Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2x gescheurde uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1113 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14441 - 2x gescheurde uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pistonpen Paultje 30-12-2003 18:13 Print topicpost

Posts: 8678
Laats onderweg begon m'n MTX (o.t.) wel aardig lawaai te maken. Eerst begon ik aan een losse demper te denken enzo, maar na enig gewiebel aan m'n uitlaat had ik een complete pijp in me poten.

Nou, goed. Een keertje, ok. Andere pijp gepakt en doorgereden. Liep lekker enzo. Dus ik weer dik blij.

Na precies een week begon het gelazer weer. Lawaai, erger lawaai, en kabaal. Thuis weer het zelfde.

Hoe kan het, dat ik 2 goede pijpen in een week tijd naar de klote rijd?? Kan toch haast geen toeval zijn. Enigste wat mij een rede zou lijken, is dat ik het blok gereviseerd heb, een 5bak geplaatst heb, en mijn Zeta vervangen door een Malossi.

Nu rij ik met origineel. Dat zuigt, niet normaal. Al zou iemand zeggen dat het een origineeltje is zou ik het geloven. (70malossi, 20mm, 5bak, ori pijp). 8k max. in z'n vrij. in versnelling 7k ofzo.

Iemand enig idee wat het zijn kan? Want met ori blijf ik niet rijden, ook al vertrouw ik die luhao's niet.

Edit: Weet trouwens ook iemand iets van de prestatie's proma's voor MTX o.t.? Zelf geen ervaring mee.

Dit bericht is ge-edit door honda-crew-PG op 30-12-2003 18:16
 

de_koen 30-12-2003 18:44 Print reply

Posts: 5595
Niet onder spanning monteren.
Uitlaat eerst goed monteren op cilinder, dan ophangpunten aanpassen, dat je alles zonder eraan te wringen goed kan vastmaken.

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 30-12-2003 18:44
 
Honda 5-Bak te koop
bart de schakelgek 30-12-2003 18:45 Print reply

Posts: 5987
geen ervaring met proma, maar zit je uitlaat niet gewoon heel strak? dus de ophangpunten staan op spanning?

of hij word om een of andere reden te warm bij de bocht...

of ze zijn gewoon doorgeroest in die garage van je , van binnen naar buiten...
 
Limburger
MHuubR 30-12-2003 19:00 Print reply
Posts: 83
mijn neef heeft dat ook 2 x gehad met z'n mt, hij had ook een luhao pijp en die scheurde, ook al was hij net nieuw. dus volgens mij is die bocht niet stevig genoeg, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je 'm met te veel spanning op hebt gehangen.
 
Pistonpen Paultje 30-12-2003 19:05 Print reply

Posts: 8678
Teveel spanning was het iig niet. Ik dacht daar ook aan na de eerste keer, dus heb ik hem zonder 2e ophangpunt opgehangen. Ookal had hij daar makelijk in gekunt zonder gewrik. (Met in mijn achterhoofd dat MT-pijpen ook enkel aan de cilinder hangen.)

 
pepijn 30-12-2003 19:56 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-crew-PG

Teveel spanning was het iig niet. Ik dacht daar ook aan na de eerste keer, dus heb ik hem zonder 2e ophangpunt opgehangen. Ookal had hij daar makelijk in gekunt zonder gewrik. (Met in mijn achterhoofd dat MT-pijpen ook enkel aan de cilinder hangen.)



daar heb je je probleem al, uitlaat moet altijd op meerdere punten vastzitten als alleen op de cilinder, is bij MT ook zo hoor
 
Blorn 30-12-2003 19:58 Print reply

Posts: 13825
Jah, aan de demper
 
Mt-5[Maarten] 30-12-2003 19:58 Print reply

Posts: 2941
inderdaad... hetzelfde met mn tsx gehad (uitlaat = oud) en geschuerd maar wee tnu, vast = vast...

iets minder spanning erop dan !
 
Loud pipes save lifes - Suzuki straatpiraat ...
pepijn 30-12-2003 19:59 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Jah, aan de demper


bij jou mischien...
 
Blorn 30-12-2003 19:59 Print reply

Posts: 13825
Uuuh, jah...
 
Blukaap 30-12-2003 20:00 Print reply

Posts: 10006
Bij een MT zit ie alleen bij de cilinder en bij de demper vast hoor.
 
Bastila is lief
pepijn 30-12-2003 20:01 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Bij een MT zit ie alleen bij de cilinder en bij de demper vast hoor.


had ik zeker een speciale MT

Dit bericht is ge-edit door pepijn op 30-12-2003 20:01
 
huh 30-12-2003 20:03 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Bij een MT zit ie alleen bij de cilinder en bij de demper vast hoor.


Jah en bij de demper zit ie 'vast' ...meestal zit ie bij mij nog zo, dat ik de demper nog heen en weer kan bewegen dus jah.

En kan me btw nie voorstellen dat een uitlaat kapot gaat omdat ie niet vast genoeg zit maar goed.

edit:
pepijn, bedoel jij zo'n hele lange MT uitlaat? Ik heb wel een Gianelli, die zit idd ook nog ergens bij de achterkant vast.

Dit bericht is ge-edit door huh op 30-12-2003 20:05
 
pepijn 30-12-2003 20:12 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh

[...]



....
edit:
pepijn, bedoel jij zo'n hele lange MT uitlaat? Ik heb wel een Gianelli, die zit idd ook nog ergens bij de achterkant vast....

Dit bericht is ge-edit door huh op 30-12-2003 20:05


ik weet niet wat voor uitlaat ik had op men MT, MT is lang geleden al verkocht, toen ik dat ding had was ik nog 14/15 ofzo maar ik weet 100% zeker dattie op 2 punten vast zat, 1 bij de cilinder (logisch) en 2 erges halverwege met een ring die op de uitlaat gelast zit aan het frame....
Wij deden altijd crossen met die dingen en dan moeste ze echt wel op meerder punten vast zitten anders brak die gelijk af.....
 
Blorn 30-12-2003 20:24 Print reply

Posts: 13825
Zal wel gebeund zijn denk
 
pepijn 30-12-2003 20:24 Print reply
Posts: 1287
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Zal wel gebeund zijn denk


*zucht*
 

Dit topic is 729 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved