master of disaster_rs50 |
29-12-2003 19:20 |
Posts: 1839 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
snelheid maakt niet uit
welk toerental draait ie en hoeveel cc
met 70cc zijn ze sneller gaar dan met 50
alhoewel...in ts80x zitten zelfde lagers als in 50
ligt denk ik helemaal aan de bestuurder.
Als je met 50cc een beetje hard wilt gaan,zul je je brommer ver door moeten laten trekken om een beetje gang te krijgen.
Met en 70cc kun je eerder opschakelen,en hoef je dus minder toeren te draaien voor dezelfde snelheid.
Maar in de practijck trekt iedreen toch wel een beetje door in toeren,waardoor de lagers bij een 70cc eerder verlseten zullen zijn.
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
BlizzarD |
29-12-2003 19:22 |
Posts: 2050 |
Maximaal zo'n 9500 toeren op een 50snel.
En die Koyo lagers zaten er bij mij dan 51500km in, is dat niet wat veel?
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-12-2003 19:33 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50
[...]
ligt denk ik helemaal aan de bestuurder.
Als je met 50cc een beetje hard wilt gaan,zul je je brommer ver door moeten laten trekken om een beetje gang te krijgen.
Met en 70cc kun je eerder opschakelen,en hoef je dus minder toeren te draaien voor dezelfde snelheid.
Maar in de practijck trekt iedreen toch wel een beetje door in toeren,waardoor de lagers bij een 70cc eerder verlseten zullen zijn.
bij een 70 komt dr veel meer kracht op de kruk
|
|
|
|
master of disaster_rs50 |
29-12-2003 19:36 |
Posts: 1839 |
jah,maar of je nou met je 70cctje 5k draaid, of met je 50cctje 10k.
Dus ik heb me twijfels over het sneller slijten bij een 70cc.
volges mij ligt dat volledig aan je rij/schakel styl
|
|
lalalalalala i can't hear you |
|
mr200r |
29-12-2003 19:47 |
Posts: 5122 |
Gewoon een orgineel mb-tje op mijn werk heeft
nu 110000 gelopen nooit uitelkaar geweest
man doet er wel normaal mee ik heb er pas nieuwe
tandwielen op gedaan en uitlaat die was na 18
jaar doorgeroest blokje is nog steeds goed.
|
|
mr200r |
|
Martijn |
29-12-2003 20:40 |
Posts: 10000 |
waarom geeft niemand antwoord op zn vraag?
of lees ik verkeerd ..
lees altijd maar de helft...dacht dat je de maat bedoelde..
das uit mn hoofd 6204 links en 6204N R (ofzo, iig met zon ring erom)
en SFK (of skf weet ik et) is supergoed zat...ik heb die, en nog FAG, schijnt ook wel goed te zijn.
Vroeger was ik altijd de eerste die op tsx topics reageerde
edit:
kijk es wat een lieve faq:
FAQje over lagers/keerringen
Dit bericht is ge-edit door Martijn op 29-12-2003 20:44
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
BlizzarD |
29-12-2003 21:21 |
Posts: 2050 |
Is mijn vraag echt zo moeilijk
Mijn vraag is gewoon wat er voor lagers standaard in een tsx zitten? Dus het merk?
Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:21
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Blorn |
29-12-2003 21:25 |
Posts: 13825 |
Waarom zou je dat willen weten? Gewoon SKF of NTN inknallen
|
|
|
|
BlizzarD |
29-12-2003 21:27 |
Posts: 2050 |
Ja SKF zitten er al in, ik wil alleen weten of de originele lagers er nog in zaten
Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:27
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
scheurijzerr |
29-12-2003 21:27 |
Posts: 419 |
slijtage neemt in een motorblok kwadratisch toe, dat wil zeggen je draait 6k en je hebt 4mm slijtage(weet ik veel waar, is maar voorbeeld) dan zou je bij 12k 8mm slijtage verwachten maar het is 4x4=16mm dat heb ik gelezen en het is echt waar, natuurlijk is dat niet de enige factor van de slijtage, ook de motorinhoud speelt natuurlijk mee maar dat is logisch en de smering...
Edit; er zijn imitatielagers in de handel dat is ipv skf,sfk let daar ff op, zit wel prijs/kwaliteits verschil in
Dit bericht is ge-edit door scheurijzerr op 29-12-2003 21:30
|
|
|
|
David |
29-12-2003 21:39 |
Posts: 259 |
mijn lagers gaan altijd maar 4-5 duizend km mee, dan komt er spelling op en vervang ik ze.
Rechter lager komt bijna nooit speling op want die word gesmeerd door de olie in het blok.
Het zou ook wel aan mijn rij stylo en setup ligge denk ik, laat hem ALTIJD door trekken tot het aller uiterste (10500-11000) rpm.
En warm rijde ben ik ook geen ster in. oprit is meestal wel voldoende vind ik..
setup is 80cc, 20mm etc,...
|
|
|
|
Knoxville |
29-12-2003 21:56 |
Posts: 1454 |
Ik had er idd ook Koyo inzitten toen ik hem voor het eerst reviseerde met 30.000 + op het klokje. Dat was in mei van dit jaar. Nu 3000km verder ongeveer heb ik het blok alweer gereviseerd omdat alles alweer gaar was.
|
|
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P |
|
Martijn |
30-12-2003 0:54 |
Posts: 10000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Knoxville
Ik had er idd ook Koyo inzitten toen ik hem voor het eerst reviseerde met 30.000 + op het klokje. Dat was in mei van dit jaar. Nu 3000km verder ongeveer heb ik het blok alweer gereviseerd omdat alles alweer gaar was.
komt van de rotor johnny....
ik ben vlgs mij ook al weer aan revisatie toe...die rotor verneukt de boel...
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
30-12-2003 11:23 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD
Is mijn vraag echt zo moeilijk
Mijn vraag is gewoon wat er voor lagers standaard in een tsx zitten? Dus het merk?
Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:21
das al vaker gezegd
KOYO
|
|
|
|
Martijn |
30-12-2003 21:25 |
Posts: 10000 |
vond de vraag ook maar raar geformuleerd...
en btw..meesten gaan er niet vanuit dat je het merk wilt weten...want als je em reviseert kun je er wel betere in gooie
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|