Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - (hopelijk laatste) PROBLEEM!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1444 - (hopelijk laatste) PROBLEEM!!
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

R0BIN 1-9-01?20:01 Print topicpost
Posts: 145
me koppeling zit nu goed..ik had een ring voor de koppelingsplaten gedaan in plaats van erachter!

maar nu als ik rij stopt ie bij 5500 toeren en sputtert ie heel erg veel! k heb gister in een stortbui gereden en door grote plassen enzo..kan het daarmee te maken hebben? want tijdens dat ritje gebeurde dat opeens

en nog een vraagje..je bougie hoort mooi bruin te zijn hoor ik altijd..maar wat moet er van dee bougie precies moi bruin zijn?? het bovenste gedeelte dat normaal wit is?? want bij mij heb ik dat nog nooit anders gezien als helemaal zwart..
 

SpeedYveS 1-9-01?20:13 Print reply
Posts: 1644
dan is je sproeier te groot, dan word het zwart het gaat om dat soort buisje ofzo onder in de bougie
 
barry 1-9-01?20:20 Print reply

Posts: 7387
als je bougie zwart is heb je een te grote sproeier of je smeert met te veel olie
 
He?
-Michiel RS- 1-9-01?21:03 Print reply
Posts: 2803
hmm ja that's right.
maar ik zou eerst effe je bougiekabel en schit schoonmaken en je bougiedop erafhelen en drogen en alles nagaan wat aan de bobine vastzit.
want als het zomaar kwam toen je in de rain reedt komt het echt door vocht en overspringende vonken op plekken waar het nat is geworden.

en als dat gebeurd is dat de oorzaak dat je bougie zwart word, omdat de ontsteking dan ni goed gaat wordt de bougie zwart.
 
Sneks 1-9-01?21:36 Print reply
Posts: 2499
Ik heb het ook eens gehad dat m'n brommer het voor de regen goed deed. En hij nadat hij in een bui had buitengestaan het ineens heel slecht deed. Ik ook allemaal bougie en onstekingspul drogen en inspuiten met wd 40. Wat bleek. Was m'n stationair sproeier losgetrild. Hij verzoop gewoon de hele tijd
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SPARKLE 1-9-01?23:03 Print reply
Posts: 1332
Aan de onderkant van de bougie (de kant waar je hem de cilinder indraait) zit heel klein piele metalen stukkie gebogen wat voor de vonk zorgt, als dat stukkie, en heel de onderkant zegmaar, zwart is, ALTIJD, dan is de sproeier te groot. Je smeert iig niet te dik, want je tankt gewoon brommix, dus dat stotteren kan ook komen door een te grote sproeier!!

Dus probeer eens een kleinere sproeier, MAAR ALLEEN ALS JE MB'tjuh ALTIJD ZO DOET/DEED, of als je bougie altijd zwart is, anders niet
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
verwijderd 2-9-01?09:15 Print reply
Posts: 4082
of de bougie is kapoet of de vonk slaat ergens anders over (zoals mischel zei)

dan wordt de bougie ook zwart lijkt mij (nooit gehad, maar dit is mijn theorie) omdat er dan ook soms geen peut wordt verbrand.

m'n nsr heeft hier trouwens ook last van, maar das een te grote sproeier denk ik, want die heb ik zelf ooit eens uit geboort
 
R0BIN 2-9-01?11:11 Print reply
Posts: 145
wat is de bobine eigenlijk?? dat weet ik ook nog steeds niet
 
verwijderd 2-9-01?11:13 Print reply
Posts: 4082
maybe doet ie het nu wel weer.. dat alles is opgedroogt
 
Nick - Administrator 2-9-01?12:22 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: R0BIN

wat is de bobine eigenlijk?? dat weet ik ook nog steeds niet

Je bobine maakt de stroomstoot waardoor je bougie vonkt. Dat ding is weer aangesloten op je CDI zodat je CDI regelt wanneer je bobine een vonk moet laten maken door de bougie.
Omdat er zoveel spanning (ik dacht iets van 20 KiloVolt ofzo) nodig is om je bougie te laten vonken is daar een bobine voor uitgevonden.
Eigenlijk is het gewoon een soort grote condensator die afhankelijk van je toerental een hoop aantal keer per seconde ontlaadt.
edit:Quote erbij gezet.

[This message is edited by Nick on 2-9-01 12:25]
 
R0BIN 2-9-01?13:55 Print reply
Posts: 145
ok bedankt voor de uitleg! en waar kan ik de bobine en de CDI vinden??
 
Siepie Wokkel 2-9-01?14:02 Print reply
Posts: 3888
moet je de tank er ff af halen, de bobine zit aan de bougiekabel en de cdi zit met een draadje aan de bobine

[This message is edited by Tha MB Racer on 2-9-01 18:33]
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
SPARKLE 2-9-01?14:07 Print reply
Posts: 1332
Ja, als je je tank eraf haalt zie je aan je frame een donkerbruin kassie hangen, dat is je CDI, het zwarte (d8 ik, kan ook blauw zijn....) kassie is je bobine, heeft een beetje een bolle vorm, allebei van plastic is het.
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
70malossi 2-9-01?15:51 Print reply
Posts: 4176
moet je de tank er ff af halen, de bobine zit aan de bougiekabel en de cdi zit met een draadje aan de cdi


dus jij hebt al ik heb goed begrijp 2 cdi's?

ik heb het gezegd,en ik zeg het weer : wat ben je toch een AAP!!!!!!!
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
SpeedYveS 2-9-01?18:54 Print reply
Posts: 1644
Quote:
Originally posted by: Hans ?C(ventig) uit M(alossi)

moet je de tank er ff af halen, de bobine zit aan de bougiekabel en de cdi zit met een draadje aan de cdi


dus jij hebt al ik heb goed begrijp 2 cdi's?

ik heb het gezegd,en ik zeg het weer : wat ben je toch een AAP!!!!!!!

Wat is dat 2e kastje waar je het over heb? wat doet die / hoe heet die?
 
R0BIN 4-9-01?08:34 Print reply
Posts: 145
ff topic opgehaald..we hadden geen i-net meer dus ik kon nie meer posten

maar t probleem is ewr nog steeds :a

alles wat nat was is sinds vrijdag nu wel opgedroogd dus daar ligt t niet aan
carb heb ik uit elkaar gehaald en alles goed doorgeblazen enzo

maar tijdens t rijden stopt ie nog steeds bij 5500 toperen en gaat ie heel erg ehh knetteren..
en als ik in zn vrij gas geef komt ie tot 7000 toeren en stort dan in en als ik t gas loslaat valt ie meteen uit(ik denk verzopen dan)

waar ligt t aan????????
 

Dit topic is 1577 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved