Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 goed of slecht ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 886 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14432 - AM6 goed of slecht ?
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

de_koen 30-12-2003 16:26 Print reply

Posts: 5595
Schakelprobleem van een am6 is op te lossen door het schakelpedaaltje aan te passen, en ervoor te zorgen dat er geen spelling op de draaipunten zit.Meestal is dit wel het geval, en dan schakelen ze al helemaal kut.
 
Honda 5-Bak te koop
PRO TUNING 30-12-2003 16:47 Print reply

Posts: 4000
Als een motor of bromfiets uit de versnelling schiet ligt dat vaak aan de aangrijpingsvlakken van de tandwielen, deze moeten dan opnieuw worden geslepen (negatief) , dit gebeurt zelfs bij nieuwe motoren en bromfietsen.
 
jackmasterTZR 30-12-2003 17:13 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luc

Mijn ervaring met derbiblokken is erg goed; beter als AM6..

Derbi slijt minder snel vind ik...


heb jij dan ooit al weleens op AM& gereden?? kan me er niks van herinneren
 
Cebess 30-12-2003 17:22 Print reply

Posts: 1203
Ik heb ook een am6 blok onder me TZR en daar heb ik alleen in het begin een beetje problemen mee gehad dat ik de vrij tussen zijn 5de en 6de versnelling ging. Na het inlopen van de versnellingbak en een beetje goed schakelen heb ik er nooit meer last van gehad.
 
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<<
jackmasterTZR 30-12-2003 17:24 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rijder

nou inderdaad ze zijn wel snel maar slijten doen ze wel aardig hard als ze opgevoerd worden en ik vindt de am6 bakken persoonlijk bagger ze klappen als de tering en schakelen soms slecht duz geef mij maar een honda blokje


alleen als je ?m met hoge toeren van vrij naar 1 zet, dan klapt ie..... anders zo goed als NOOITT
 
bart de schakelgek 30-12-2003 17:26 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


alleen als je ?m met hoge toeren van vrij naar 1 zet, dan klapt ie..... anders zo goed als NOOITT

]
blijkbaa is niet ieder blok hetzelfde, want hier rijd een mh rond die klapt in 3 versnellingen! en niet door de ketting
 
Limburger
jackmasterTZR 30-12-2003 17:34 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]

]
blijkbaa is niet ieder blok hetzelfde, want hier rijd een mh rond die klapt in 3 versnellingen! en niet door de ketting


maar is dat een opgevoerde mh of niet?? want wa ik dus niet typte bdoel ik bij een standaard AM6
 
de_koen 30-12-2003 17:38 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


maar is dat een opgevoerde mh of niet?? want wa ik dus niet typte bdoel ik bij een standaard AM6

In italie rijden ze onbegrensd rond, dus moet am6 ertegen kunnen om onbegrensd te rijden. Blijkbaar is dit niet het geval
 
Honda 5-Bak te koop
jackmasterTZR 30-12-2003 17:45 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]

In italie rijden ze onbegrensd rond, dus moet am6 ertegen kunnen om onbegrensd te rijden. Blijkbaar is dit niet het geval


Hmmm owjah...... DOHHH!!!
 
Neonlampje 30-12-2003 18:16 Print reply

Posts: 14825
am6.. beter dan am5
maar wil je een duurzaam blok, moet je toch voor honda of kawa gaan
 
Luc 30-12-2003 18:25 Print reply

Posts: 3590
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

[...]


heb jij dan ooit al weleens op AM& gereden?? kan me er niks van herinneren



Pieter Schellekens?
Die had een Motorhispania RX; heb ik best vaak op gereden iig vaak genoeg; om te merken dat het schakelen, vind ik, een vak apart is op zo'n ding..
 
Daan Da Man 30-12-2003 18:35 Print reply
Posts: 2064
okeej nog geen enkele honda/minarelli flame geweest! goed zo jongens!

okeej hier is mijn commentaar:

minarelli blokjes zijn opzich bestwel goed.
hele grote koppelingdiameter etc

over dat verrot schakele/uit de versnelling schieten:
leer eerst schakelen. dat betekent dus niet de handle bedienen en het pookje, maar werkelijk met je toeren omgaan enzo.
dat getik als je em in hoge toeren terugschakelt naar de 1 dat is normaal, staat ook in je boekje dat je niet met hoge toeren terug moet schakelen.

wat je wel kan doen is tussengas geven als je een versnelling naar beneden gaat. dan klappen de tanden niet zo op elkaar door toerenverschil in de bak zelf.

verder wil ik wel es horen wat iedereen nou bedoelt met 'minarelli ed. slijten harder als honda ed.'

wat moet er in godsnaam nou slijten.... de lagers en keerringen??? goh... wat raar?

verder is am6 idd beter als am5, in am6 is een bronzen lagerbus vervangen door een naaldlagertje.

ik weet zo gauw ff nix meer.
 
Kampersjaak 30-12-2003 18:37 Print reply

Posts: 12285
het schieten uit de versnelling komt door dat ze zeg maar geen: "in de versnelling schiet" ding hebben
als je tuusen de 3 en de 4 zit bij honda schiet ie naar zn 4.

bij minerali hebben ze dat niet.
heeft honda zekers patent op.
 
oderint dum metuant
bart de schakelgek 30-12-2003 18:38 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

am6.. beter dan am5
maar wil je een duurzaam blok, moet je toch voor honda of kawa gaan

dankje dankje
 
Limburger
ThaYankee 30-12-2003 18:39 Print reply

Posts: 699
ik heb een morini am4 blok, onder me rst zitten, maar nog maar paar keer heen en weer mee gereden, tot nu toe nog niets over te zeiken, alleen nu is me ontsteking kapot. :( lag waarscheinlijk iets los in me vliegwiel, me halve ontsteking is namelijk naar de knoppen, maar heb alweer nieuwe, dus wordt binnukort weer rijden
k heb trouwens een 50 gilardoni en k d8 een leovicincie uitlaat deronder liggen. gaat rond de 90 en trekt echt rap. voor de rest helemaal standaard.
 
malaguti rst ! ! !

Dit topic is 13877 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 11
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved