Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is het snelste

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1098 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14530 - wat is het snelste
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nelly 4-1-2004 20:25 Print reply
Posts: 597
120 op een gehoonde polini, met een 21 mm dellorto en een 2 kleps dr membraam, 50cc hoge druk kop en een techno uitlaat is in princiepe een bagger combinatie. De rest maakt dan nog wel wat goed. Maar om een puch 120 te laten lopen heb je heel wat meer nodig.

Het zou opzich wel kunnen maar dan zou ik ervanuit gaan dat hij ook wat meer oinformatie geeft over de onderdelen die erop zitten (zoals krukas, race koppeling etc.) Als dit allemaal "race" zou zijn zou ik de merken erbij zetten.

meer informatie nodig??
 
Decorhanger 4-1-2004 21:25 Print reply
Posts: 462
sinds waneer is een chrome vierkante achterbrug slaper dan een orginele achterbrug?
en als je wilt crossen dan koop je toch gewoon een gare mtx (no offense)ofzo
 
Nelly 4-1-2004 21:37 Print reply
Posts: 597
dat ligt eraan welke je hebt. Er zijn twee types chrome achterbruggen. Die goedkope dingen en die ebr achterbruggen.. Nou leg ze alle dire naast elkaar, en probeer de poten naar buiten te duwen en je hebt je resultaat...

Ik heb het al geprobeert, en verschillende andere van het puchforum ook... nu jij nog..


nu kan ik dus de foto's zien en zien ze er alle twee niet echt top uit.. die onderste heeft geen ebr voorvork, een gare achterbrug.. (volgensmij een 16mm dellorto aangezien die zo op dat spruitstuk past en veel kleiner is dan de 21 mm)

Die andere ziet er ook niet optimaal uit, maar wel beter als de onderste.. en hij spreekt teminste de waarheid...
 
Decorhanger 4-1-2004 21:42 Print reply
Posts: 462
zo n achterbrug van ebr, die ken je toch herkennen door een sticker van ebr.
Want anders heb ik ook een zo n imitatiekreng
 
ties 4-1-2004 21:48 Print reply
Posts: 1333
race koppeling zo`n eentje van 50cc is wel beter. die heeft 8segmenten. hoge drukkup 50cc op 65 is altijd gevaarlijk. en polini voor puch is toch chroom of nicaseal? dat kan je niet honen.
 
luuk_smits 4-1-2004 21:57 Print reply
Posts: 1073
welke wordt het nou

het is duidelijk dat die 75 het niet wordt
niet dat het ding neit goed is hoor want is een kei vette brommer maar niet voor de cross

mar die polini welke de 1e of de 2e en natuurlijk waarom nou juist die

edit, als ze geen van 3en goed zijn weet iemand dan nog een puch voor mij. wat ik ongeveer zoek is wel duidlijk volgens mij

Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 4-1-2004 22:00
 
kpotappel86 4-1-2004 23:21 Print reply

Posts: 2679
Het laatste plaatje is volgens mij eerder een 16mm malossie kitje(zon dellorto dus)
of een 15mm dell...

wat een 21 zit er heel anders uit......
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
bart de scootergek 5-1-2004 8:22 Print reply

Posts: 8916
ja die laatste is zeker een sha carburateur dus die dingen die standaard op tomosjes zitten en die je ook en 12 14 15 en 16 mm hebt, verder zou ik voor de eerste gaan, de 2e zit helemaal niet lekker om te crossen, iig moet je daar weer een hoog stuur op zetten.
 
Honda RC-33
koen-z 5-1-2004 11:53 Print reply

Posts: 3702
jah wel nuttig je carb andersom zetten
 
Neonlampje 5-1-2004 12:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Decorhanger

sinds waneer is een chrome vierkante achterbrug slaper dan een orginele achterbrug?
en als je wilt crossen dan koop je toch gewoon een gare mtx (no offense)ofzo

4kante achterbruggen van bosch zijn niet zo erg goed, er zijn ook andere die zijn wel wat beter.. maar ori blijft beste...

mtx achterbrug is ook niet geweldig, de uiteinden willen nogwel eens scheef trekken als je n keer op je bek gaat... mbx brug is in dat opzicht beter
 
luuk_smits 5-1-2004 18:41 Print reply
Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ja die laatste is zeker een sha carburateur dus die dingen die standaard op tomosjes zitten en die je ook en 12 14 15 en 16 mm hebt, verder zou ik voor de eerste gaan, de 2e zit helemaal niet lekker om te crossen, iig moet je daar weer een hoog stuur op zetten.


maar dat maakt niet uit want ik ga hem tog helemaal anders maken dus het niet lekker met cross maakt niet uit als het maar hard gaat
 
KaWaReZ 5-1-2004 18:45 Print reply

Posts: 20582
vergeet je remmen niet aan te passen

sneller sneller sneller.. maar wat asje moe remme ??

Edit: asjem tog helemaal om gaat bouwen

Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 5-1-2004 18:46
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
luuk_smits 5-1-2004 19:07 Print reply
Posts: 1073
jah jah dat zal allemaal wel geregelt worden das allemaal geen probleem maar de rest het blok enz. het motorische gedeelte dat kan wel eens moeilijk worden

hoe zit het eigenlijk met die puchies met kreidler cilinders? wil dat wel een beetje vooruit
 
luuk_smits 7-1-2004 19:39 Print reply
Posts: 1073
ik had die jongen op msn gesproken (met die 2de polini puch) heb het gesprek gekopieerd miskien handig om te weten

verhaal is heel lang

komt er op neer dar bigend is wel prof gedaan en cilinder zit een nieuwe want in dus kan wel gehoond worden en caberatuer is geen 21 maar een 36 mm van een crossmoter hij verzoop maar een beetje zegt hij

Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 7-1-2004 19:40
 
Sun Tzu 8-1-2004 17:12 Print reply
Posts: 15
36 mm.......... kom op hej. die op die foto is zoiezo geen 36 mm, en als ie er wel een 36mm op heeft zitten is dat nog steeds verrot, is gewoon extreme overkill op een ongetunede polini.
elke koppeling voor puch te koop is niet geschikt om mee te crossen, zul je zelf iets op moeten bedenken wil je een beetje mee kunnen komen....
en dat ALS je al per se op een puch wilt crossen, wat zkr niet ideaal is, omdat je er 10 keer zo veel werk en geld in moet steken wil je hem even goed/snel maken als een MT-tje.
Ik zou verder voor puch 1 gaan met 75 metrakit, ken die puch en is een goed ding. tune die cil, zet er een andere "snelle" zuiger in zonder l-veer, en je hebt een snellere en betrouwbaardere cilinder dan de polini, die je ook nog eens makkelijk uit kunt honen mocht dat nodig zijn

maar serieus, neem een MT....

 

Dit topic is 7841 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved