Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Ontsteking vervroegen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1027 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1462 - Ontsteking vervroegen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bogarde 2-9-01?21:02 Print topicpost
Posts: 82
Hoe doe je dat en wat schiet je ermee op?
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]

Ali 2-9-01?21:24 Print reply
Posts: 667
Je ontstekking vervroegen heeft nut dat je brommer vaak meer toeren gaat maken en harder zal gaan optrekken je kan het doen door de grondplaat tegen de draai richting van het vliegwiel in te draaien (staat pijltje op vliegwiel grondplaat dus andere kant op draaien).

 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
B3AST 2-9-01?22:04 Print reply
Posts: 2469
juist. je moet gewoon je vliegwiel eraf halen, dit kun je doen door die bout los te draaien en vervolgens moet je HEEEEEEEEL erg hard trekken, en als je dan HEEEEL sterk bent en het HEEEEEEEL lang probeert lukt het je nog niet dus je moet een vliegwieltrekker pakken....

en dan je grondplaat zover mogelijk met de klok mee draaien dan staat ie op zn vroegst, en "op zn vroegst" loopt altijd wel lekker bij honda
 
- insane in the brain -
Max van Doorn 2-9-01?22:14 Print reply
Posts: 73
goed , dit is de grootste onzin die ik ooit bijelkaar heb gelezen.

hij loopt pas goed als de markering goed staat , dat is een groef op je grondplaat en een puntje in je carter

 
B3AST 2-9-01?22:19 Print reply
Posts: 2469
nee dat is dikke shit, dat is de "STANDAARD" afstelling... dan loopt ie idd altijd goed en "standaard" maar dat kan dus veel harder...
 
- insane in the brain -
MB50TUNED 2-9-01?23:13 Print reply
Posts: 1054
Het klopt lekker allebei niet . Ik heb allerlei standen getest bij mijn ontsteking en hij staat nou ergens tussen die van jullie in . Op zijn vroegst liep hij alleen hard, maar was de powerband nog smaller geworden. En starten ging hopeloos. En bij het merkteken draaide ik niet genoeg toeren. En daardoor was mijn top te laag. Misschien dat ik een snelle onstekingsplaat ofzo heb. Ik zou zeggen proberen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 3-9-01?07:52 Print reply

Posts: 7387
ik heb nog nooit bij mij in de carter een streepje of een groef gezien. ik heb meerdere malenheel goed gekeken, maar niks gevonden, waar zit dat groefje en streepje dan precieS?
 
He?
-Michiel RS- 3-9-01?09:46 Print reply
Posts: 2803
linksboven bij die ene (1 van de 3) bevestigings bouten
 
bartjan 3-9-01?14:42 Print reply
Posts: 109
das ook logisch, want bij lage toeren heeft ie meer kracht bij een vroege ontsteking en bij hoge toeren bij een late ontsteking.

daarom kun je het best er een cdi-unit opzetten van hpi (die verlaat bij lage toeren en vervroegd bij hoge toeren, en dat doet een normale cdi ook wel, maar niet zo goed als een hpi) en dan ook nog de ontsteking op ze'n vroegdst zetten
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
MBBBBBB 3-9-01?15:14 Print reply
Posts: 2340
Wat kost z'on HPI cdi dan?
En waar kan je die halen?
 
Ali 3-9-01?15:25 Print reply
Posts: 667
kost een 4 a 500 piek... nog steeds interesse? ga dan naar dekkers of VDH dacht ik.
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
MBBBBBB 3-9-01?15:37 Print reply
Posts: 2340


Laat maar


 
B3AST 3-9-01?16:38 Print reply
Posts: 2469
dat noemt men rotorontsteking

man, mijn MT heeft wel een zooo vroeg gestaan, gewoon de grondplaat helemaal los, je draait hem een kwartslag met de klok mee, draait vervolgens 2 van de 3 bouten erin (dus niet door de grondplaat), de 3e past dan niet meer. Die twee zat je er los in zegmaar, dan duw je de grondplaat er tegenaan, en dan draai je ze in, zodat hij nog wel de grondplaat vast klemt...

DAN staat je ontsteking pas vroeg! (had Al!en bij mij gedaan)

bij mij liep dat een tijdje mega knoeter keihard, tot op een gegeven moment ik die cylinder enso eraf had, en toen er weer op, en om een of andere weirde reden liep die toen niet meer goed daarmee... dus toen heb ik hem maar weer op de normalen "op zn vroegst" gezet


 
- insane in the brain -
bogarde 3-9-01?19:54 Print reply
Posts: 82
dus je kan meer toeren draaien (= hogere top) EN je gaat er harder door trekken (ik bedoel de brommer)?

of klopt dit ook niet?
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
MBBBBBB 3-9-01?20:24 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: BogardE?

EN je gaat er harder door trekken (ik bedoel de brommer)?




Als jij geil wordt van je brommer zou je best wel eens harder kunnen trekken ja
Ja sorry hoor mij jij begon ermee
 
barry 3-9-01?20:28 Print reply

Posts: 7387
sommigen komen zelf klaar op de brommer door de vibratie... :n


daar is ooit ver geleden op het forum nog een topic over geweest, dus vraag je niet af hoe ik er bij kom....
om misverstanden te voorkomen
 
He?

Dit topic is 1098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved