Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc met 16mm?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14501 - 70cc met 16mm?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunmenator 3-1-2004 18:01 Print topicpost

Posts: 2524
Een vriend van me heeft nog een 70 en 80cc liggen die bij mij erop kunnen. Nou wil ik die graag proberen maar ik heb geen zin om een andere uitlaat/cab. te kopen, mede omdat ik niet te gek hard wil (80 ofzo)

nou vraag ik me dus af of een 16mm voor een 70/80cc te klein is. Bedoel 20 is natuurlijk beter maar loopt ie te arm met die 16mm (mikuni) alvast bedankt.
 

Rick 3-1-2004 18:18 Print reply

Posts: 3788
70cc kan makkelijk met 16mm, denk dat je voor 80 gewoon als minimum een 18 moet nemen, dat is het beste, maar het rijdt ook wel met een 16
 
Ride like your ass is on fire!!!
Honda_boy 3-1-2004 18:22 Print reply

Posts: 555
ik heb ook 16mm op 70cc op mijn honda mb.

Rijdt wel goed en kan geen kwaad ofzo, maar met een 18 of nog beter, een 20mm, trek je wel een stuk beter.
 
Honda rulezzz !!!
henk huppelschoten 3-1-2004 18:22 Print reply
Posts: 656
kan makkelijk wel goed afstellen natuurlijk

ik ken zelfs iemand die met 16mm op 70cc raced

 
Maar agent ik rij toch mooi met het verkeer mee???Ja maar wel op de snelweg jongeman!!!
mr200r 3-1-2004 18:23 Print reply
Posts: 5122
op mijn rd80 ligt ook een 16 van de fabriek af.
 
mr200r
CraftyVirus 3-1-2004 18:24 Print reply
Posts: 1530
mijn setup: zeta 70 met 16 mm mikuni, gaat prima, rij ook (als ie goed loopt en geen lekke pakkingen heeft ) 80 of zo
 
WOOJOOOO
Bazz -> DRD 3-1-2004 18:25 Print reply

Posts: 1884
Sommige rijden nog met een 12mm op een 70cc (niet dat dit nou perfect is), dus dan zal een 16mm zeker wel gaan.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
Teunmenator 3-1-2004 19:13 Print reply

Posts: 2524
jottem en ik heb een luhao uitlaat op mijn snelle 50 zitten zal da een probleem worden. (zelfde verhaal natuurlijk is een snelle uitlaat beter maar is met dit ook te rijden..)
 
MWvdK 3-1-2004 19:15 Print reply

Posts: 2247
16mm wil prima, heb zelf op DT met een ori gereden op 65cc Autisa, reed heel lekker opzich.
 
Teunmenator 3-1-2004 19:20 Print reply

Posts: 2524
mocht ie nou nog boven de 80 uitgaan hoe zou je hemdan het beste knnen begrenzen met daarbij zo min mogelijk trekkract verliezen
 
Marthin 3-1-2004 19:27 Print reply

Posts: 6164
zie de faq over de uitlaat begrenzen d.m.v. een ring.

 
Teunmenator 4-1-2004 11:52 Print reply

Posts: 2524
maar als je dat doet verander je dan ook bijv. de powerband. Of gaat alles wat trager omdat ie zijn energie niet kwijt kan ofzow. Ik denk dat wanneer je revetten boven je gasschuif doet dat ie ook een stuk slechter optrekt ofniet?
 
Pistonpen Paultje 4-1-2004 12:00 Print reply

Posts: 8678
Je draait minder toeren, andere powerband. Rijden verandert in zijn geheel eigenlijk wel.
 
Bazz -> DRD 4-1-2004 12:04 Print reply

Posts: 1884
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

mocht ie nou nog boven de 80 uitgaan hoe zou je hemdan het beste knnen begrenzen met daarbij zo min mogelijk trekkract verliezen

Dat kun je wel een beetje met je tandwielverhouding doen.
 
Bezoek mijn site @ http://nsrhonda.cjb.net en op http://brommer.startkabel.nl
POM 4-1-2004 12:04 Print reply

Posts: 757
kan ook lichter vertanden hebbie meer trekkracht ontsteking vervroegen ook meer trekkracht alleen oppassen voor overtoeren

 
blair 4-1-2004 12:23 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk huppelschoten

kan makkelijk wel goed afstellen natuurlijk

ik ken zelfs iemand die met 16mm op 70cc raced



omdat de regelementen niet meer toelaten dan een 16 mm. Voor prestaties en koeling is een grotere carb beter.

En met 16 mm en een korte vertanding krijg je een goede 70 nog over de 80 heen.

Je moet dan gewoon een 50 cc pakken. HEt is zonde om je 70/80 aan alle kanten te begrenzen en te laten warmlopen.

kleinere carb geeft minder koeling.

plaatje bij uitlaatpoort met klein gat leidt tot oververhitting.

begrenzen op ontsteking is ook niet alles...

te korte tandwielverhouding kost veel brandstof en leidt tot onnodige slijtage.

gewoon een 50 cc cilinder erop dus, lekker simpel. En gewoon betrouwbaar en rijd fijner dan bovenstaande oplossingen.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm

Dit topic is 2708 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved