Nah, ik had duz laatst verteld van mijn zelf getunede 50snel cilinder met heel veel toeren, maar hij was vastgelopen....
Het kwam waarschijnlijk door het nieuwe naaldlagertje:
Dat lager kon dus niet tegen zoveel toeren :(
Want die was net nieuw erin gedaan, had ik nog van een nieuwe krukas van iemand anders, dus kostte me gelukig niets.
Helemaal naar de klote ! :( Ik merkte onder het rijden een steeds erger wordende rammel en de power zakte echt meteen helemaal weg.
Thuis aangekomen nog effe geprobeerd te starten en ff gasgeven, maar toen liep hij vast !
Ik denk dat op dat moment de zuiger brak omdat het naaldlager de zuiger 'vasthield' dus wou die heel erg kantelen :(
Resultaat :n :
Mooi he
Nah, een paar dagen later gewoon een nieuwe zuiger erin gedaan, en het oude standaard naaldlager gewoon gebruikt.
Met deze nieuwe zuiger ging ik wel effe rustig aan eerst inrijden enzo.
Ik onderweg richting zandvoort, lekker inrijden, na +/- 25 km gereden te hebben trek ik hem effe door met hele lichte vertanding dus het kon best, ineens: grrrrggagagagagggggrrg GGGGGGGGRRRRRRRRRRRRRRKRKRKRRRRRRRRRR :a KUT !!
Ik moest de hele weg naar huis lopen:p
Weer vastgelopen !! ik voelle aan de kickstarter en ik voelde dat er iets tussen zuiger en kop zat (metaalbrokkie).
Resultaat 2e zuiger:
Bij de 2e zuiger heb ik al wat meer met kantelen rekening gehouden, want het gat wat ik in de 2e zuiger heb gemaakt is al een stuk kleiner en ik liet nog 1 cm van het onderste stuk zuigerhemd gewoon zitten.
Ik denk dat hij de 2e keer is vastgelopen door een stuk metaal van de vorige vastloper (ik had de krukasruimte wel schoon gemaakt maar misschien niet goed genoeg) of het kwam door de onderste rand van dat grote 4-kante inlaat gat in de cilinder dat de zuiger daar dus tegenaan gestoten had want precies bij hoge toeren was hij vastgelopen.
Zie inlaat:
Zie uitlaatpoort:
En hier heb ik een poortmapje gemaakt (niet echt duidelijk).
De spoelpoorten heb ik er niet bij vermeld maar die zijn toch 'standaard' gebleven.
Ik denk dat ik een U van de inlaat ga maken, zodat de zuiger er niet meer in kan blijven 'hangen' waarschijnlijk is het probleem dan wel weg.
Wat trouwens wel goed is, is dat er geeneen zuigerveer kapot gegaan is, en dat zou je niet verwacht hebben bij zo'n gemolde zuiger!
[This message is edited by Michiel Ts70x on 3-9-01 14:02]