Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 4takt ipv RV4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14535 - 4takt ipv RV4
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
Dit topic is 6745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sampers 4-1-2004 20:43 Print topicpost

Posts: 1231
Ik zit zo al een tijdje te denken wat ik wil doen met mijn aprilia AF1 (van kleur, spuiten...) maar nu wouden we misschien ander RV4 blok kopen 1da in orde is.
Maar nu kwam ik op het idee om mss 4takt blok eronder te zetten (zoals honda cb50)
is dit mogelijk om een ander blok op men aprilia te zetten ook een MTX blok bv.

thx
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017

Pistonpen Paultje 4-1-2004 20:50 Print reply

Posts: 8678
Ik weet zo niet of er de ruimte in het frame is, maar zonder las apparaat kom je uiteraard niet weg. Als je snel wilt, zou ik MBX pakken btw. LC werkt ook beter met al die kappen er omheen dan AC.

Zolang je maar geen CB blok in een MTX o.t. bakt. Dan vind ik het best
 
brommercrazy 4-1-2004 20:51 Print reply

Posts: 2594
ja het past wel, als je nieuwe ophangingen maakt.
 
Sampers 4-1-2004 20:53 Print reply

Posts: 1231
je bedoelt de achtervering?
en waarom mbx en nie nsr of koste die meer? heb toch liefst 5 of 6 versnellingen denk ik
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Pistonpen Paultje 4-1-2004 20:59 Print reply

Posts: 8678
Nee, blok hangt op andere punten, snappie....

MBX is ook 2takt. Maar wel een snelle watergekoelde variant.
 
Sampers 4-1-2004 21:02 Print reply

Posts: 1231
ja maar dan kan ik zo goed rv4 blok zoeken of zijn die duurder
Honda blok ziet er steviger uit
 
marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
Daan Da Man 4-1-2004 22:47 Print reply
Posts: 2064
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sampers


Honda blok ziet er steviger uit


en toen ontketende je een discussie.


als je het dan doet, doe het dan goed, pak een 4taktblok met 125/250 cc ofzo en 6 versnellingen, watergekoeld, zoals er in thailand enzo er allemaal mee rondrijden. lassen moet je toch al. echt groot zijn die niet, je hebt veel koppel en zijn relatief laagtoerig. oftewel bijna geen slijtage meer, heel betrouwbaar, lekker vlot en je kunt een heeeeeeeele mooie uitlaat maken!!! gewoon een roestvrijstalen pijp met mooie motordemper! ik zou het wel weten...
 
Pistonpen Paultje 4-1-2004 22:58 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

[...]


en toen ontketende je een discussie.


als je het dan doet, doe het dan goed, pak een 4taktblok met 125/250 cc ofzo en 6 versnellingen, watergekoeld, zoals er in thailand enzo er allemaal mee rondrijden. lassen moet je toch al. echt groot zijn die niet, je hebt veel koppel en zijn relatief laagtoerig. oftewel bijna geen slijtage meer, heel betrouwbaar, lekker vlot en je kunt een heeeeeeeele mooie uitlaat maken!!! gewoon een roestvrijstalen pijp met mooie motordemper! ik zou het wel weten...


Mwoa: http://www.marktplaa...all%26s%3D50%26m%3D0

of http://www.marktplaa...all%26s%3D50%26m%3D0

Geen idee hoe hard dit zal lopen, te hard iig. Weet niet of dit zo leuk is op een brommertje hoor
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 4-1-2004 23:00 Print reply

Posts: 7007
neeh das nix veel te veel power onderin, dan heb je echt zo een wheely machine is wel grappig maar goed niet echt praktisch
 
nobody fuck with us!!
SkaBla [Pim] 4-1-2004 23:06 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

[...]


en toen ontketende je een discussie.


als je het dan doet, doe het dan goed, pak een 4taktblok met 125/250 cc ofzo en 6 versnellingen, watergekoeld, zoals er in thailand enzo er allemaal mee rondrijden. lassen moet je toch al. echt groot zijn die niet, je hebt veel koppel en zijn relatief laagtoerig. oftewel bijna geen slijtage meer, heel betrouwbaar, lekker vlot en je kunt een heeeeeeeele mooie uitlaat maken!!! gewoon een roestvrijstalen pijp met mooie motordemper! ik zou het wel weten...

En toen kwam je een motor agent tegen die zei dat je op de rollenbank moet... of nog erger...je rijdt iemand aan...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Hannes 4-1-2004 23:07 Print reply

Posts: 4530
ja dat is met een 80cctje ook wel.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Perdelul 4-1-2004 23:20 Print reply
Posts: 457
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

En toen kwam je een motor agent tegen die zei dat je op de rollenbank moet... of nog erger...je rijdt iemand aan...


als je iemand aanrijdt ben je zwaar de zak....das duidelijk

maar als je een motoragent achter je aan hebt en je zou zoon 250 4t blokkie hebben....ik bedoel dan ken je toch een mooi bospad opzoeken en er tussenuit naaien


maar dan....een 4t maakt een bruut geluid, misschien wel te bruut maar als een agent zoon geluid hoort en een brom plaatje ziet.... ( dat zet zoon mense aant denken)

Dit bericht is ge-edit door ZoekZoekie - TSX op 4-1-2004 23:21
 
Blorn 5-1-2004 0:00 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daan Da Man

als je het dan doet, doe het dan goed, pak een 4taktblok met 125/250 cc ofzo en 6 versnellingen, watergekoeld, zoals er in thailand enzo er allemaal mee rondrijden. lassen moet je toch al. echt groot zijn die niet, je hebt veel koppel en zijn relatief laagtoerig. oftewel bijna geen slijtage meer, heel betrouwbaar, lekker vlot en je kunt een heeeeeeeele mooie uitlaat maken!!! gewoon een roestvrijstalen pijp met mooie motordemper! ik zou het wel weten...
*zucht*
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 5-1-2004 0:17 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

[...]
*zucht*



nee joh je weet toch daan is gek man hij tuned alles
 
nobody fuck with us!!
Cebess 5-1-2004 0:59 Print reply

Posts: 1203
Ik heb weleens een AF1 gezien waar ze een mb blok onder geprutst hadden en dat zag er niet uit. Maargoed het was dan ook prutswerk, het blok zat er scheef onder waardoor de bak maar voor de helft smering krijgt naar mijn mening.
Hier wat foto's die ik er toen van gemaakt heb.





Dat blok zit er dus scheef onder omdat het anders niet past met de cilinder denk ik. Dus dan zou je het stuk frame wat onder het blok doorloopt aan moeten passen.

Dit bericht is ge-edit door Cebess op 5-1-2004 1:02
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
KaWaReZ 5-1-2004 1:07 Print reply

Posts: 20582
asje een mbblok onder een puch zou zetten, ok, maar onder een AF1 ??
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges

Dit topic is 6745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved