de_koen |
30-12-2003 16:26 |
Posts: 5595 |
Schakelprobleem van een am6 is op te lossen door het schakelpedaaltje aan te passen, en ervoor te zorgen dat er geen spelling op de draaipunten zit.Meestal is dit wel het geval, en dan schakelen ze al helemaal kut.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
PRO TUNING |
30-12-2003 16:47 |
Posts: 4000 |
Als een motor of bromfiets uit de versnelling schiet ligt dat vaak aan de aangrijpingsvlakken van de tandwielen, deze moeten dan opnieuw worden geslepen (negatief) , dit gebeurt zelfs bij nieuwe motoren en bromfietsen.
|
|
|
|
jackmasterTZR |
30-12-2003 17:13 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Luc
Mijn ervaring met derbiblokken is erg goed; beter als AM6..
Derbi slijt minder snel vind ik...
heb jij dan ooit al weleens op AM& gereden?? kan me er niks van herinneren
|
|
|
|
Cebess |
30-12-2003 17:22 |
Posts: 1203 |
Ik heb ook een am6 blok onder me TZR en daar heb ik alleen in het begin een beetje problemen mee gehad dat ik de vrij tussen zijn 5de en 6de versnelling ging. Na het inlopen van de versnellingbak en een beetje goed schakelen heb ik er nooit meer last van gehad.
|
|
>>>> http://www.apriliaforum.nl <<<< |
|
jackmasterTZR |
30-12-2003 17:24 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rijder
nou inderdaad ze zijn wel snel maar slijten doen ze wel aardig hard als ze opgevoerd worden en ik vindt de am6 bakken persoonlijk bagger ze klappen als de tering en schakelen soms slecht duz geef mij maar een honda blokje
alleen als je ?m met hoge toeren van vrij naar 1 zet, dan klapt ie..... anders zo goed als NOOITT
|
|
|
|
bart de schakelgek |
30-12-2003 17:26 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmaster
[...]
alleen als je ?m met hoge toeren van vrij naar 1 zet, dan klapt ie..... anders zo goed als NOOITT
]
blijkbaa is niet ieder blok hetzelfde, want hier rijd een mh rond die klapt in 3 versnellingen! en niet door de ketting
|
|
Limburger |
|
jackmasterTZR |
30-12-2003 17:34 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
[...]
]
blijkbaa is niet ieder blok hetzelfde, want hier rijd een mh rond die klapt in 3 versnellingen! en niet door de ketting
maar is dat een opgevoerde mh of niet?? want wa ik dus niet typte bdoel ik bij een standaard AM6
|
|
|
|
de_koen |
30-12-2003 17:38 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmaster
[...]
maar is dat een opgevoerde mh of niet?? want wa ik dus niet typte bdoel ik bij een standaard AM6
In italie rijden ze onbegrensd rond, dus moet am6 ertegen kunnen om onbegrensd te rijden. Blijkbaar is dit niet het geval
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
jackmasterTZR |
30-12-2003 17:45 |
Posts: 3062 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
In italie rijden ze onbegrensd rond, dus moet am6 ertegen kunnen om onbegrensd te rijden. Blijkbaar is dit niet het geval
Hmmm owjah...... DOHHH!!!
|
|
|
|
Neonlampje |
30-12-2003 18:16 |
Posts: 14825 |
am6.. beter dan am5
maar wil je een duurzaam blok, moet je toch voor honda of kawa gaan
|
|
|
|
Luc |
30-12-2003 18:25 |
Posts: 3590 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmaster
[...]
heb jij dan ooit al weleens op AM& gereden?? kan me er niks van herinneren
Pieter Schellekens?
Die had een Motorhispania RX; heb ik best vaak op gereden iig vaak genoeg; om te merken dat het schakelen, vind ik, een vak apart is op zo'n ding..
|
|
|
|
Daan Da Man |
30-12-2003 18:35 |
Posts: 2064 |
okeej nog geen enkele honda/minarelli flame geweest! goed zo jongens!
okeej hier is mijn commentaar:
minarelli blokjes zijn opzich bestwel goed.
hele grote koppelingdiameter etc
over dat verrot schakele/uit de versnelling schieten:
leer eerst schakelen. dat betekent dus niet de handle bedienen en het pookje, maar werkelijk met je toeren omgaan enzo.
dat getik als je em in hoge toeren terugschakelt naar de 1 dat is normaal, staat ook in je boekje dat je niet met hoge toeren terug moet schakelen.
wat je wel kan doen is tussengas geven als je een versnelling naar beneden gaat. dan klappen de tanden niet zo op elkaar door toerenverschil in de bak zelf.
verder wil ik wel es horen wat iedereen nou bedoelt met 'minarelli ed. slijten harder als honda ed.'
wat moet er in godsnaam nou slijten.... de lagers en keerringen??? goh... wat raar?
verder is am6 idd beter als am5, in am6 is een bronzen lagerbus vervangen door een naaldlagertje.
ik weet zo gauw ff nix meer.
|
|
|
|
Kampersjaak |
30-12-2003 18:37 |
Posts: 12285 |
het schieten uit de versnelling komt door dat ze zeg maar geen: "in de versnelling schiet" ding hebben
als je tuusen de 3 en de 4 zit bij honda schiet ie naar zn 4.
bij minerali hebben ze dat niet.
heeft honda zekers patent op.
|
|
oderint dum metuant |
|
bart de schakelgek |
30-12-2003 18:38 |
Posts: 5987 |
|
|
Limburger |
|
ThaYankee |
30-12-2003 18:39 |
Posts: 699 |
ik heb een morini am4 blok, onder me rst zitten, maar nog maar paar keer heen en weer mee gereden, tot nu toe nog niets over te zeiken, alleen nu is me ontsteking kapot. :( lag waarscheinlijk iets los in me vliegwiel, me halve ontsteking is namelijk naar de knoppen, maar heb alweer nieuwe, dus wordt binnukort weer rijden
k heb trouwens een 50 gilardoni en k d8 een leovicincie uitlaat deronder liggen. gaat rond de 90 en trekt echt rap. voor de rest helemaal standaard.
|
|
malaguti rst ! ! ! |
|