Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat voor lagers standaard in een tsx?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14422 - Wat voor lagers standaard in een ts...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

master of disaster_rs50 29-12-2003 19:20 Print reply
Posts: 1839
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
snelheid maakt niet uit

welk toerental draait ie en hoeveel cc

met 70cc zijn ze sneller gaar dan met 50

alhoewel...in ts80x zitten zelfde lagers als in 50

ligt denk ik helemaal aan de bestuurder.
Als je met 50cc een beetje hard wilt gaan,zul je je brommer ver door moeten laten trekken om een beetje gang te krijgen.
Met en 70cc kun je eerder opschakelen,en hoef je dus minder toeren te draaien voor dezelfde snelheid.
Maar in de practijck trekt iedreen toch wel een beetje door in toeren,waardoor de lagers bij een 70cc eerder verlseten zullen zijn.
 
lalalalalala i can't hear you
BlizzarD 29-12-2003 19:22 Print reply

Posts: 2050
Maximaal zo'n 9500 toeren op een 50snel.

En die Koyo lagers zaten er bij mij dan 51500km in, is dat niet wat veel?
 
Koos non-brommerloos!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-12-2003 19:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master of disaster_rs50

[...]

ligt denk ik helemaal aan de bestuurder.
Als je met 50cc een beetje hard wilt gaan,zul je je brommer ver door moeten laten trekken om een beetje gang te krijgen.
Met en 70cc kun je eerder opschakelen,en hoef je dus minder toeren te draaien voor dezelfde snelheid.
Maar in de practijck trekt iedreen toch wel een beetje door in toeren,waardoor de lagers bij een 70cc eerder verlseten zullen zijn.



bij een 70 komt dr veel meer kracht op de kruk
 
master of disaster_rs50 29-12-2003 19:36 Print reply
Posts: 1839
jah,maar of je nou met je 70cctje 5k draaid, of met je 50cctje 10k.
Dus ik heb me twijfels over het sneller slijten bij een 70cc.
volges mij ligt dat volledig aan je rij/schakel styl
 
lalalalalala i can't hear you
mr200r 29-12-2003 19:47 Print reply
Posts: 5122
Gewoon een orgineel mb-tje op mijn werk heeft
nu 110000 gelopen nooit uitelkaar geweest
man doet er wel normaal mee ik heb er pas nieuwe
tandwielen op gedaan en uitlaat die was na 18
jaar doorgeroest blokje is nog steeds goed.

 
mr200r
Martijn 29-12-2003 20:40 Print reply
Posts: 10000
waarom geeft niemand antwoord op zn vraag?
of lees ik verkeerd ..
lees altijd maar de helft...dacht dat je de maat bedoelde..

das uit mn hoofd 6204 links en 6204NR (ofzo, iig met zon ring erom)
en SFK (of skf weet ik et) is supergoed zat...ik heb die, en nog FAG, schijnt ook wel goed te zijn.

Vroeger was ik altijd de eerste die op tsx topics reageerde

edit:
kijk es wat een lieve faq:
FAQje over lagers/keerringen


Dit bericht is ge-edit door Martijn op 29-12-2003 20:44
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
BlizzarD 29-12-2003 21:21 Print reply

Posts: 2050
Is mijn vraag echt zo moeilijk

Mijn vraag is gewoon wat er voor lagers standaard in een tsx zitten? Dus het merk?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:21
 
Koos non-brommerloos!
Blorn 29-12-2003 21:25 Print reply

Posts: 13825
Waarom zou je dat willen weten? Gewoon SKF of NTN inknallen
 
BlizzarD 29-12-2003 21:27 Print reply

Posts: 2050
Ja SKF zitten er al in, ik wil alleen weten of de originele lagers er nog in zaten

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:27
 
Koos non-brommerloos!
scheurijzerr 29-12-2003 21:27 Print reply
Posts: 419
slijtage neemt in een motorblok kwadratisch toe, dat wil zeggen je draait 6k en je hebt 4mm slijtage(weet ik veel waar, is maar voorbeeld) dan zou je bij 12k 8mm slijtage verwachten maar het is 4x4=16mm dat heb ik gelezen en het is echt waar, natuurlijk is dat niet de enige factor van de slijtage, ook de motorinhoud speelt natuurlijk mee maar dat is logisch en de smering...

Edit; er zijn imitatielagers in de handel dat is ipv skf,sfk let daar ff op, zit wel prijs/kwaliteits verschil in

Dit bericht is ge-edit door scheurijzerr op 29-12-2003 21:30
 
David 29-12-2003 21:39 Print reply
Posts: 259
mijn lagers gaan altijd maar 4-5 duizend km mee, dan komt er spelling op en vervang ik ze.
Rechter lager komt bijna nooit speling op want die word gesmeerd door de olie in het blok.

Het zou ook wel aan mijn rij stylo en setup ligge denk ik, laat hem ALTIJD door trekken tot het aller uiterste (10500-11000) rpm.
En warm rijde ben ik ook geen ster in. oprit is meestal wel voldoende vind ik..

setup is 80cc, 20mm etc,...


 
Knoxville 29-12-2003 21:56 Print reply

Posts: 1454
Ik had er idd ook Koyo inzitten toen ik hem voor het eerst reviseerde met 30.000 + op het klokje. Dat was in mei van dit jaar. Nu 3000km verder ongeveer heb ik het blok alweer gereviseerd omdat alles alweer gaar was.
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
Martijn 30-12-2003 0:54 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knoxville

Ik had er idd ook Koyo inzitten toen ik hem voor het eerst reviseerde met 30.000 + op het klokje. Dat was in mei van dit jaar. Nu 3000km verder ongeveer heb ik het blok alweer gereviseerd omdat alles alweer gaar was.


komt van de rotor johnny....

ik ben vlgs mij ook al weer aan revisatie toe...die rotor verneukt de boel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-12-2003 11:23 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Is mijn vraag echt zo moeilijk

Mijn vraag is gewoon wat er voor lagers standaard in een tsx zitten? Dus het merk?

Dit bericht is ge-edit door BlizzarD op 29-12-2003 21:21



das al vaker gezegd

KOYO
 
Martijn 30-12-2003 21:25 Print reply
Posts: 10000
vond de vraag ook maar raar geformuleerd...

en btw..meesten gaan er niet vanuit dat je het merk wilt weten...want als je em reviseert kun je er wel betere in gooie
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***

Dit topic is 1059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved