Nelly |
4-1-2004 20:25 |
Posts: 597 |
120 op een gehoonde polini, met een 21 mm dellorto en een 2 kleps dr membraam, 50cc hoge druk kop en een techno uitlaat is in princiepe een bagger combinatie. De rest maakt dan nog wel wat goed. Maar om een puch 120 te laten lopen heb je heel wat meer nodig.
Het zou opzich wel kunnen maar dan zou ik ervanuit gaan dat hij ook wat meer oinformatie geeft over de onderdelen die erop zitten (zoals krukas, race koppeling etc.) Als dit allemaal "race" zou zijn zou ik de merken erbij zetten.
meer informatie nodig??
|
|
|
|
Decorhanger |
4-1-2004 21:25 |
Posts: 462 |
sinds waneer is een chrome vierkante achterbrug slaper dan een orginele achterbrug?
en als je wilt crossen dan koop je toch gewoon een gare mtx (no offense)ofzo
|
|
|
|
Nelly |
4-1-2004 21:37 |
Posts: 597 |
dat ligt eraan welke je hebt. Er zijn twee types chrome achterbruggen. Die goedkope dingen en die ebr achterbruggen.. Nou leg ze alle dire naast elkaar, en probeer de poten naar buiten te duwen en je hebt je resultaat...
Ik heb het al geprobeert, en verschillende andere van het puchforum ook... nu jij nog..
nu kan ik dus de foto's zien en zien ze er alle twee niet echt top uit.. die onderste heeft geen ebr voorvork, een gare achterbrug.. (volgensmij een 16mm dellorto aangezien die zo op dat spruitstuk past en veel kleiner is dan de 21 mm)
Die andere ziet er ook niet optimaal uit, maar wel beter als de onderste.. en hij spreekt teminste de waarheid...
|
|
|
|
Decorhanger |
4-1-2004 21:42 |
Posts: 462 |
zo n achterbrug van ebr, die ken je toch herkennen door een sticker van ebr.
Want anders heb ik ook een zo n imitatiekreng
|
|
|
|
ties |
4-1-2004 21:48 |
Posts: 1333 |
race koppeling zo`n eentje van 50cc is wel beter. die heeft 8segmenten. hoge drukkup 50cc op 65 is altijd gevaarlijk. en polini voor puch is toch chroom of nicaseal? dat kan je niet honen.
|
|
|
|
luuk_smits |
4-1-2004 21:57 |
Posts: 1073 |
welke wordt het nou
het is duidelijk dat die 75 het niet wordt
niet dat het ding neit goed is hoor want is een kei vette brommer maar niet voor de cross
mar die polini welke de 1e of de 2e en natuurlijk waarom nou juist die
edit, als ze geen van 3en goed zijn weet iemand dan nog een puch voor mij. wat ik ongeveer zoek is wel duidlijk volgens mij
Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 4-1-2004 22:00
|
|
|
|
kpotappel86 |
4-1-2004 23:21 |
Posts: 2679 |
Het laatste plaatje is volgens mij eerder een 16mm malossie kitje(zon dellorto dus)
of een 15mm dell...
wat een 21 zit er heel anders uit......
|
|
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<< |
|
bart de scootergek |
5-1-2004 8:22 |
Posts: 8916 |
ja die laatste is zeker een sha carburateur dus die dingen die standaard op tomosjes zitten en die je ook en 12 14 15 en 16 mm hebt, verder zou ik voor de eerste gaan, de 2e zit helemaal niet lekker om te crossen, iig moet je daar weer een hoog stuur op zetten.
|
|
Honda RC-33 |
|
koen-z |
5-1-2004 11:53 |
Posts: 3702 |
jah wel nuttig je carb andersom zetten
|
|
|
|
Neonlampje |
5-1-2004 12:30 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Decorhanger
sinds waneer is een chrome vierkante achterbrug slaper dan een orginele achterbrug?
en als je wilt crossen dan koop je toch gewoon een gare mtx (no offense)ofzo
4kante achterbruggen van bosch zijn niet zo erg goed, er zijn ook andere die zijn wel wat beter.. maar ori blijft beste...
mtx achterbrug is ook niet geweldig, de uiteinden willen nogwel eens scheef trekken als je n keer op je bek gaat... mbx brug is in dat opzicht beter
|
|
|
|
luuk_smits |
5-1-2004 18:41 |
Posts: 1073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
ja die laatste is zeker een sha carburateur dus die dingen die standaard op tomosjes zitten en die je ook en 12 14 15 en 16 mm hebt, verder zou ik voor de eerste gaan, de 2e zit helemaal niet lekker om te crossen, iig moet je daar weer een hoog stuur op zetten.
maar dat maakt niet uit want ik ga hem tog helemaal anders maken dus het niet lekker met cross maakt niet uit als het maar hard gaat
|
|
|
|
KaWaReZ |
5-1-2004 18:45 |
Posts: 20582 |
vergeet je remmen niet aan te passen
sneller sneller sneller.. maar wat asje moe remme ??
Edit: asjem tog helemaal om gaat bouwen
Dit bericht is ge-edit door KaWaReZ [Rezek] op 5-1-2004 18:46
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
luuk_smits |
5-1-2004 19:07 |
Posts: 1073 |
jah jah dat zal allemaal wel geregelt worden das allemaal geen probleem maar de rest het blok enz. het motorische gedeelte dat kan wel eens moeilijk worden
hoe zit het eigenlijk met die puchies met kreidler cilinders? wil dat wel een beetje vooruit
|
|
|
|
luuk_smits |
7-1-2004 19:39 |
Posts: 1073 |
ik had die jongen op msn gesproken (met die 2de polini puch) heb het gesprek gekopieerd miskien handig om te weten
verhaal is heel lang
komt er op neer dar bigend is wel prof gedaan en cilinder zit een nieuwe want in dus kan wel gehoond worden en caberatuer is geen 21 maar een 36 mm van een crossmoter hij verzoop maar een beetje zegt hij
Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 7-1-2004 19:40
|
|
|
|
Sun Tzu |
8-1-2004 17:12 |
Posts: 15 |
36 mm.......... kom op hej. die op die foto is zoiezo geen 36 mm, en als ie er wel een 36mm op heeft zitten is dat nog steeds verrot, is gewoon extreme overkill op een ongetunede polini.
elke koppeling voor puch te koop is niet geschikt om mee te crossen, zul je zelf iets op moeten bedenken wil je een beetje mee kunnen komen....
en dat ALS je al per se op een puch wilt crossen, wat zkr niet ideaal is, omdat je er 10 keer zo veel werk en geld in moet steken wil je hem even goed/snel maken als een MT-tje.
Ik zou verder voor puch 1 gaan met 75 metrakit, ken die puch en is een goed ding. tune die cil, zet er een andere "snelle" zuiger in zonder l-veer, en je hebt een snellere en betrouwbaardere cilinder dan de polini, die je ook nog eens makkelijk uit kunt honen mocht dat nodig zijn
maar serieus, neem een MT....
|
|
|
|