Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat 70cc MB

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14492 - uitlaat 70cc MB
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 2325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blair 4-1-2004 12:46 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick

[...]


ik reed met een 70cc eurocilindro met iets bijgewerkte inlaat, 18mm keihin en een proma uitlaat 115km/h met twv 17-42, met 17-45 reed ik 95 dus je zal ook ongeveer op zoiets komen denk ik


toen je achtertandwiel 3 tandje kleiner had ging je 20 km/h harder rijden.

Met hetzelfde toerental kwam je snelheid uit op
102 km/h je toerental is nog met 11% gestegen.

sorry, maar ik geloof er weinig van...

Verder is het erg makkelijk om 2 brommers met 2 verschillende uitlaten te vergelijken. Alleen ik kan mijn polini ook harder laten blazen met homoet als iemand anders met techno. bv extra pakking of ander/aangepast membraan, of ontsteking anders hebben staan. enz.

Er speelt zoveel mee. En homoet blijft een goede pijp. Er werden ook pijpen op maat gemaakt door homoet. Er is dus genoeg kennis aanwezig. En ik heb toch regelmatig mensen bij races gezien met homoet pijpen. Die kunnen heus een goede pijp maken. Dat blijkt ook wel. Het kost in sommige gevallen nog moeite om een pijp op maat te maken die beter is dan homoet.

Het enigste verschil bij proma 50 en 80 is de flens. Hoimoet heeft 3 verschillende pijpen, 50, 70 en 110...

Ik vind dat homoet niet op 3 moet staan.

En kwaliteit zou ik ook naar kijken.

Ik blijf gewoon een homoet fan

Homoet roest niet weg, scheurt niet en rijdt goed.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Pistonpen Paultje 4-1-2004 13:00 Print reply

Posts: 8678
Ben eigenlijk ook wel een Homoet fan, daar niet van. Zie ze liever dan proma, en hoor ze ook liever. Prestaties verschilde bij mij eigenlijk niet veel. Maargoed is idd wat je zegt. Er spelen veel factoren mee...

Bart, wat denk jij dan wat het beste bij een Homoet past? Of is dit niet te zeggen?
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 4-1-2004 13:01 Print reply

Posts: 7007
mij lijkt een polini bijv. wel geschikt voor Homoet vooral omdat die niet al te hoogtoerig is en veel power onderin levert
 
nobody fuck with us!!
Pistonpen Paultje 4-1-2004 13:02 Print reply

Posts: 8678
Terwijl een homoet een aardig hoog toerige uitlaat is, dus lijk mij niet...
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 4-1-2004 13:03 Print reply

Posts: 7007
o ik vond de Proma veel hoogtoeriger
die draaide er zo 13 op de teller
 
nobody fuck with us!!
SMALL HONDA 4-1-2004 13:33 Print reply

Posts: 1575
nou ik denk dat ik gewoon voor de tecno ga,
ik vond homoet altijd fijn maar hij is wel 20euries duurder als tecno en als de prestaties niet veel uitmaken. Mijn cilinder wordt trouwens wel binnenkort getuned
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Pas 4-1-2004 13:42 Print reply

Posts: 1181
met m'n std snel luhao houd 't echt niet op bij de 9k toeren, mijn powerband ligt tussen 8k - 12k en loopt daar nog door buiten de toerenteller aanduiding ~13k in de eerste 3 versnellingen. Me 50cc imi met bijgewerkte uitlaatpoort loopt 110 op de teller met 15-42 vertanding. Alleen het koppel laat wat te wensen over bij deze uitlaat...
Op me 70imi had ie wel meer koppel maar toen ik sportte met een andere mb met homoet, trok ie net wat sneller en voordat ik bij de 100 op de teller was reed hij dik 10meter voor me en z'n top lag een stuk hoger. die 70imi was toen wel al redelijk gaar.

Ik ken ook iemand met proma op een 50cc eurokit en die komt niet voorbij de 9k toeren, maar z'n powerband begind wel bij iets van 4k, heel vaag...

Nu hou ik maar op met brabbelen ...
 
GSXR600K1
Rick 4-1-2004 19:02 Print reply

Posts: 3788
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair

[...]


toen je achtertandwiel 3 tandje kleiner had ging je 20 km/h harder rijden.

Met hetzelfde toerental kwam je snelheid uit op
102 km/h je toerental is nog met 11% gestegen.

sorry, maar ik geloof er weinig van...

Verder is het erg makkelijk om 2 brommers met 2 verschillende uitlaten te vergelijken. Alleen ik kan mijn polini ook harder laten blazen met homoet als iemand anders met techno. bv extra pakking of ander/aangepast membraan, of ontsteking anders hebben staan. enz.

Er speelt zoveel mee. En homoet blijft een goede pijp. Er werden ook pijpen op maat gemaakt door homoet. Er is dus genoeg kennis aanwezig. En ik heb toch regelmatig mensen bij races gezien met homoet pijpen. Die kunnen heus een goede pijp maken. Dat blijkt ook wel. Het kost in sommige gevallen nog moeite om een pijp op maat te maken die beter is dan homoet.

Het enigste verschil bij proma 50 en 80 is de flens. Hoimoet heeft 3 verschillende pijpen, 50, 70 en 110...

Ik vind dat homoet niet op 3 moet staan.

En kwaliteit zou ik ook naar kijken.

Ik blijf gewoon een homoet fan

Homoet roest niet weg, scheurt niet en rijdt goed.


kijk het maakt me niet uit of je me wel of niet gelooft, ik zeg alleen wat mijn ervaringen zijn met die uitlaat

verder zeg ik ook dat ik homoet niet slecht vind, alleen de prijs/prestatie verhouding niet erg goed vind omdat de tecno gewoon harder gaat
 
Ride like your ass is on fire!!!
Frank MB 4-1-2004 20:03 Print reply
Posts: 154
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair


toen je achtertandwiel 3 tandje kleiner had ging je 20 km/h harder rijden.


Proma heeft veel toeren nodig, dat zal jij ook wel weten. Dus als hij het nie trekt in zijn vier dan doe je lichtere vertanding, totdat hij het wel trekt. Dit hoor je ook wel eens in brommerraces dat ze met lichtere vertanding een stuk harder gaan en beter vermogen krijgen.
 
honda mb te KOOP!!!!
Pistonpen Paultje 4-1-2004 20:06 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frank MB

[...]


Proma heeft veel toeren nodig, dat zal jij ook wel weten. Dus als hij het nie trekt in zijn vier dan doe je lichtere vertanding, totdat hij het wel trekt. Dit hoor je ook wel eens in brommerraces dat ze met lichtere vertanding een stuk harder gaan en beter vermogen krijgen.


Maargoed, aangezien dat hier niets mee te maken heeft(Hij maakt juist de vertanding zwaarder) is dat het iig niet...
 

Dit topic is 2325 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved