Ralf |
5-1-2004 0:20 |
Posts: 9073 |
Koppelingsveertjes strakker aandraaien.
|
|
|
|
tyz |
5-1-2004 1:48 |
Posts: 131 |
zou die dan harder optrekken en dus ook gewoon ze topsnelheid houden?
niet dat die hoog is.. 45 km per uur hij is NOG..orgineel..
heb nu een techno uitlaat erop, maakt een lekker geluidje maar wil eigelijk wat meer snelheid.. iemand een goed advies?
het is een puch maxi-S trouwens.
|
|
|
|
KaWaReZ |
5-1-2004 1:51 |
Posts: 20582 |
trek eerst die veertjes nou maar aan
---
je zou aan een andere vertanding/carb/cil/uitlaat kunnen denken..
correct me if im wrong, maar waren puchjes (o.a.)niet zwaar op de luchttoevoer begrensd??
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
solidsjakie |
5-1-2004 10:00 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
trek eerst die veertjes nou maar aan
---
je zou aan een andere vertanding/carb/cil/uitlaat kunnen denken..
correct me if im wrong, maar waren puchjes (o.a.)niet zwaar op de luchttoevoer begrensd??
jah, maar is neit aans.
Eh, kan aan de veertjes ligge, maar het kan ook je ontsteking zijn, puchjes zijn namelijk rare wezens.
Mijn eige reed prima, behalve op top. Dus ontsteking verlaat, trektie nie meer. Dus koppeling draf, daarin zoeke, nix vinde, contactpuntjes opnieuw afgesteld, probleem opgelost.
Het kan dus ook in je ontsteking zitten.
|
|
|
|
Ralf |
5-1-2004 10:02 |
Posts: 9073 |
Puch Maxi trekt met originele koppelingsinstelling altijd klote. Als je die veertjes strakker draait wordt het toerental en daarmee ook het vermogen hoger van het moment wanneer de koppeling aangrijpt...
|
|
|
|
solidsjakie |
5-1-2004 10:08 |
Posts: 2291 |
Dat klopt. maar bovenstaande probleem heb ik ook gehad, dus daar moet hij ook kijken.
|
|
|
|
koen-z |
5-1-2004 11:13 |
Posts: 3702 |
en het kan nie in de carb setup zitte?
|
|
|
|
solidsjakie |
5-1-2004 11:25 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
en het kan nie in de carb setup zitte?
bijna nooit. omdat je hier heel weinig aan veranderen. Alleen sproeier. Simpele brommers voor simpele mensen.
|
|
|
|
koen-z |
5-1-2004 11:45 |
Posts: 3702 |
haha jah, das waar. 50cc--> sproeier 66
|
|
|
|
marcel |
5-1-2004 12:31 |
Posts: 1533 |
met originele cilinder die onbewerkt is dus absoluut NIET die veertjes indraaien. hij zou juist supergoed moeten trekken zo. een oripuch heeft alleen onderin kracht. denk eerder aan je zuiger(veren) ofzo. of er moeten weer eens wat beunhazen die uitlaatpoort omhoog hebben gekeild
wat voorn uitlaat heb je trouwens, dat kan wel effect hebben op het optrekken. bij snelle uitlaat wel de veertjes wat verder indraaien.
Dit bericht is ge-edit door marcel op 5-1-2004 12:33
|
|
|
|
Decorhanger |
5-1-2004 13:23 |
Posts: 462 |
dus koppelingsveren indraaien of anders de onsteking? zit namelijk met het zelfde probleem.
en moet je met een andere uitlaat ook je sproeier aanpassen? of hoeft dat niet
|
|
|
|
Aprilia-AF1 |
5-1-2004 13:42 |
Posts: 1397 |
Meestal moet je je sproeier idd aanpassen ja
|
|
Marcel. |
|
GMP 407 |
5-1-2004 14:21 |
Posts: 1182 |
rare dingen die puchies
heb dit probleem ook maakt niet uit met wat voor sproeier ik er in doe 66 of 88 of alles daar tussen hij pakt pas aan als k er 15km/u mee loopt ofzo en trekt dan (afhankelijk van sproeier) keihard of heel zacht weg.
Het ware idd de koppelingsveertjes. En ik maar denke dat je eerst moet afstellen bij de sproeier en dan maar es bij koppeling moet gaan kijken :S
|
|
Streetracing team HGV - GMP 407 |
|
solidsjakie |
5-1-2004 14:25 |
Posts: 2291 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GMP 407
rare dingen die puchies
heb dit probleem ook maakt niet uit met wat voor sproeier ik er in doe 66 of 88 of alles daar tussen hij pakt pas aan als k er 15km/u mee loopt ofzo en trekt dan (afhankelijk van sproeier) keihard of heel zacht weg.
Het ware idd de koppelingsveertjes. En ik maar denke dat je eerst moet afstellen bij de sproeier en dan maar es bij koppeling moet gaan kijken :S
en bij mij zat het in de contact puntjes.
|
|
|
|
DaBramba |
5-1-2004 14:35 |
Posts: 46 |
probeer eens je ontsteking wat vroeger te zetten... grondplaat naar links draaien.
kijken of je contactpunten niet kaas zijn... en ff kijken of je koppeling nog een beetje goed is.
|
|
|
|