Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - keerringen dt blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 943 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14568 - keerringen dt blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Olaf 5-1-2004 22:15 Print topicpost
Posts: 473
ik wilde een keertje de keerringen van mijn blok gaan bekijken, ik heb een yamaha dt,
nou vroeg ik me af of iemand mij kan uitleggen hoe het moet want er bestaat helaas geen faq over.
 

Teunmenator 5-1-2004 22:23 Print reply

Posts: 2524
welke keerringen? zo van je rechterkrukkas keering enzo??

Je laat de olie uit je brom.

Je haalt je rechterkarter kap eraf (moet als je het netjes wilt doen daarna een nieuwe pakking in).

Je ziet dan een grote koppelingshuis zitten met daarachter een iets groter tandwiel (als het koppelingshuis) en daarnaast zit een kleiner tandwieletje.

Achter het kleine tandwieletje zit je rechterkrukkas keering.

Om hierbij te kunnen moet je koppelingshuis er af. (4 bouten eerst losdraaien). Dit lukt alleen met een luchtsleutel. Ook het kleinere tandwiel moet met een luchtsleutel.

Nu kun je beide tandwielen naar voren eraf schuiven en je bent bij je keerringen.

Mocht je deze trouwens willen vervangen dan is dat een heel geklooi. Ze zeggen meestal van draai er een parkerschroef in maar dat viel bij mij iig vies tegen. Ik heb het helaas met wrikken enzo moeten doen. (bij de brommerboer hebben ze er trouwens speciaal gereedschap voor)

Ik ben er van overtuigd dat er meer pakkingen zitten maar daar heb ik nog nooits iets mee gedaan. Je kunt ook links je vliegwiel eraf halen en dan je grondplaat. Ook hierachter zit een krukkaskkering..
 
WoLdRiNG 5-1-2004 22:44 Print reply
Posts: 251
Loopt je dt vaag dan??? Anders is het volgensmij een beetje nutteloos op je keringen te gaan bekijken
 
ties 5-1-2004 22:57 Print reply
Posts: 1333
je heb helemaal geen luchtsleutel nodig. gewoon een goede sleutel/dop. en het huis kan er af door em in ze 4 te zetten en dan iemand op de achterrem te laten drukken en dan het huis met passende sleutel/dop los te maken. krukas kan losmaken door het vliegwiel te blokkeren. en er zit alleen een pakking op de koppelings kap aan de rechterkant. maar aan keerringen kan je meestal niet zien of ze versleten zijn. dat merk je alleen aan je prestaties.
 
mr200r 6-1-2004 1:06 Print reply
Posts: 5122
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WoLdRiNG

Loopt je dt vaag dan??? Anders is het volgensmij een beetje nutteloos op je keringen te gaan bekijken


ja,beetje vreemd benje problemen aan het zoeken
of vindt je het leuk om iets eraf te draaien?
 
mr200r
Olaf 6-1-2004 7:43 Print reply
Posts: 473
nee me dt is best wel oud, ik ben al de zoveelste koper.
en hij heeft zo lang ik hem heb bagger gerede, er zit 65 cc onder met 16 mikuni powerfilter snelle uitlaat en shit en hij rijd nog steeds bagger met een top van maar 75.
ook komt er erg veel rook uit, net alsof die blokolie verbrand.

maar teunmenator bedank voor je uitleg, ik moet dus eerst als ik die kap eraf heb dat grote ronde geval in het midden eraf hallen met die 4 moeren en me koppelingsplaten en daarna kan ik het rechter tandwiel eraf halen om bij me keerring te komen.
 
Teunmenator 6-1-2004 9:38 Print reply

Posts: 2524
Ja daarmee kom je dus bij je RECHTER keerring. En je moet er gewoon aan beginnen hoor alles wijst zichzelf maar je weet nu dus dat je kopellingshuis eraf moet als je dat niet doet kun je je kleine tandwieletje er net niet afkrijgen. O ja en probeer je spullen zorgvuldig op volgorde weg te leggen of ff in mekaar zetten enzo. Dit geld dus ook voor je koppelinsplaten.. (hiervan kun je meteen de veertjes vervangen als je denk ddat dat nodig is....)

Maar de verschijnselen bij mij: Hij liep op vrijwel alle sproeiers. Hij rookte heel erg in het begin iets meer..

En ties ik heb eerst ook geprobeerd op die manier. Maar ik durfde het niet goed omdat er flinke kracht op je ketting kwam. (ik had hem in zijn 2de gezet. Misschien dat 4de beter werkt. Ik zou voor de luchtsleutel gaan... (ken je niemand met een luchtsleutel dan kun je ook ff langs een garage gaan...)
 

Dit topic is 532 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved