Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mb valt terug in de 4

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14473 - mb valt terug in de 4
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wonderboy 1-1-2004 23:45 Print topicpost

Posts: 249
misschien is dit een domme vraag, maar waar kan het aan liggen als je hoog in de toeren in z'n 3 rijdt en als je dan naar de 4 schakelt, dat hij terug valt? ik bedoel dat ik dan zachter ga rijden...

Mijn setup is:

70cc mallossi
16mm carburateur (20/21 mm spruitstuk)
zo'n chrome sigaar uitlaar, dus wel een snelle
twv: 16-43 (is dit te zwaar?)

danku
 
yeah baby yeah

BlizzarD 1-1-2004 23:54 Print reply

Posts: 2050
Probeer voor 1 tandje lichter te nemen (15 dus).

Waarschijnlijk is je tandwielverhouding net iets te zwaar..
 
Koos non-brommerloos!
Tsxdude AKU MicheL 1-1-2004 23:58 Print reply

Posts: 10676
te zwaar
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
MaDSnakE 1-1-2004 23:59 Print reply
Posts: 16
ik heb dus het zelfde probleem maar helpt het ook als ik achter tand wiel grotere op zet ?? hehe me voor tandwiel is vastgelast ass doll :S weet nu ff me twv ff niet

Dit bericht is ge-edit door MaDSnakE op 2-1-2004 0:00
 
Tsxdude AKU MicheL 2-1-2004 0:01 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaDSnakE

ik heb dus het zelfde probleem maar helpt het ook als ik achter tand wiel grotere op zet ?? hehe me voor tandwiel is vastgelast ass doll :S weet nu ff me twv ff niet

Dit bericht is ge-edit door MaDSnakE op 2-1-2004 0:00


zou ik dat eerst maar es uitzoeken
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Marthin 2-1-2004 0:02 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaDSnakE

ik heb dus het zelfde probleem maar helpt het ook als ik achter tand wiel grotere op zet ?? hehe me voor tandwiel is vastgelast ass doll :S weet nu ff me twv ff niet

Dit bericht is ge-edit door MaDSnakE op 2-1-2004 0:00


das niet zo handig, als je je blok een keer uit elkaar wilt hebben. of als het voortandwiel afgesleten is.
 
kpotappel86 2-1-2004 0:03 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaDSnakE

ik heb dus het zelfde probleem maar helpt het ook als ik achter tand wiel grotere op zet ?? hehe me voor tandwiel is vastgelast ass doll :S weet nu ff me twv ff niet

Dit bericht is ge-edit door MaDSnakE op 2-1-2004 0:00


tuurlijk kun je groter van achteren das hetzelfde idee
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
kpotappel86 2-1-2004 0:04 Print reply

Posts: 2679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ysius

misschien is dit een domme vraag, maar waar kan het aan liggen als je hoog in de toeren in z'n 3 rijdt en als je dan naar de 4 schakelt, dat hij terug valt? ik bedoel dat ik dan zachter ga rijden...

Mijn setup is:

70cc mallossi
16mm carburateur (20/21 mm spruitstuk)
zo'n chrome sigaar uitlaar, dus wel een snelle
twv: 16-43 (is dit te zwaar?)

danku


lijkt me idd erg je tw verhouding ja helpt het ook niet als je heel even de koppeling bij pakt
ff slippen of redt je het dan niet en hoe valt hij terug meteen helemaal weg of langzaam probeer ff een 15 van voren joh tw kost niet zo veel
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
MaDSnakE 2-1-2004 0:07 Print reply
Posts: 16
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marthin

[...]


das niet zo handig, als je je blok een keer uit elkaar wilt hebben. of als het voortandwiel afgesleten is.


het was all zo toen ik m kocht helaas ik probeer morge wel achter andere tw heb nog een grotere liggen thnx
 
bart de scootergek 2-1-2004 10:35 Print reply

Posts: 8916
ik denk dat als je die carburateur vervangt voor een 20mm en die chrome standaard snel verbangt voor een betere pijp dat hij wel genoeg kracht heeft om hem door de 4 te trekken, maar je kan ook gewoon de twv aanpassen wat al 4x eerder gezegt is, dan zal hij ook wat lekkerder trekken in de andere versnellingen
 
Honda RC-33
Pol de MT5 Crosser 2-1-2004 10:58 Print reply

Posts: 2892
Valt wel mee denk ik hoor ik heb vertanding 14/36

maar ik ben ook nie zo zwaar enzo maar ja gewoon even proberen een kleiner voor

 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
Wonderboy 2-1-2004 18:29 Print reply

Posts: 249
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

[...]


lijkt me idd erg je tw verhouding ja helpt het ook niet als je heel even de koppeling bij pakt
ff slippen of redt je het dan niet en hoe valt hij terug meteen helemaal weg of langzaam probeer ff een 15 van voren joh tw kost niet zo veel


als ik de koppeling heel even terug pak maakt hij wel veel toeren, maar dat helpt niks want zo gauw ik loslaat valt hij weer terug...en meestal is het zo dat zo gauw ik in z'n 4 zit hij gewoon niet harder gaat rijden. Tenzij ik van hoog naar laag rij met de wind mee...

maar ik ga nu denk ik voor 1 tandje kleiner maken, en een 20 mm carburateur er op doen...dat moet wel helpen...
 
yeah baby yeah
Pistonpen Paultje 2-1-2004 18:34 Print reply

Posts: 8678
Andere uitlaat en afstellen zal ook wel helpen. Ik reed met 70malossi, 20mm en proma met 16-40. Trok ie makelijk...
 
Wonderboy 2-1-2004 18:36 Print reply

Posts: 249
moet ik de carburateur afstellen?
 
yeah baby yeah
hondadriver_chris 2-1-2004 18:47 Print reply

Posts: 1042
heey binnekort een 21mm erop he
dan trekt hij ook lekerder door

 
iemand nog honda onderdelen nodig?? inbox me heb heel veel liggen!!
kpotappel86 2-1-2004 19:11 Print reply

Posts: 2679
pak een andere uitlaat idd die zorgt ook voor meer power/toeren(denk ik)

pak iets van een proma loopt al wel aardig je ken beter een homoet special of iets in die richting kopen en pak een 18mm kehein of een 20mm mikuni 2 bouts stel dat af meer power idd....
maar met die 16mm moet da ook al goed kunnen lopen hoor... goed afstellen enzo...



Dit bericht is ge-edit door kpotappel86 op 2-1-2004 19:12
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<

Dit topic is 2111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved