Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer stil zetten in de winter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14515 - Brommer stil zetten in de winter
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RiChaRd-LoVe-HiS-Aprlia R... 4-1-2004 2:16 Print topicpost
Posts: 63
Ik wil mijn aprilia opbergen en hem in de winter wegzetten !!

mijn vraag is nu ?

welke dingen moet ik doen/voorbereiden
om mijn aprilia van de zomer weer helemaal goed en mooi uit de schuur te halen zonder dat dingen lekken enzo

Graag serieuse antwoorden


edit alwin: topictitle

Dit bericht is ge-edit door Hier_ben_ik op 4-1-2004 18:18
 

Pistonpen Paultje 4-1-2004 2:36 Print reply

Posts: 8678
Invetten, volle tank, en droog zetten. Accu los koppelen.

Kan ie het wel hebben hoor...
 
Ubermens 4-1-2004 2:38 Print reply

Posts: 1111
Dekentje erom en warm toedekken, en idd zorgen dat ie goed drinkt voor het slapen gaan .
 
Oost, west.........Honda best!
de_koen 4-1-2004 2:42 Print reply

Posts: 5595
op een droge plek zetten, aftanken is niet nodig ivm plastic tank, gewoon carb leeg rijden, bougie eruit en wat olie erin en motor even laten rond gaan, banden op 3Bar zetten, batterij eruit en op donkere koele plek zetten, evt aan de druppellader.

Anders om de 2 weken toertje doen van 20 km...
 
Honda 5-Bak te koop
RUTGER_86 4-1-2004 2:46 Print reply

Posts: 1183
als het heel ff kan de wielen van de grond ivb met platte kant op je banden

edit: typvoutje

Dit bericht is ge-edit door RUTGER_86 op 4-1-2004 2:47
 
DE MANNE VAN JANNE
de_koen 4-1-2004 2:51 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RUTGER_86

als het heel ff kan de wielen van de grond ivb met platte kant op je banden

edit: typvoutje

Dit bericht is ge-edit door RUTGER_86 op 4-1-2004 2:47


vandaar de 3 bar

aventoe wiel 90) verdraaien is ook goed...
 
Honda 5-Bak te koop
Saknet 4-1-2004 8:40 Print reply

Posts: 10355
hm als je als mens d0h goed drinkt voro slapengaan dan ehm moet je best wel pisse als je wkkr word hehe
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
theredone51 4-1-2004 9:45 Print reply

Posts: 2506
is al heel topic over geweest ff searchen

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Mike de klerk 4-1-2004 10:07 Print reply
Posts: 211
kheb gehoorde dat je benzine kan verzuren... ook maar van dieze site. Misschien je tank aftappen. Plekken die kunnen gaan roesten ff insprayen met multispray of insmeren met 2 takt olie. Als je brommer rijd heb je dat altijd in huis
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
-jaZper- 4-1-2004 10:13 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

kheb gehoorde dat je benzine kan verzuren... ook maar van dieze site. Misschien je tank aftappen. Plekken die kunnen gaan roesten ff insprayen met multispray of insmeren met 2 takt olie. Als je brommer rijd heb je dat altijd in huis


nou dat lijkt me sterk, misschien dat je benziene op den duur wel minder goed zal worden maar dan is het toch wel weer hoog zomer

ow... was het maar zomer
 
groene motoren gaan harder
hondadriver_chris 4-1-2004 10:30 Print reply

Posts: 1042
het kan wel zo zijn dat er een soort gummi ontstaat als de benzine er te lang instaat maar volgens mij gebeurt dat pas na een paar jaar ofzow
 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
buysman 4-1-2004 11:30 Print reply
Posts: 425
op bokken zetten dan ie met zn banden van de grond is, benzine kraan dicht, carb leegrijden.


afin, wa ubermens ook nog zegt
 
[b]Aprilia RS70 Fortuna 2002 Replica[/b]
chriss 4-1-2004 12:03 Print reply
Posts: 1859
euro 95 gaat verschilferen, startie slechter....
 
Bazz -> DRD 4-1-2004 12:05 Print reply

Posts: 1884
Velen weten het misschien niet, maar benzine kan maar beter niet langer dan 3 maanden bewaard worden. Benzine gaat na enige tijd verzuren. Mocht je gebruik maken van mengsmering i.p.v. de orginele gescheiden smering, dan heb je ook het risico dat de olie gedurende de winter naar de bodem zakt. Daarom is het beter als je de tank aftapt. Dit kun je doen door het benzine slangetje bij de tank los te trekken en er een langere op te schuiven die je in een jerrycan laat hangen. Zet het kraantje op reserve en laat de tank leeglopen. Houd bij het aftappen de NSR schuin naar de kant van het kraantje, zodat de benzine aan de rechterkant van de tank ook bij het kraantje komt. Om de tank aan de binnenkant tegen roest te beschermen zou je hem kunnen besproeien met roestwerende olie. Ikzelf doe altijd een kwart litertje WD-40 (ben gek op WD-40) in de tank en schut dan een paar keer goed waarna ik de WD-40 er weer uit laat lopen, dit werkt perfect. Ook de carburateur kun je aftappen door het schroefje onderaan het vlotterbakje (onderste bakje van de carburateur) een paar slagen los te draaien zodat ook hier de benzine uit kan lopen.

Nu de tank en de carburateur beschermd zijn, komen we bij de cilinder. Draai de bougie eruit en giet een heel klein beetje 2-takt olie (? 2cc) in de cilinder via het bougiegat. Dit is niet altijd even makkelijk te bereiken en het verdient aanbeveling om een trechter te gebruiken met daaraan een flexibel slangetje. Daarna enkele malen de kickstarter intrappen zodat de olie in de cilinder mooi wordt verdeeld. Nu kun je de bougie er weer indraaien. Door een beetje kopervet op de schroefdraad van de bougie te doen, voorkom je dat deze vast gaat zitten in cilinderkop.

Sommige mensen vinden het overdreven, maar het is verstandig om ook je carterolie af te tappen. Dit doen we, omdat de olie enigzins hygroscopisch is en dus water kan opnemen. Aangezien we geen waterdeeltjes in onze olie willen hebben, kun je de olie beter aftappen. De olie kun je aftappen door, het liefst bij warme motor, de grote bout (M12) onder je blok los te draaien en de olie op te vangen in een bakje.

Als de NSR voor een lange tijd op ??n plek staat, kunnen de banden platte kantjes krijgen. Verdraai de wielen daarom om de paar weken, zodat dit probleem niet kan optreden. Je kunt je machientje natuurlijk ook van zijn pootjes tillen door hem voor en achter op te bokken. Deze bokken zijn te koop bij motorzaken.

Mocht de brommer op een koude en vochtige plek staan of buiten, dan bij voorkeur afdekken, maar niet met plastic! Gebruik een materiaal dat enigzins kan 'ademen'. Er zijn tegenwoordig hele mooie hoezen te koop voor motorfietsen. Als je NSR in een zeer vochtige en slecht geventileerde ruimte staat, zou je een vochtvreter onder de hoes kunnen plaatsen. Deze zijn te koop bij o.a. bouwmarkten. Ook is het verstandig om de NSR te controleren op plekken waar de verf eraf is en werk die zonodig bij.

Als laatste dan nog de accu, maak de zijkap rechts van het zitje los, ontkoppel de accu en houd hem vooral (!) rechtop, het zuur in de accu wil je niet graag op je huid krijgen. Even goed opladen en dan in huis bewaren.

We hebben nu immers wel alle onderdelen winterklaar gemaakt, maar de buitenkant is nog aan de beurt. De kappen goed wassen, goede (auto)zeep zorgt voor een beschermende laag. Maak hem daarna goed droog en ga even een stukkie rijden, zodat al het water kan verdampen. De knappe koppen bij Honda hebben er voor gezorgd dat de schroeven en dergelijke roestvrij zijn, maar bij gebruik is de kans groot dat deze laag gaat barsten, zodat roest wel weer de kans krijgt, insmeren dus met een universele olie (of WD-40), zodat je ook na een paar winters nog steeds de schroeven heel kunt houden met je schroevendraaier.

(bron: http://nsrhonda.cjb.net)
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
paulus de crosskabouter 4-1-2004 12:05 Print reply
Posts: 335
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chriss

euro 95 gaat verschilferen, startie slechter....


na hoeveel tijd verschilfert die?

edit:
zie net 3 maanden staan in de post van Bazz -> NSR

Dit bericht is ge-edit door paulus de crosskabouter op 4-1-2004 12:07
 
Rik 4-1-2004 12:21 Print reply

Posts: 3464
btw vocht vreters zijn niet altijd goed.

Soms trekken ze alleen maar water aan

bijv.

in onze caravan hadden wij ze staan maar ipv dat ze vocht binnen opvangde trokken ze vocht van buiten naar binnen.
 

Dit topic is 2357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved