Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - aux ports

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1127 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #145 - aux ports
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 1-5-01?22:28 Print topicpost
Posts: 4176
ik had een misschien niet zo snugger vraagje.
dat cilinder fabrikanten hun produkten geen superscherpe/snelle poorttiming meegeven snap ik.dat komt omdat ze een compromis zoeken tussne prestaties en gebruiksvriendelijkheid.alsmede de produktiekosten en winkelprijs.slijtage en brandstof verbruik.
maar waarom zie 9k nooit auxillery ports in cilinders.aangezien jullie ze er wel in boeren zal er toch ook wel een fabriaknt zijn die dat af-fabriek ook heefd.welke zijn dat/
en wat is nou krek het nut van een aux port?stroomt het mengsel vanuit het carter dan niet terug naar de inlaat inplaats van via het spoelkanaal naar boeven de zuiger.
wat is nou het positieve effect van een auxport?en zijn er ook negatieve effecten.en geeft het meer topsnelheid of koppel of wat?
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong

Broske 1-5-01?23:01 Print reply
Posts: 532
Eurocilindro maakt die cilinders....
 
wepp
verwijderd 1-5-01?23:31 Print reply
Posts: 4082
yep, m'n 110 lc euro heeft ook vette aux gangen zal ik het maar noemen
 
HJ 2-5-01?00:51 Print reply
Posts: 281
Wat de prestaties zijn, geen id.
De poorten lopen dus van de inlaat direkt door naar de spoelpoorten, als je deze dingen er dan in boort, onder de goede hoek natuurlijk, stroomt het mengsel niet weer terug.
 
4stroke rules
Dan the man 2-5-01?13:01 Print reply
Posts: 152
effect van die poorten bij boren is dat je meer kracht onderin krijgt. Dat is dus lekker voor super opgefokte cilinders, want die lopen super slecht onderin maar heel lekker bovenin. Heel leuk voor de race misschien, maar mensen die er ook mee over straat willen moeten ook rustig kunnen rijden, dus poorten erbij voor een beetje kracht onderin. Trouwens, bij niet (heel erg) opgefokte cilinders helpt het ook al, het kan net je dipje weghalen als je die hebt met het overschakelen en hij trekt een stuk beter wind tegen/met iemand achterop.
 
Weer terug op de Honda!
barry 2-5-01?14:29 Print reply

Posts: 7387
als je die poorten boort, moet je ze dan schuin naar de spoelkanalen boren of er gewoon recht naar toe?

en als je ze schuin moet boren moet ze dan scuin naar voren of naar achteren
naar voren = naar spoelpoort
naar achter = naar carter

?????
 
He?
barry 2-5-01?14:30 Print reply

Posts: 7387
want ik wil ook gaan boren en zo, maar moet het wel goed gaan natuurlijk........
 
He?
Sneks 2-5-01?15:39 Print reply
Posts: 2499
Ik wil dat ook wel gaan doen met met eurokut, maar ik ben bang dat ik een cil. tapeindgat raak
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
MB50TUNED 2-5-01?17:13 Print reply
Posts: 1054
auxilarry intakes, ik vind ze niet echt geweldig. Met een 50 cc in ieder geval niet. Ik maak ze niet meer.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 2-5-01?17:37 Print reply

Posts: 7387
ik had in mijn 50euro 2 van die aux. poorten zitten en dat is echt wel te merken hoor of je die hebt of niet, je hebt echt meer krecht onderin en boven in trekt ie gewoon na d het overschakelen beter door
tenminste, dat zijn mijn ervaringen....

maar iemand nog tips hoe je het best die aux. poorten kunt boren?

 
He?
MB50TUNED 2-5-01?17:56 Print reply
Posts: 1054
Hoe weet je dat het door die auxilarry intakes komt? Je hebt ze er niet zelf ingemaakt, je hebt niet met die cilinder gereden zonder auxilarry intakes. Ik heb het bij mijn getunede eurokit gedaan, het scheelde heel erg weinig. En kracht onderin boeit me weinig. Ik rij met een hoogtoerige setup.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Pertijn 2-5-01?19:38 Print reply
Posts: 846
Mijn nsr is ook hoogtoerig, 2takt d0h..
Maar als ik onderin meer kracht kan krijgen ben ik blij hoor..
Met 60 bij 6 a 7k toeren is het net een std machine met een snelle uitlaat..
Zolang je maar niet buiten je powerband valt bij opschakelen rijd het meestal wel ok hoor..[int algemeen]
 
[url=http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/110050/1]Skitterende RF6 te koop!![/url]
MB50TUNED 2-5-01?21:12 Print reply
Posts: 1054
Ik zal het ff toelichten. De powerband bij de getunede eurokit begon pas bij de 9000 en liep door tot de 12000 rpm. Eeen standaard eurokit heeft een powerband die einidigt bij 9000 rpm, als de mijne begint dus. Bij een std 50 eurokit begint de powerband rond de 6000 rpm. Je mag blij zijn als je met een standaard eurokit de 10000 rpm haalt, dat ding is laagtoerig, en de mijne haalt de 12000 rpm. Dit is eigenlijk ook nog niet echt hoogtoerig. Met een piagio blok met hebo manston cilinder yasuni c 20, 24 mm vlakschuif enz kan je 14 - 15000 rpm halen. Niet iedere 2 takt is dus hoogtoerig.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Sven the man 3-5-01?14:56 Print reply
Posts: 456
Ik wil dat ook wel gaan doen met met eurokut, maar ik ben bang dat ik een cil. tapeindgat raak
He symen
 
[B]6000cc RACER!!![/B] [IMG]http://24.132.20.228/mup/276.jpg[/IMG]
verwijderd 3-5-01?15:29 Print reply
Posts: 4082
heeft Al!en geflikt man
 

Dit topic is 987 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved