Pistonpen Paultje |
3-1-2004 20:46 |
Posts: 8678 |
Een spoel moet geen weerstand hebben
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:47
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
3-1-2004 20:50 |
Posts: 2941 |
als je m doormeet, dan geeft ie een aantal owhm aan, ik meot dus weten hoeveel dit is
kennis zegt 150 = standaard, mijne geeft dus 75, betekend dit dat ie kapot is??
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Pistonpen Paultje |
3-1-2004 20:53 |
Posts: 8678 |
Moet dus 0 OHM zijn. Anders is je spoel rot. Stroom moet er door heen kunnen lopen zonder hindernis(Weerstand dus).
Tenzij het een weerstand is (In de vorm van spoel, als dat al kan )
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:53
|
|
|
|
Mt-5[Maarten] |
3-1-2004 20:54 |
Posts: 2941 |
je kan wel eens gelijk hebben ja... iemand nog meer id-en ??
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
SkaBla [Pim] |
3-1-2004 20:58 |
Posts: 4659 |
moet iets van 125-150 ohm zijn, anders is ie kapot, vraag martijn maar, en gebruik de search, tis al eerder gezegt!
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Joostvdw |
3-1-2004 20:58 |
Posts: 4789 |
volgens mij heeft een spoel wel degelijk een weerstand, juist als je 0 ohm meet maakt ie direct contact met massa wat dus een kapotte spoel betekend (d of t )
bij mt is dat iig wel zo, lijkt me sterk dat et bij tsx dan niet zo is
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Mt-5[Maarten] |
3-1-2004 21:00 |
Posts: 2941 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]
moet iets van 125-150 ohm zijn, anders is ie kapot, vraag martijn maar, en gebruik de search, tis al eerder gezegt!
heb me kapot gezocht kerel
haha nouja, okaj bijs dus naar de klote godver, heb ik heel mn blok voor niets opengehaald. mooi toch weer. ja KUT en nu wil ik eerst bier anders haal ik het vanavond niet.
adios en bedankt
|
|
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ... |
|
Martijn |
3-1-2004 21:07 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG
Moet dus 0 OHM zijn. Anders is je spoel rot. Stroom moet er door heen kunnen lopen zonder hindernis(Weerstand dus).
Tenzij het een weerstand is (In de vorm van spoel, als dat al kan)
Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 3-1-2004 20:53
gast..hoe de fuck kan dat nou...
als jij een kabel van 20 meter hebt heeft ie toch ook weerstand..
hoe denk je dat een spoel is opgebouwd..
en de weerstand heeft indirect invloed op de inductie, en dus op de sterkte van de spoel..
magoed....bij 75 issie doorgesmolten/gebroken...
nieuwe erin, heeft iets overde 150....156 als het goed is...gaat weer tijdje mee..
zal het nog een keer zeggen...
MT spoel past, maar moet je niet gebruiken...als je wilt weten waarom ga je maar searchen
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Pistonpen Paultje |
3-1-2004 21:09 |
Posts: 8678 |
Ok, ik zeg wel niets meer over electra, snap er toch blijkbaar geen hol van.
Btw. Je hebt opzich gelijk ja
|
|
|
|
the-roadrunner |
3-1-2004 21:11 |
Posts: 499 |
met zon multi-meter gaat er een stroompje door de de spoel hierdoor zal ie weerstand meten en dit kun je uitlezen op het schermpje.
En uiteraard heeft een spoel ook weerstand, anders zou je een supergeleider hebben.
(en dies veel $$$ waard
(volgens mij zat het zo)
|
|
lalalalalala echt v@ |
|
Blijhoofd |
3-1-2004 21:12 |
Posts: 7378 |
moet 125-150 of meer
mijn nieuwe was toen 180 ohm
en martijn een ER spoel heeft 0,7 ohm weerstand :P
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Martijn |
3-1-2004 21:17 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
moet 125-150 of meer
mijn nieuwe was toen 180 ohm
en martijn een ER spoel heeft 0,7 ohm weerstand :P
ja magoed...das zowieso al troep
ehm...heb je daar een verklaring voor btw?...of meet je een verkeerde spoel
boven de 130 vertrouw ik tsx spoelen btw al niet meer...
tja..tis een bekend probleem bij tsx...spoeltjes slijten. volgens michiel worden ze te warm (te zien aan blaasjes op et tape) maar dat hadden mn nieuwe spoelen ook al...maar het zou idd wel kunnen...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Blijhoofd |
3-1-2004 21:28 |
Posts: 7378 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn
[...]
ja magoed...das zowieso al troep
ehm...heb je daar een verklaring voor btw?...of meet je een verkeerde spoel
boven de 130 vertrouw ik tsx spoelen btw al niet meer...
tja..tis een bekend probleem bij tsx...spoeltjes slijten. volgens michiel worden ze te warm (te zien aan blaasjes op et tape) maar dat hadden mn nieuwe spoelen ook al...maar het zou idd wel kunnen...
dat van die blaasjes is gelul hebben ze nieuw ook, het heeft igg wat te maken met de lak laag om het draad,dat gaat langzaam naar de klote,waar door de wikkeling langzaam met elkaar contact maakt,waardoor de weerstand daagt en hij steeds mer begint te stotteren enzow,t heeft of met de hitte te maken, of dat het door te veel toeren teveel stroom op wekt, en de spoel daardoor te heet word, of door de trillingen van de kern dat daardoor die laag langzaam beschadigt,zal het is op school vragen
koop iig een nieuwe :P
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Marthin |
3-1-2004 21:35 |
Posts: 6164 |
ontstekingsspoelen gaan kapot als er geen of een kapotte accu op een ts/tsx zit. De ontstekingsspoel brand dan namelijk door.
|
|
|
|
Martijn |
3-1-2004 21:40 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: marthin
ontstekingsspoelen gaan kapot als er geen of een kapotte accu op een ts/tsx zit. De ontstekingsspoel brand dan namelijk door.
das knap...want het stroomsysteem staat totaal los van het ontstekingssysteem
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|