Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx-sh... beter of slechter dan mtx o.t.?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1102 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14589 - mtx-sh... beter of slechter dan mtx...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

asf-70 chris 6-1-2004 21:00 Print topicpost

Posts: 286
is een mtx-sh beter of slechter dan een mtx oud type? zo ja, op welke punten? zo nee, beter

Ook hoorde ik dat de mtx-sh slechter op te fokken is dan het oude type... ja/nee? persoonlijke ervaringen?

het blok dat origineel onder de sh'tjes zit, is, qua ingewanden toch gelijk aan een nsr blok? op de waterpomp troep na dan..... dus alle nsr cilinders kunnen er zonder meer op? ook de uitlaten voor de mtx-sh passen dan nog op de cilinder?

wat is een leuke setup om de 90 mee te halen? ik heb namelijk geen flauw idee wat je er ongeveer onder moet leggen ik zat te denken aan eurocilindro 70, 20 mik en gianelli...

owja, en zij er nog mooie wegbandjes te krijgen voor mtx'en? want je ziet ze doorgaans alleen met noppenbanden..

alvast bedankt!

Dit bericht is ge-edit door asf-70 chris op 6-1-2004 21:50
 
r-e-l-o-a-d-e-d 600RR >> t

Blukaap 6-1-2004 21:30 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: asf-70 chris

is een mtx-sh beter of slechter dan een mtx oud type? zo ja, op welke punten? zo nee, beter
Maakt weinig uit denk ik, ik vind ze wel stukken mooier, SH's staan alleen bekend om een zwak frame net onder het balhoofd, weet niet of OT dat ook heeft.

Ook hoorde ik dat de mtx-sh slechter op te fokken is dan het oude type... ja/nee?
niet echt, alleen MTX-ot kan 28cc meer onder (128cc ipv 100), maar de cilinders voor SH (zeker als je NSR cilinders pakt) zijn best goed.
persoonlijke ervaringen?
alleen met sh

het blok dat origineel onder de sh'tjes zit, is, qua ingewanden toch gelijk aan een nsr blok? op de waterpomp troep na dan.....
ja
dus alle nsr cilinders kunnen er zonder meer op? ook de uitlaten voor de mtx-sh passen dan nog op de cilinder?
ja, mits die waterpomp er op zit en een radiateur, uitlaten passen ook gewoon (MTX-sh is een luchtgekoelde MTX50R om het zo maar te zeggen).

wat is een leuke setup om de 90 mee te halen? ik heb namelijk geen flauw idee wat je er ongeveer onder moet leggen ik zat te denken aan eurocilindro 70, 20 mik en gianelli...
Heb ik mee gereden, alleen met proma ipv Gianelli, ging ong 90 op de teller, met 15-42 vertanding.
Reed erg fijn en trok ook best ok op, maar ik denk dat er uit die cilinder heel wat meer te halen is, alleen denk niet dat die proma dat aankan.
Gianelli weet ik niet wat ie kan.


alvast bedankt!

 
Bastila is lief
Pistonpen Paultje 6-1-2004 21:33 Print reply

Posts: 8678
Ik zeg slechter. Waarom? Mijn ervaring met SH is niet best. Top van 70 met een 70zeta, 20mm, proma pijp. Verder zaten die zijkappen op de tank niet flex enzo. Sleutelen vond ik ook wat onhandig.

En ze rotten voor op het frame waar de enkele buis dubbel word.

NSR is gelijk aan SH op de waterpomp idd. Dus andere koppelingsdeksel en je hebt LC.
 
Blukaap 6-1-2004 21:34 Print reply

Posts: 10006
Jij bent ook een beunhaas .
Ik vind persoonlijk het NSR/SH blok veel fijner om aan te werken en op te fokken.
 
Bastila is lief
Mark Mtx 6-1-2004 21:34 Print reply
Posts: 564
nou kan weinig anders zeggen dan harrie heeft gedaan

een mtx-sh is vele mooier

onderdelen zijn wel minder goed te krijgen
voor ot kun je gewoon veel cilinders krijgen omdat het de zelfde als mt/mb is

de orginele cilinder zijn van beiden gewoon niet voor uit te branden

voor de rest leuke setup goed afstellen kan hard lopen
 
HONDA rulez
Mark Mtx 6-1-2004 21:36 Print reply
Posts: 564
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Sleutelen vond ik ook wat onhandig.
onhandig??probeer bij een mt ofzo de bougie er maar uit te draaien of de carb afhalen die buis van het frame zit vervelend in de weg

En ze rotten voor op het frame waar de enkele buis dubbel word.heb ik ook last van gehad ja


 
HONDA rulez
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-1-2004 21:37 Print reply

Posts: 7007
het nsr/mtx-sh blok is idd praktischer om aan te sleutelen en met die blokken heb ik altijd veeeel minder gezeik, ik zou ook voor SH gaan

maar het probleem is wel dat sommige sh?s echt supersloom zijn, maar met een beetje leuke onderdelen en je ontsteking vervroegen enzo lopen ze ook wel 90 .. in de juiste richting dus

het sleutelen is eigenlijk bij alle honda?s wel makkelijk opzich, SH heeft een paar irritante dingetjes maar goed O.T. ook wel (een ot heb ik alleen nooit gehad )

ja ik zou voor SH gaan omdat die vaak wat beter in orde zijn (je ziet die nog veel origineel)
 
nobody fuck with us!!
Dragonfly 6-1-2004 21:40 Print reply

Posts: 486
Dat rotten bij da frame kan dat enige serieuse problemen geven ( da geloof ik best ) maar hoe kan je het verkome want heb op dit moment ook een MTX o.t. maar wil liever een MTX-sh

 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
Pistonpen Paultje 6-1-2004 21:49 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark Mtx

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Sleutelen vond ik ook wat onhandig.
onhandig??probeer bij een mt ofzo de bougie er maar uit te draaien of de carb afhalen die buis van het frame zit vervelend in de weg

En ze rotten voor op het frame waar de enkele buis dubbel word.heb ik ook last van gehad ja




Is in vergelijking met MTX o.t. btw.

Moet wel bekennen dat ik de SH mooier vind...
 
Blukaap 6-1-2004 21:50 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dragonfly

Dat rotten bij da frame kan dat enige serieuse problemen geven ( da geloof ik best ) maar hoe kan je het verkome want heb op dit moment ook een MTX o.t. maar wil liever een MTX-sh



Kun je nauwelijks voorkomen, ja, goed schoonhouden enzo.
Beste is gewoon een stalen balk d'r in lassen zodat er niks meer in kan komen.
Al zou ik er persoonlijk een klein gaatje onderin boren om evt condens en slootwater af te laten.
 
Bastila is lief
Kampersjaak 6-1-2004 21:53 Print reply

Posts: 12285
met sh heb ik nog nooit probs gehad.
verder geen last van scheuren bij het balhoofd.
en hij heeft al wel een klapje meegemaakt met de voorvork.


en verder ziet de sh er veel beter uit dan de o.t.

maar verder zeggen ze dat de sh niet snel is te krijgen

maar heeft de zelfde slag als een nsr(zelfde blok) duzz zou even hard moeten kunnen gaan.


en anders maak je er een water gekoelde van...

mijn mening
 
oderint dum metuant
Pistonpen Paultje 6-1-2004 21:55 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

maar heeft de zelfde slag als een nsr(zelfde blok) duzz zou even hard moeten kunnen gaan.




Watergekoeld lopen ze idd wel goed door wss.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Al zou ik er persoonlijk een klein gaatje onderin boren om evt slootwater af te laten.


Ervaring mee?!
 
Dragonfly 6-1-2004 22:01 Print reply

Posts: 486
Welke trekt beter een MTX o.t. MTX-sh
En weet offtopic een TSX
Want moet hem origineel houde van ons pa
 
I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here
Blukaap 6-1-2004 22:05 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

[...]


Watergekoeld lopen ze idd wel goed door wss.

[...]


Ervaring mee?!


Nee, common sense .

Dragonfly:
Origineel maakt het weinig uit denk ik, ik vond m'n SH origineel (naja, alleen 20 mikuni en andere demper) wel aardig rijden.
 
Bastila is lief
Luc 6-1-2004 22:30 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Kun je nauwelijks voorkomen, ja, goed schoonhouden enzo.
Beste is gewoon een stalen balk d'r in lassen zodat er niks meer in kan komen.
Al zou ik er persoonlijk een klein gaatje onderin boren om evt condens en slootwater af te laten.


Bij mij zit daar standaard al een gat voor

maargoed; ik zou voor de sh gaan; het is een mooier type; wat vaker gezegd wordt; er is de mogelijkheid om er een LC van te maken; kan bij OT ook wel;maar daar is maar ??n mogelijkheid voor; en zet die maar uit je hoofd een Zeta 70 LC kopen; maar die zijn erg zeldzaam

MTX-sh zijn genoeg onderdelen voor te krijgen, als je maar op de goeie adresjes zoekt
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 6-1-2004 22:31 Print reply

Posts: 7007
ja ori SH rijdt wel relax hoor, was me eerste honda

ik ree 65 op de rechte weg, en die teller klopte ong. 99% met een autoteller

geheel ori he behalve proma demper
 
nobody fuck with us!!

Dit topic is 1097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved