Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aantal OHM ontstekingsspel TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14509 - Aantal OHM ontstekingsspel TSX
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt-5[Maarten] 3-1-2004 20:40 Print topicpost

Posts: 2941
Hallo, moet ff het aantal ohm weten van een ontstekingsspoel van een suzuki TSX.

die van mij geeft nu ongeveer 75, wat volgens mij veels te weinig is.


 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...

Pistonpen Paultje 3-1-2004 20:46 Print reply

Posts: 8678
Een spoel moet geen weerstand hebben

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:47
 
Mt-5[Maarten] 3-1-2004 20:50 Print reply

Posts: 2941
als je m doormeet, dan geeft ie een aantal owhm aan, ik meot dus weten hoeveel dit is

kennis zegt 150 = standaard, mijne geeft dus 75, betekend dit dat ie kapot is??
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Pistonpen Paultje 3-1-2004 20:53 Print reply

Posts: 8678
Moet dus 0 OHM zijn. Anders is je spoel rot. Stroom moet er door heen kunnen lopen zonder hindernis(Weerstand dus).

Tenzij het een weerstand is (In de vorm van spoel, als dat al kan)

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:53
 
Mt-5[Maarten] 3-1-2004 20:54 Print reply

Posts: 2941
je kan wel eens gelijk hebben ja... iemand nog meer id-en ??
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
SkaBla [Pim] 3-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 4659
moet iets van 125-150 ohm zijn, anders is ie kapot, vraag martijn maar, en gebruik de search, tis al eerder gezegt!
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Joostvdw 3-1-2004 20:58 Print reply

Posts: 4789
volgens mij heeft een spoel wel degelijk een weerstand, juist als je 0 ohm meet maakt ie direct contact met massa wat dus een kapotte spoel betekend (d of t )

bij mt is dat iig wel zo, lijkt me sterk dat et bij tsx dan niet zo is

 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Mt-5[Maarten] 3-1-2004 21:00 Print reply

Posts: 2941
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

moet iets van 125-150 ohm zijn, anders is ie kapot, vraag martijn maar, en gebruik de search, tis al eerder gezegt!


heb me kapot gezocht kerel

haha nouja, okaj bijs dus naar de klote godver, heb ik heel mn blok voor niets opengehaald. mooi toch weer. ja KUT en nu wil ik eerst bier anders haal ik het vanavond niet.

adios en bedankt
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
Martijn 3-1-2004 21:07 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Moet dus 0 OHM zijn. Anders is je spoel rot. Stroom moet er door heen kunnen lopen zonder hindernis(Weerstand dus).

Tenzij het een weerstand is (In de vorm van spoel, als dat al kan)

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:53

gast..hoe de fuck kan dat nou...

als jij een kabel van 20 meter hebt heeft ie toch ook weerstand..
hoe denk je dat een spoel is opgebouwd..
en de weerstand heeft indirect invloed op de inductie, en dus op de sterkte van de spoel..
magoed....bij 75 issie doorgesmolten/gebroken...
nieuwe erin, heeft iets overde 150....156 als het goed is...gaat weer tijdje mee..

zal het nog een keer zeggen...
MT spoel past, maar moet je niet gebruiken...als je wilt weten waarom ga je maar searchen

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pistonpen Paultje 3-1-2004 21:09 Print reply

Posts: 8678
Ok, ik zeg wel niets meer over electra, snap er toch blijkbaar geen hol van.

Btw. Je hebt opzich gelijk ja
 
the-roadrunner 3-1-2004 21:11 Print reply
Posts: 499
met zon multi-meter gaat er een stroompje door de de spoel hierdoor zal ie weerstand meten en dit kun je uitlezen op het schermpje.

En uiteraard heeft een spoel ook weerstand, anders zou je een supergeleider hebben.
(en dies veel $$$ waard

(volgens mij zat het zo)
 
lalalalalala echt v@
Blijhoofd 3-1-2004 21:12 Print reply

Posts: 7378
moet 125-150 of meer

mijn nieuwe was toen 180 ohm

en martijn een ER spoel heeft 0,7 ohm weerstand :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Martijn 3-1-2004 21:17 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

moet 125-150 of meer

mijn nieuwe was toen 180 ohm

en martijn een ER spoel heeft 0,7 ohm weerstand :P


ja magoed...das zowieso al troep

ehm...heb je daar een verklaring voor btw?...of meet je een verkeerde spoel

boven de 130 vertrouw ik tsx spoelen btw al niet meer...
tja..tis een bekend probleem bij tsx...spoeltjes slijten. volgens michiel worden ze te warm (te zien aan blaasjes op et tape) maar dat hadden mn nieuwe spoelen ook al...maar het zou idd wel kunnen...

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blijhoofd 3-1-2004 21:28 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn

[...]


ja magoed...das zowieso al troep

ehm...heb je daar een verklaring voor btw?...of meet je een verkeerde spoel

boven de 130 vertrouw ik tsx spoelen btw al niet meer...
tja..tis een bekend probleem bij tsx...spoeltjes slijten. volgens michiel worden ze te warm (te zien aan blaasjes op et tape) maar dat hadden mn nieuwe spoelen ook al...maar het zou idd wel kunnen...



dat van die blaasjes is gelul hebben ze nieuw ook, het heeft igg wat te maken met de lak laag om het draad,dat gaat langzaam naar de klote,waar door de wikkeling langzaam met elkaar contact maakt,waardoor de weerstand daagt en hij steeds mer begint te stotteren enzow,t heeft of met de hitte te maken, of dat het door te veel toeren teveel stroom op wekt, en de spoel daardoor te heet word, of door de trillingen van de kern dat daardoor die laag langzaam beschadigt,zal het is op school vragen


koop iig een nieuwe :P

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Marthin 3-1-2004 21:35 Print reply

Posts: 6164
ontstekingsspoelen gaan kapot als er geen of een kapotte accu op een ts/tsx zit. De ontstekingsspoel brand dan namelijk door.
 
Martijn 3-1-2004 21:40 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

ontstekingsspoelen gaan kapot als er geen of een kapotte accu op een ts/tsx zit. De ontstekingsspoel brand dan namelijk door.


das knap...want het stroomsysteem staat totaal los van het ontstekingssysteem
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved