Bart-DRD |
6-1-2004 20:00 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
KOOP DAN OOK GEEN YAMAHA DT!!!@@#$%**$##
rustiger kan ook...
heb half jaar DT gereden, in de winter, (van september tot maart) dus heb genoeg regen en sneeuw meegemaakt, en enige wat ik ooit deraan gedaan heb is de contactpunten vernieuwd omdat ik ze tog nieuw had liggen en die er op zaten al 17000KM derop zaten (zagen er versleten uit)
enige klote wat ik heb meegemaakt was het oliepompje... maja die kenne bij elke brom kapot gaan
|
|
stom stuk ei uit blik... |
|
Joostvdw |
6-1-2004 20:02 |
Posts: 4789 |
ik heb niet alles gelezen maar wanneer heb je je uitlaat voor het laatst ontkoold/vervangen
mijn mt reed namelijk eerst max 8k en trok z'n 4 dus bijna niet
toen deed ik er een 70cc uitlaat(proma/homoet/oid) op die schoon was en nu maakt ie max 10k en trekt ie zijn 4 dus wel
waar je je ook de tering naar kan zoeken is een verstopt benzkraantje *HINT*
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Killerbean |
6-1-2004 20:07 |
Posts: 3243 |
ja het lijkt mij dat hij geen benzine krijgt.
en ik vind dat hij zo weinig compressie heb en wanneer de uitlaat ontkoolt is weet ik niet, bedoel je de pijp neem ik aan ? ik wil ook een nieuwe uitlaat maar die dingen zijn zo duur en ik heb geen geld :(
daarbij, ik rij op brommix en t lijkt me niet lekker om hem zo door te raggen tot de 10k, is echt niet goed voor zo'n oud blok.
|
|
RX loos |
|
Joostvdw |
6-1-2004 20:12 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
ja het lijkt mij dat hij geen benzine krijgt.
[...]
daarbij, ik rij op brommix en t lijkt me niet lekker om hem zo door te raggen tot de 10k, is echt niet goed voor zo'n oud blok.
met uitlaat ontkolen bedoel ik idd de uitlaatbocht (expansiekamer enzo, niet de demper iig)
je kan je huidige uitlaat wel ontkolen (is een FAQ van)
en 10k kan die makkelijk aan, kheb een zeta50 die kan wel max 10k, idd het is niet het beste maar ik gaf er alleen maar mee aan dat een uitlaat veel uitmaakt, want mijn powerband loopt nu ook ipv van 6k tot 8k, loopt ie nu van 6k tot 10k oid dus das toch wel een groot verschil....
brommix? wat bedoel je daarmee, krijg je daar minder compressie van ofzo volges jou
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Killerbean |
6-1-2004 20:17 |
Posts: 3243 |
nee dat niet maar de compressie zowiezo is laag...
en waarom weet ik niet.
bij de weg toen ik die uitlaat van me rx haalde zat er ook een heel groot koolblok in, zit er nog in trouwens
|
|
RX loos |
|
TripleEdged |
6-1-2004 20:19 |
Posts: 506 |
neh ik denk dat ie t meer heeft over de smering ivm de toeren, maar asl je goed smeert maar het nix uit of je pompt of zelf mengt...
|
|
|
|
Olaf |
6-1-2004 20:26 |
Posts: 473 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Killerbean
nee dat niet maar de compressie zowiezo is laag...
en waarom weet ik niet.
bij de weg toen ik die uitlaat van me rx haalde zat er ook een heel groot koolblok in, zit er nog in trouwens
compressie is bij dt altijd laag. moet je anders kijke of je hem af kan laten vlakken ergens
|
|
|
|
ties |
6-1-2004 20:32 |
Posts: 1333 |
compressie hoort niet laag te zijn. had mijne laten honen en had toen weer genoeg compressie was een 60 imi ree toen ook 2x zohard bijna.
|
|
|
|
Joostvdw |
6-1-2004 20:58 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ties
compressie hoort niet laag te zijn. had mijne laten honen en had toen weer genoeg compressie was een 60 imi ree toen ook 2x zohard bijna.
over zeta's word vaak gezegd dat ze lage compressie hebben, dus het KAN wel laag horen te zijn, zegmaar
btw hebbet vandaag aan me buurman verteld over die uitlaat vervangen (twas zijn idee ) en hij vertelde dat ie precies hetzelfde had met zijn motor, eerst lekker rijden en dan geen trekkracht en raar doen, uitlaat vervangen en ....
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Killerbean |
6-1-2004 21:03 |
Posts: 3243 |
nou waar kan ik een uitlaat kopen ? en een mooie demper, ik zag iemand hier op het forum met een dubbele demper die wil ik ook maar die zijn volgens mij niet meer te krijgen :(
dus t best is om toch ff de uitlaat schoon te maken ALS er een koolstofblok inzit.
(of ik verlas me ouwe RX uitlaat )
en de compressie hoor zo laag te zijn, volgens mij is het nog wel de ori cilinder.
en ohja hij rijd als hij koud is beter dan als hij warm is, hoe kan dat nou ? (trekt beter)
Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 6-1-2004 21:07
|
|
RX loos |
|
ties |
6-1-2004 21:09 |
Posts: 1333 |
foute afstelling
|
|
|
|
Killerbean |
6-1-2004 23:03 |
Posts: 3243 |
nou hij loopt nu wel goed maar nogsteeds koud beter als warm, en als je vanuit stationair het gas vol opengooit krijg je zo'n bwoooop geluid.
en dus gewoon dat stel ik rij in ze 3 55, dan doe ik em na ze 4 en dan zakt ie gewoon terug naar 45 en in heel laag toerental.
vergeet niet 20mm sproeier 90 en powerfilter
|
|
RX loos |
|
WoLdRiNG |
6-1-2004 23:24 |
Posts: 251 |
Die 20 m carb is misschie ook wel een beetje groot voor een ori cilinder met ori uitlaat.
Maar ff over die onsteking ik heb zo'n contactpunten vervanger van sparcon. Dan kun je je condensator en je contactpunten er af halen. Ik had altijd gedonder met die contactpunten of condensator. Met contactpunten werd ie ook altijd tyfus heet. Maar nu kan ik na 2 km rustig rijde 60 km ofzow m'n handen nog op de cilinder houden. En ik rijd er nu al 2000 km mee op malossie.
mzzl woldring
|
|
|
|
Killerbean |
6-1-2004 23:31 |
Posts: 3243 |
ja hij vonkt nu wel goed alleen toch nog soms een benzine probleem he dat ie uitvalt, ik heb hem nu al wat rijker afgesteld, is kijken of die morgen ochtend snel loopt.
en 20 is groot ik ga eerst zo rijden en dan kijken wat ie doet met een 12/16/18
|
|
RX loos |
|
ties |
7-1-2004 7:10 |
Posts: 1333 |
20mm op ori cil en uitlaat. vind je het gek dat ie niet goed afgesteld staat.
|
|
|
|