Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb5 cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 645 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14433 - Honda mb5 cilinder
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_boy 29-12-2003 23:54 Print topicpost

Posts: 555
Ik heb een paar dagen geleden mijn hogedruk kop aangekregen voor 50cc. Maar nu doe ik mijn cilinder eraf, zie ik dat ik 70cc heb (boring 45mm). Had ik echt nooit gedacht. Ben wel een beetje ontgoocheld over de prestaties dan
Hou zit dat nu met een HD kop van 50cc op een 70cc cilinder? Geef dit te veel druk of kan dat niet ? Maar de squisch (of hoe je dat ook alweer schreef ) die komt dan niet goed. of zou ik hem beter afvlakken, en een extra voetpakking ofzo?

Kan iemand missch een foto van een 70cc HD kop posten?

Ik vroeg me ook af welke cilinder ik nu had. Ik dacht eerst eurocilindro, omdat ik dacht dat hij gespoten door vorige eigenaar was. Maar nu zag ik op een site dat het waarschijnlijk een Fast Arrow is! Dikke brol dus. .
Ik vind hem echt te traag voor een 70cc, mijn setup:
- 16mm keihin
- 70cc fast arrow
- 5-bak met tandwielverhouding 14/46
- Ori snel uitlaat (luhao)

Hij is goed afgesteld, maar nu wil ik hem nog wat tunen. wat me bij deze cilinder ook nodig lijkt (slecht afgewerkt hoor!!)

Suggesties??




Dit is de Hd kop 50cc.



Cilinder. De zuiger is gewoon, zonder poorten dus. Missch kan hier ook iets aan getuned worden.



Hier mijn poort mapje. ik hoop dat het duidelijk is.






Dus tuners! Geef eens wat raad aub.

Het schijnt dat de timing van die cilinder zo slecht is. Kan iemand een goede geven?


Edit: foto's zouden het nu moeten doen


Dit bericht is ge-edit door Honda_boy op 30-12-2003 0:25

Dit bericht is ge-edit door Honda_boy op 30-12-2003 10:58
 
Honda rulezzz !!!

thahondaman 30-12-2003 0:52 Print reply

Posts: 523
lijkt me duidelijk gewoon nieuwe 70cc halen en grotere carb want die 16mm keihin is leuk voor 8ter een 50 snel (ongetuned) dus ik zou maar op zoek gaan naar een 20 mm mikuni

en je squish hoogte is wel belangrijk maar dat komt pas nadat je cilinder hebt uitgevuld dus dat de poorten mooi open staan als zuiger in onderste dode punt staat en daarna moet je de kop lekker vlakken ik hou altijd squish van 2,5/3 mm loopt altijd en goed geen gepingel enzz
p.s je foto's doen het niet bar

maar als ik je een setup aan mag raden

malossi 70
20mm mikuni
homoet 70cc special

dat is als je veel geld hebt

eurokut 70cc
proma 80cc
keihin 18mm/20mm mikuni

dit is als je middel geld uit wilt geven en ik heb met allebei deze setup's gereden de malossi loopt op top met 4 bak vertanding 16/40 119 km/h digtaal

de eurokut die reed met een 18mm keihin en die proma 80cc 115/117 digitaal
dus scheelt niet veel mijn ervaring met eurokit is top mijn malossi leefde maar 1500 km
en de eurokit die leefde na 6800 km nog

ik hoor wel
 
een echte man rijdt op een honda mb
Punk [Dave] 30-12-2003 0:54 Print reply

Posts: 7003
fotos kunnen niet vanaf je harde sgijf.. hoe dom kan je zijn
 
koen-z 30-12-2003 0:54 Print reply

Posts: 3702
tjah, nie iedereen is zo hoog intelligent als jij..
 
Punk [Dave] 30-12-2003 0:55 Print reply

Posts: 7003

 
Honda_boy 30-12-2003 10:47 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

fotos kunnen niet vanaf je harde sgijf.. hoe dom kan je zijn


ja maar ik kon ze zelf wel zien
Nee ik dacht dat wel, maar ik moet ze nog ff op internet zetten
 
Honda rulezzz !!!
Honda_boy 30-12-2003 10:49 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

lijkt me duidelijk gewoon nieuwe 70cc halen en grotere carb want die 16mm keihin is leuk voor 8ter een 50 snel (ongetuned) dus ik zou maar op zoek gaan naar een 20 mm mikuni



Ja maar dan ziet de politie dat hij niet origineel is, en ze zijn ze streng hier.

 
Honda rulezzz !!!
mt80 30-12-2003 10:50 Print reply

Posts: 2071
http://image.flappie.nl/ voor uploaden
 
Honda_boy 30-12-2003 10:51 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

lijkt me duidelijk gewoon nieuwe 70cc halen


Maar kan een te hoge druk erg zijn??? Als ik nu die 50cc helemaal afvlak, en een extra voetpakking (komen poorten ook hoger), zodat squish goed is? Maar dan krijg ik een heel hoge druk.
 
Honda rulezzz !!!
Luc 30-12-2003 12:08 Print reply

Posts: 3590
Voor het hele tunings gebeuren moet je naar dat andere topic gaan; dat ene van die poortmap/timingen enzo,

verder moet je gewoon de cilinder derop leggen; kop eraf; en kijken hoever de zuiger komt; zonodig gewoon extra voetpakking plaatsen..
 
Honda_boy 30-12-2003 12:19 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Voor het hele tunings gebeuren moet je naar dat andere topic gaan; dat ene van die poortmap/timingen enzo,

verder moet je gewoon de cilinder derop leggen; kop eraf; en kijken hoever de zuiger komt; zonodig gewoon extra voetpakking plaatsen..


Ok? bedankt.

Kan iemand mij zeggen hoe mijn timing er nu uit ziet. Ik denk wel slecht h??
 
Honda rulezzz !!!
SIWWN 30-12-2003 12:22 Print reply
Posts: 7079
Kameraad heb een 45mm kop op een 57mm cilinder (En compressie heb dat ding wel)



 
Ralf 30-12-2003 12:57 Print reply

Posts: 9073
Je haalt compressie en compressieverhoudingen door elkaar.

Btw, waarom een hemispherische kop?
 
Honda_boy 30-12-2003 13:14 Print reply

Posts: 555
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Btw, waarom een hemispherische kop?


ben jij professor ofzo?

Als je een HD kop bedoelt, omdat de verbrandingskamer kleiner is (en beter) waardoor er meer druk is en het mengsel beter en "harde" ontbrandt.
 
Honda rulezzz !!!
Ralf 30-12-2003 13:17 Print reply

Posts: 9073
hemispherisch is half-bol vormig, antiek model kop...
'moderne' koppen hebben een andere vorm, wat voor betere prestaties zorgt..
 
De Schout 30-12-2003 14:18 Print reply
Posts: 5327
zorg eerst is dat je spoelkanaal niet half afgesloten word door je voetpakking, en laat je cil ophonen icm een nieuwe zuiger voordat je eraan gaat veilen.
 
tune tweak fiddle bang bummer

Dit topic is 2240 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved