Die kerel beweerde da da nieuw was en da da allemaal ging veranderen

Dikke Lul ja

Mijn brommer loopt dus helemaal niet goed op die 1: 40

Dus gebruik of je oliepompje.. als ie goed werkt.. of tank iig gewoon mengsmering 1:50 --> Da doet het bij mij altijd goed..




Als de mengverhouding rijker is aan olie, dan moet je je sproeier ook iets groter zetten.

En een niet te koude bougie gebruiken scheelt ook, normale brommers moeten 1:40 mengsmering echt wel slikken....
 
Bastila is lief
-jaZper- 9-1-2004 13:43 Print reply

Posts: 3841
het olipompje is altans bij de mb erg slecht gemaakt, het tandwieltje is van plastik en het pompje wil nog wel eens stuk gaan, dus zorg dat je gewoon op meng rijd en als je denkt dat het stoer is om op olie te rijden dan heb je het mis, doodsoorzaak nummer 1,(vraag maar aan pim uit didam of niet pim)
sensor was kapot gegaan voor de olitank en kon zijn reiju weggooien
 
groene motoren gaan harder
BlizzarD 9-1-2004 13:49 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

het olipompje is altans bij de mb erg slecht gemaakt, het tandwieltje is van plastik en het pompje wil nog wel eens stuk gaan, dus zorg dat je gewoon op meng rijd en als je denkt dat het stoer is om op olie te rijden dan heb je het mis, doodsoorzaak nummer 1,(vraag maar aan pim uit didam of niet pim)
sensor was kapot gegaan voor de olitank en kon zijn reiju weggooien


Tja je moet ook niet wachten op een lampje wat gaat branden vind ik, je moet het gewoon regelmatig controleren en tijdig bijvullen. Zelfde geldt voor benzine.

Ik rijd al een km of 8500-9000 met oliepompje en hoge toeren, en heb nog nooit problemen gehad. Ook de tsx heeft een plastic tandwiel voor de oliepomp, maar ik heb een km of 350 geleden mijn blok gereviseerd en het tandwiel was nog helemaal goed Niks afgesleten of tandjes afgebroken, helemaal niks. Dus het kan wel gewoon.
 
Koos non-brommerloos!
rasta man 9-1-2004 13:51 Print reply

Posts: 3612
jup ik rijd ook al een half jaar op mijn tankje van de tsx heb 2500 km gereden en nog geen problemen gehad
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
Blukaap 9-1-2004 13:57 Print reply

Posts: 10006
Reden waarom dat tandwiel van plastic is (gokje): als die pomp vastloopt is het natuurlijk wel 3 dubbel klote als het hele blok nog een opdonder krijgt doordat die tandwielen vastslaan.
Dat plastic tandwiel slaat zo kapot waarschijnlijk.
 
Bastila is lief
BlizzarD 9-1-2004 13:59 Print reply

Posts: 2050
Denk opzich niet dat zo'n klein k*t oliepompje je complete blok incl tandwielen kan tegenhouden
 
Koos non-brommerloos!
jupiler 9-1-2004 14:01 Print reply
Posts: 846
waarom zou je je brommer weggooien als de sensor kapot is?
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
jupiler 9-1-2004 14:01 Print reply
Posts: 846
Ik tank zelfg ook mengsmering om de reden

Edit: oeis vergete te editte

Dit bericht is ge-edit door jupiler op 9-1-2004 14:02
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
BlizzarD 9-1-2004 14:04 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jupiler

waarom zou je je brommer weggooien als de sensor kapot is?


Sensor die een lampje laat branden als zijn olie bijna op is. Hij controleerde nooit zijn olie en is dus doorgereden. Hierdoor kreeg hij op een gegeven moment geen smering meer, en dan krijg je een vastloper
 
Koos non-brommerloos!
Teunmenator 9-1-2004 14:04 Print reply

Posts: 2524
Maar gewoon tanken en dan olie erbij mikken. (wat afmeten natuurlijk). Of komt het verschil tussen 1 op 40 en 1 op 50 toch wel nauw...
 

Dit topic is 6201 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved