Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat is het snelste

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14530 - wat is het snelste
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luuk_smits 4-1-2004 18:43 Print topicpost
Posts: 1073
nou de naam van het topic zegt het eigenlijk al!!

ik weet dus 2 puchjes te staan(gewon op marktplaats hoor), zoals sommige weten wil ik een puch gaan bouwen voor de cross. mijn probleem is nu welke van die 2 puchies moet ik nou kopen. uiterlijk boeit me allemaal niks alleen het setup want uiterlijk wil ik toch helemaal naar mijn zin maken. ik heb dus die 2 setups maar welke van die 2 setups is nu het beste voor de cross

deze:

-75 metrakut
-20mikuni extern
-speedline race krukas
-c3 lagers
-getunde carters
-forza marmitta uilaat
foto(s) stan in profiel van nelly volgens mij
maar nelly heeft ze van het i-net afgehaalt maar die van hem is volgens mij wel bekent
en van die andere is:

-65CC Polini membraam cilinder
-Race krukas
-carter getuned
-race koppeling
-Proma Circuit uitlaat met Leovince HM demper
-Ontsteking met externe bobine
-15mm Bing carburateur
-Powerfilter
-kickstart




wat is het beste??????

edit, nog een gevonden!!

deze:

-kickstartblok (carters passend gemaakt op mijn 65 polini
-65 polini
-21 delorto
-2kleps dr
-vertanding 17/38
-top 120m
-race koppeling
-race krukas
-slicks
-race stuur
-nieuwe pakking
-nieuwe kabels
-50cc hogedruk kop (meer compressie)
-carters uitgevijld
-big-end verlicht
-cilinder opnieuw gehoond
-nieuwe remvoering
-ebr voorvork
-vierkante achterbrug
-techno racing uitlaat
foto:




kweet niet of het jullie iets uitmaakt maar prijsen zijn:

250 voor die 75cc
200 voor die 1e polini
250 voor die 2de polini

als je foto(s) wilt mot je ff zeggu want die heb ik van alle 3

edit 2, foto;s






Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 4-1-2004 19:04



Dit bericht is ge-edit door luuk_smits op 4-1-2004 19:35
 

Pistonpen Paultje 4-1-2004 19:14 Print reply

Posts: 8678
Foto's dan maar he
 
Nelly 4-1-2004 19:19 Print reply
Posts: 597
beetje mijn puch gaan vergelijken met die andere... kom nou toch


 
Tsxdude AKU MicheL 4-1-2004 19:21 Print reply

Posts: 10676
De laatste lijkt mij he, klinkt het beste en dan een lichtere vertanding erop, dan kom je overal wel, in een paar seconden:P.
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
big honda 4-1-2004 19:24 Print reply
Posts: 703
ik zou diew laatste doen, en zet maar van alle drie ook een foto erbij
 
luuk_smits 4-1-2004 19:36 Print reply
Posts: 1073
dank u

mar denk er ook ff bij na voor de cross he

ene die 50cc hogedrukpet geeft da nou egt meer compressie of is da weer zon advertentie gelul
 
Sjorsx87 4-1-2004 19:40 Print reply
Posts: 159
Ik heb zelf ook verschillende puchjes "gehad" en had ook een forza marmita net als bij de 1e set-up= opzich een heel mooi en snel uitlaatje maar de proma circuit is sneller. Maar dat hij er dan een 15mm caburateur onder legd ik zou toch voor de laatste gaan als ik jou was.

 
Pistonpen Paultje 4-1-2004 19:42 Print reply

Posts: 8678
Dat 50HD sjit is bull btw.
 
AkroBatik 4-1-2004 19:46 Print reply

Posts: 1049
120 op een poeg :/ Zal ik alvast je kist reserveren?

Althans als ie met top 120m: 120km/h bedoelt ofzo.
 
Gunther -> der tollest
Boldy 4-1-2004 19:47 Print reply
Posts: 406
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Dat 50HD sjit is bull btw.


-- Jij lult poep man.. denk nou ff na. Kleinere verbrandingskamer is meer compressie, vanwege minder inhoud! --


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luuk_smits

ene die 50cc hogedrukpet geeft da nou egt meer compressie of is da weer zon advertentie gelul


-- is dus geen adv gelul. Ik raad het alleen niet aan omdat je spulletje kan gaan detoneren. Gewoon een 65 kop erop, of deze 50 uitdraaien. Let dan wel op de squish rand --

 
][ Setup: 70cc 6 poorts TCCD, 15mm Bing, Proma Grand Prix tuned door mij (sjek de FAQ), 3 klauws koppeling, hoofdsproeier 2.20, sproeier 70, uitgedraaide 50 kop, top momenteel: 62,8km/u ][ ][ Go FAQ yourself: http://www.brommerforum.nl/
ties 4-1-2004 19:49 Print reply
Posts: 1333
ik zouw de middelste doen, want de 75 voor puch is niet zo enormsnel. die onderste heeft aan het bigend geveild. en de middelste heeft een race koppeling die slijt niet zosnel als de ori. die was met de polini op koenz zijn puch heel snel versleten.
 
luuk_smits 4-1-2004 19:52 Print reply
Posts: 1073


[...]


-- is dus geen adv gelul. Ik raad het alleen niet aan omdat je spulletje kan gaan detoneren. Gewoon een 65 kop erop, of deze 50 uitdraaien. Let dan wel op de squish rand --



wat is detoneren
 
marcel 4-1-2004 19:53 Print reply

Posts: 1533
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boldy

[...]


-- Jij lult poep man.. denk nou ff na. Kleinere verbrandingskamer is meer compressie, vanwege minder inhoud! --


[...]


-- is dus geen adv gelul. Ik raad het alleen niet aan omdat je spulletje kan gaan detoneren. Gewoon een 65 kop erop, of deze 50 uitdraaien. Let dan wel op de squish rand --




he boldy ik zou me eerst maar is even gaan afvragen wat je met een 50 hd kop wint tov een goede verbrandingskamer. beter is die 50 kop niet.
 
Nelly 4-1-2004 20:09 Print reply
Posts: 597
Ik heb dus die eerste puch in mijn bezit, en wil wel wat zeggen

Eerst over die eertse polini puch zeg maar, deze lijkt mij niet geschikt voor de cross aangezien er een race koppeing op zit, die waraschijnlijk zelf gemaakt is. Er zei net iemand dat deze minder snel slijt maar dat is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Verder zal er wel een gare powerfilter opzitten (zo'n mazige oid). Externe bobine enzo is oo niet echt realxed, denk aan het vuil etc, maar wel weer makkelijk te vervangen. 15 Bing carbje is ook niet optimaal daarintegen een kickstarter wel weer

Die tweede puch klinkt het interresantst, maar misschien weer wat te overdreven. Groot voordeel is die car natuurlijk, maar 2 kleps membraamje kan beter. Zelfde geld voor deze koppeling als wat ik hier voor heb gezegd. Big end verlicht... Lijkt me vrij gevaarlijk, maar professioneel gedaan is nooit slecht (lijkt me . Opnieuw gehoonde cilinder geeft dus te kennen op een vastloper --> slecht afgesteld of wat dan ook dus over deze proffesionaliteit doe ik geen uitspraak . Vierkante achterbrug is bagger, beten een orginele of verstevigde. en als laatste die techno, daar zal ik maar niks over zggen behalve dan dat het een K*T uitlaat is.

DAn mijn puchje. De uitlaat is niet optimaal voor de setup, veel beter een simonini of een homoet 8p. Zonder filter, maar die zijn te koop, en wel weer een externe mikuni die makkelijk af te stellen zijn enzo. De metrakit blijkt wel een sprint cilinder te zijn, maar niet zonder getuned te zijn. Ik weet bijna zeker dat een polini cilinder harder optrekt.

Wat de rest zegt over de pakkingen etc, die zijn bij mij natuurlijk ook allemaal vernieuwd. Maar ik zou toch niet voor mijn puch kiezen als je hem voor de cross wil gaan gebruiken, of je moet nog wat setup/onderdelen vervangen.

Die derde puch lijkt me ongeloofwaardig, dus ik ozu voor die tweede gaan, hier zul je dan nog wel wat dingen aan gaan moeten passen o.a. de carb/filter en de koppeling.

Een frame enzo had je zelf al dacht ik he dus daar hoef je verder ook niet naar te kijken. Misschien verkoop ik alles ook los d.w.z. frame + onderdelen en het blok appart, maar dat ligt eraan wat er voor geboden wordt.


Hoop dat je er iets aan hebt. De ideale setup zit er iig niet tussen vind ik.




 
Pistonpen Paultje 4-1-2004 20:15 Print reply

Posts: 8678
50kop geeft meer compressie, vraag is of de prestaties wel omhoog gaan ermee, en de risico's zijn groter. Dus liever een fatsoenlijke opmaat. kost ook maar 15 euro btw. Daar niet van...

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 4-1-2004 20:16
 
Tsxdude AKU MicheL 4-1-2004 20:19 Print reply

Posts: 10676
wrom vind jij de laatste ongeloofwaardig?
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve

Dit topic is 7839 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved