Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tips voor opvoeren Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 503 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14555 - Tips voor opvoeren Puch Maxi
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 20040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HCL 5-1-2004 18:55 Print topicpost

Posts: 288
Ik heb laatst een andere uitlaat voor me puch gekocht (Proma GP) en hij gaat nou een stukkie harder en trekt ietsie meer, maar eigenlijk wil ik nog meer.

Ik heb nu nog een standaard blok met standaard 50 cc en carb, maar heb ook nog in de schuur een aantal carbs liggen die ik nog kan gebruiken (Bing/Dellorto 16-23 mm).
Nou wou ik dus een andere carb op me puch gaan zetten, maar hierover wou ik graag jullie tips/mening weten. Wat denken jullie dat de beste carb is voor mijn puch en heb ie misschien nog andere tips om me puch harder/beter te laten lopen?
Powerfilter? Wat voor spruitstuk enz?

Ik hoor het graag, bij voorbaat dank..

Ohja, mss nog belangrijk: Sinds ik deze uitlaat heb (Proma GP) lijkt het wel of tie steeds meer inhoudt, niet voluit gaat als ik vol gas rijd.. Houdt dit mss in dat een grotere sproeier een goed idee is?
 
Gallery MT: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1135

koen-z 5-1-2004 19:12 Print reply

Posts: 3702
kzou ff je uit/inlaatpoortje beurtje geven.
carter inlaat maken
bing 15 loopt wel goed. powerfilter jah..

koppeling ff strakker zetten of lichter maken

 
KaWaReZ 5-1-2004 19:13 Print reply

Posts: 20582
je uitlaat is "sneller" dan je ouwe.. je sproeier zal ookwel een maatje groter kunnen


en idd.. tjoenbeurtje
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
mangoo 5-1-2004 19:28 Print reply

Posts: 743
Ik ga morgen een proma GP kopen voor m'n puch, maar hoe hard zal zoiets nou lopen met stnd carb en 70cc airsal??? Of kan ik beter een andere uitlaat/carb kopen?
 
koen-z 5-1-2004 19:30 Print reply

Posts: 3702
airsal, is dat membraan cilinder?
andrs loopt ie iets van 75 ofzo
 
kpotappel86 5-1-2004 19:53 Print reply

Posts: 2679
neej airsail is eurokit geen membraam

da heb polini en gilardonie en nog 1 dacht ik

koop gewoon een 70cc eurokit voor de topicstarter ofzo....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Joostvdw 5-1-2004 19:56 Print reply

Posts: 4789
en dan wel een 15mm bing denk ik zo
een std is wel errug klein

en idd een grotere sproeier als je een andere uitlaat erop hebt gezet
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
MotoCrossIpkiss[stan] 5-1-2004 20:11 Print reply

Posts: 7744
rond de 15mm ofzo met carburateur en cilindertje ff klein beetje aanpassen en ssproeiertje enz.. en als we toch bezig zijn.....
iemand ervaring met die 80cc van puch? ken der eentje kopen getunde carters,80cc, 19bing, (geen uitlaat en geen kop)
hoe hard zal zoiets lopen
 
hoi
-Niellesie- 5-1-2004 21:20 Print reply

Posts: 6454
carb kan je uitboren en idd de cilinder en zuiger tunen en een andere sproeier en filter dan moet je de 75 wel halen
 
allalallalallalalallalala
HCL 5-1-2004 22:02 Print reply

Posts: 288
Bedankt voor de reacties, iedereen.. hier kan ik wel wat mee

Denk dat ik dan maar s in de bak met carbs ga graaien en kijken of ik een 15mm Bing kan vinden. De meesten zijn meer als 20mm, maar ik kijk wel ff.. Waarom raden jullie eigenlijk niet meer als 15mm aan? Kan dat niet of loopt dat niet goed?

Wat moet ik precies met m'n koppeling doen? Ik heb hier wel vaker wat over gelezen en gehoord, maar wat ik precies moet aandraaien/losdraaien weet ik eigenlijk niet..

Powerfilter moet ik ook maar kopen dan.. kost niet meer als 10 eur toch? Ohja en dan tuulek een passend sproeiertje vinden, nieuw bougietje halen (is ook wel aan vernieuwing toe) en het hele zooitje afstellen..

Bedankt voor de tips
 
Gallery MT: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1135
kpotappel86 5-1-2004 22:10 Print reply

Posts: 2679
op een 70cc kan ook makkelijk een 18 mm dellie spaco... past met een kreidler spruitstuk zonder aan passingen maar pak dan wel een 70cctje
loopt niet lekker met die 50cc
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
HCL 5-1-2004 22:16 Print reply

Posts: 288
Ohh zo, grotere carbs zijn dus meer geschikt voor 70cc's, dat wist ik niet..
70cc ga ik niet aan beginnen (te duur), dan ga ik eerst wel ff kijken of ik ergens een 15mm Bing heb leggen met passend spruitstuk.
 
Gallery MT: http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1135
Jsze-MT5 24-7-2005 11:59 Print reply

Posts: 619
met 70cc moetje groterde cab op zetten
want mestal krijgt hij dan valse lucht om dat de cilinder groter is
dan moet vraagt hij meer lucht, ander moet je er ff een power filter op zetten,


 
goeie moggel
Tijzzz 24-7-2005 12:25 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jesse op zn puch
met 70cc moetje groterde cab op zetten
want mestal krijgt hij dan valse lucht om dat de cilinder groter is
dan moet vraagt hij meer lucht, ander moet je er ff een power filter op zetten,




Weet jij wel wat valse lucht is?
 
ImplosioN 24-7-2005 13:17 Print reply
Posts: 57
ehmm met std cilinder kun je misschien ook nog wel een 16mm op zetten.. maar meer echt niet hoor...

en je krijgt echt niet zomaar valse lucht als je een te kleine/grote carb op je cil zet... dan is ie gewoon lastig/bijna niet af te stellen.... dus voor 70cc moet je zo rond de 20mm zitten... voor 50cc 15mm...

en ff een tip.. kijk ff rond op www.puchforum.net (sorry voor het gespam )
 
gekke henkie 14-9-2005 15:01 Print reply

Posts: 878
Weet iemand hoe het nou precies zit met een kreidler cilinder op een puch blokje maken? past dit gewoon, of heb je ook krukas, lagers en heel die shit nodig?
 
Ga toch krassen!

Dit topic is 20040 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved