Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt ipv RV4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14535 - 4takt ipv RV4
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hmmm 10-1-2004 11:17 Print reply
Posts: 56
4 takt rijdt echt heerlijk!!!
heb een 86 cc met vierbak en 70 op en snel vliegwiel
haalt nu +- 95 (ok snel als een tweetakt gaat het niet maar toch heb ik er veel plezier aan)

zuiniger, lekker geluid, veel schonere uitlaatgassen en een snelle gasreactie...

standaard blokken heb je in 50,72,86,108,124 cc
honda of namaak (jincheng, zongshen, lifan, MBD,...)
lifan maakt zelfs watergekoelde 108 cc blokken en blokken met een driekleppenkop
kost natuurlijk poen (+-1000 euro...)

verder heb je de retedure japanse tuningmerken (takegawa, daytona, kitaco, regaspeed, g'craft)
als je echt extreem wilt gaan... sommigen halen hiermee 150 per uur
denk dan maar aan leuke zaken als droge koppelingen, vierkleppenkoppe, inner rotors,...

grtz
 
Sampers 10-1-2004 11:19 Print reply

Posts: 1231
welke brommer heb jij?
en wat is een droge kopeling?
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
hmmm 10-1-2004 11:20 Print reply
Posts: 56
ik heb een dax, zal er wel eens een foto van posten

oja vergeten te vermelde, ook kawasaki maakt 4 takt "brommers" (110 cc) al zul je ze hier niet gauw vinden

zeer vet vind ik persoonlijk; upsd, schijf voor achter, backstepkit, 110 cc

http://perso.wanadoo...roduits/KSR110hd.jpg

alleen in japan en kost daar +-3000 euro...

ook suzuki heeft een viertakt model de GAG50 maar daar heb ik geen fotos van...

edit droge koppeling is een koppeling waarbij je koppeling niet in de olie draait, om de weerstand te verminderen

Dit bericht is ge-edit door hmmm op 10-1-2004 11:22
 
hmmm 10-1-2004 11:23 Print reply
Posts: 56
ok nog een kleine toevoeging:

cb is niet het enige honda model met opstaande cilinder, denk maar aan cy, ape, dream (vierkleppen!) ...
 
Sampers 10-1-2004 11:25 Print reply

Posts: 1231
en is zo een ss-blok dan een goed blok?
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
bart de schakelgek 10-1-2004 11:46 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hmmm

ik heb een dax, zal er wel eens een foto van posten

oja vergeten te vermelde, ook kawasaki maakt 4 takt "brommers" (110 cc) al zul je ze hier niet gauw vinden

zeer vet vind ik persoonlijk; upsd, schijf voor achter, backstepkit, 110 cc

http://perso.wanadoo...roduits/KSR110hd.jpg

alleen in japan en kost daar +-3000 euro...

ook suzuki heeft een viertakt model de GAG50 maar daar heb ik geen fotos van...

edit droge koppeling is een koppeling waarbij je koppeling niet in de olie draait, om de weerstand te verminderen

Dit bericht is ge-edit door hmmm op 10-1-2004 11:22

mag ik jou even vragen als blijkbaar een 4 takt kenner, waarom hebben al die 4 takt brommer kleine wielen, en zijn ze compleet klein? deze kawasaki ook, waarom is dat? waarom bouwen ze die dingen niet gewoon met deltabox frame en 21inch voor en 18inch achter?
 
Limburger
hmmm 10-1-2004 12:03 Print reply
Posts: 56
SS blok is een goed blok, honda maakt geen slechte blokken
vierbak, 1 plaats handkoppeling, wel puntenontsteking

hangt er natuurlijk van af wat je ermee wilt doen

waarom die kleine wielen???
wel, er bestaan ook modellen met grote wielen hoor: ss, cd, c, dream, cb,... hebben allemaal 17 inch

het antwoord is hetzelfde als de vraag waarom dat scooters kleine wielen hebben... grote wielen staan er gewoon niet op (scooters zijn zowiezo al lelijk genoeg)

en waarom ze de brommers zo klein maken: japanners zijn kleine mannetjes
nee grapje, modellen als de dax en monkey waren oorspronkelijk bedoel als campeerbrommers: voor in de koffer ofzo
daarom hebben ze ook inklapbare stuurhelften


Dit bericht is ge-edit door hmmm op 10-1-2004 12:05
 
bart de schakelgek 10-1-2004 12:08 Print reply

Posts: 5987
ach zo, maar ik heb ook een keer de jicheng knight gezien, de honda magna 50 replica dus, dat moest dus een chopper voorstellen, op foto heel mooi maar in echt beetje klein

maarja vroeg ik me dus af...
 
Limburger
GroesNap 10-1-2004 12:37 Print reply
Posts: 230
Oja als je een cb/xl/cy blok wil vinden (allemaal hetzelfde blok maar andere brommer) kan je het best in duitsland zoeken, bv met www.ebay.de. Het is wat verder van huis maar in Nederland worden er niet echt veel aangeboden. In duitsland is het ook nog eens goedkoper.
 
Markos 10-1-2004 12:52 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

ach zo, maar ik heb ook een keer de jicheng knight gezien, de honda magna 50 replica dus, dat moest dus een chopper voorstellen, op foto heel mooi maar in echt beetje klein

maarja vroeg ik me dus af...
Is die dan klein? ik vind hem eigenlijk helemaal niet klein lijken
iig groter dan de Suzuki ZR, die vink wel erg klein (www.minibike.nu/Custom50.html)

Dis trouwens ook een mooie, een ss ombouw
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
-Zeroed in- 10-1-2004 12:55 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
Is die dan klein? ik vind hem eigenlijk helemaal niet klein lijken
iig groter dan de Suzuki ZR, die vink wel erg klein afbeelding(www.minibike.nu/Custom50.html)

Dis trouwens ook een mooie, een ss ombouw afbeelding


die suzuki ZR maakt echt een MOOI geluid hijs alleen zoooo inimini =(

sampers, zet dit plan NIET uit je hoofd.
ik vroeg em al af wanneer iemand hier nou eens mee begon

 
hmmm 10-1-2004 13:02 Print reply
Posts: 56
ja die knight is een geval apart, wacht ik heb ergens een brute magna/jazz gezien... met Turbo!!! zal straks de fotos posten

dit is mijn dax:

http://home2.pi.be/cwalvers/dx2.JPG
 
hmmm 10-1-2004 13:46 Print reply
Posts: 56
en hier isdie uber magna:



hier zie je de turbo beter




rest fotos:
http://park10.wakwak.com/~kuropo/sub2.htm#
 
Sampers 10-1-2004 13:55 Print reply

Posts: 1231
wow jij hebt wel een heele coole dax en die uitlaat zelf gemaakt?? en ik wil dit wel echt gaan doen en blok van 600euro kopen maar mss eerst goedkope rotte blok kopen kan ik al passend maken en zien
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
bart de schakelgek 10-1-2004 13:57 Print reply

Posts: 5987
is dat een brommer?
 
Limburger

Dit topic is 6744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved