solidsjakie |
5-1-2004 11:10 |
Posts: 2291 |
MBX is illigaal, omdat dit een 80 cc is.
MB5 zijn legaal editie's van, MB8 is illegaal.
Maar mbx word wel es op nsr gezet.
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 5-1-2004 12:03
Dit bericht is ge-edit door solidsjakie op 5-1-2004 12:04
|
|
|
|
Ralf |
5-1-2004 11:22 |
Posts: 9073 |
Een MB5 met een nederlands goedkeuringsteken in het frame (NL in een rondje) is legaal. Al het andere niet.
Een MBX heeft nooit zo'n teken, omdat hij nooit is ingevoerd, en is dan ook alleen legaal als je alles ombouwt op een NSR frame met goedkeuring, wat vrij gemakkelijk gaat.
|
|
|
|
Vinnie-89 |
5-1-2004 11:34 |
Posts: 1870 |
Owh dus een mbx is altijd 80cc.
En een honda mtx is dat dan ook 80cc?
Want bij meer dan 50cc moet je een
toch moterrijbewijs hebben
En dan nog een vraagje... mn pa wil liever niet dat ik een brommer op i-net koop omdat daar veel gejatte dingen op staan hoe kan ik aan het frame nr controleren of hij gejat is?
|
|
|
|
Ralf |
5-1-2004 11:37 |
Posts: 9073 |
MBX is niet altijd 80cc, er zijn ook 50cc versies in Belgie, alleen die zijn in nederland net zo illegaal.
MTXen zijn vaak wel legaal, behalve de MTX80r en R2, maar ed SH en OT natuurlijk wel gewoon, mits voorzien van een nederlands goedkeuringsteken, natuurlijk.
Framenummer kan je laten controleren bij de politie.
|
|
|
|
solidsjakie |
5-1-2004 11:47 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nero
En dan nog een vraagje... mn pa wil liever niet dat ik een brommer op i-net koop omdat daar veel gejatte dingen op staan hoe kan ik aan het frame nr controleren of hij gejat is?
Bij de politie. Maar als je een jonge brom wilt is de kans groot dat er datatag bij zit.
En je kan bij een particulier net zo goed een gejatte brommer kopen, zegt dus niks.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Nero
Owh dus een mbx is altijd 80cc.
En een honda mtx is dat dan ook 80cc?
Want bij meer dan 50cc moet je een
toch moterrijbewijs hebben
Voor 50cc moet je ook een motor rijbewijs, bij 49,9 cc met NL goedkeurings tekens ben je een bromfietscertificaat nodig.
http://www.dsv.nl/~honda/honda-nl-frame.html
Het Nederlandse type goedkeurings nummer voor een MB5 is AC01.
|
|
|
|
Speakerfreak |
5-1-2004 11:58 |
Posts: 4941 |
maarja ach, dan zou meer dan de helft van dit forum, een motor rijbewijs nodig hebben , Alleen is t niet zo fijn als je met je brom met meer dan 49.9 cc op de roller moet
|
|
Vieze naaiers hier |
|
solidsjakie |
5-1-2004 12:00 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Speakerfreak
maarja ach, dan zou meer dan de helft van dit forum, een motor rijbewijs nodig hebben , Alleen is t niet zo fijn als je met je brom met meer dan 49.9 cc op de roller moet
ik rij momenteel legaal, op de fiets. Morgen op de puch> 49.9cc met top van ~50/55.
|
|
|
|
Speakerfreak |
5-1-2004 12:09 |
Posts: 4941 |
zozo , ik heb me nsr, verrot ding, maaar hij loopt na een avondje eraan kutte, maarja ik kan er ook nix aan doen dat er 70cc opzit, mag er nog niet eens op rijden van me ouders
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Neonlampje |
5-1-2004 12:20 |
|
Speakerfreak |
5-1-2004 12:30 |
Posts: 4941 |
jaja, op die paar uitzonderinge na dan
|
|
Vieze naaiers hier |
|
Vinnie-89 |
5-1-2004 22:13 |
Posts: 1870 |
Wat is SH en OT eigenlijk , sorry ben een newbie
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
5-1-2004 22:15 |
Posts: 8678 |
MTX-sh, en MTX oud model (afgekort als o.t. of OT)
Edit: KLIKBAAR!
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 5-1-2004 22:17
|
|
|
|
KaWaReZ |
5-1-2004 22:16 |
Posts: 20582 |
OT = oud type
Edit: kutpaul
Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 5-1-2004 22:17
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
Vinnie-89 |
6-1-2004 20:00 |
Posts: 1870 |
Ke leerzaam forum hier
|
|
|
|
rs oxbow |
6-1-2004 20:03 |
Posts: 620 |
mbx80 ,mb80 bestaat hier in belgie niet,
gewone 50cc mbx'en zijn er hier wel veel,
allemaal 6-bak met cilinders die over de 100km/h gaan.
|
|
|
|