Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50cc cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1015 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1441 - 50cc cilinders
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick - Administrator 2-9-01?22:47 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: barry?

nick haalt met zijn 50cc imi en 13mm carb en std snel (vogens mij) bocht, 75km/h op de brommer teller als ik het goed had gehoord op de meeting
Tegen de 80, op auto teller.
Alleen toen jij er was had ik een 13 voor, en later (toen jij weg was) een 14. Met die 14 rij ik tegen de 80.
Het is/was trouwens een techno bocht.

[This message is edited by Nick on 2-9-01 22:49]
 
MB50TUNED 2-9-01?23:40 Print reply
Posts: 1054
de eurokit is dus duidelijk niet voor kracht in de hoge toeren. De uitlaatpoort is heel erg breed en laag. Bij lage toerentalllen is het mogelijk om de cilinder nog te legen met de lage uitlaatpoort. bij hoge toerentallen niet. Daardoor loopt hij slecht bij hoge toerentallen. Door de lage uitlaatpoort is de vulling beter bij lage toerentallen. Je hebt daar meer kracht dan een imi oid. En door de spoelpoorten, die zijn ook erg klein en laag en ontwordpen voor lage toerentallen. En met een homoet 50 uitlaat en 18 mm hogedrukkop snel membraam kom je niet voorbij de 10000 rpm, terwijl een imi de 12000 wel haalt.

Er is ook nog een HONDA STD SNEL deze cilinder moet wel krach hebben in de lage toerentallen. Is bijna niet meer te krijgen. prijs ? f300,-
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
-Michiel RS- 3-9-01?00:04 Print reply
Posts: 2803
Ah okee, maar de eurokit heeft toch wel het meeste power boven de 5000 toeren ?!
 
bartjan 3-9-01?14:48 Print reply
Posts: 109
en als je power in je lage toeren wil hebben, dan moet je gewoon ff je uitlaatpoort breder maken (en juist niet hoger). en wat ook scheelt is een grotere carb
 
je hebt altijd gelijk, behalve als je mij tegenspreekt
SpeedYveS 3-9-01?16:49 Print reply
Posts: 1644
Ik wil meer kracht in de lage toeren, maar ik heb een eurocylindro 70cc LC met Nicasil wandje, kan ik zo'n nicasil wand ook gewoon dremelen of nie?
 
-Michiel RS- 3-9-01?17:10 Print reply
Posts: 2803
zou ik niet gaan doen!, gewoon een grotere carb erop maken, je rijdt nu toch met een standaard carb ?
Ik zou niet aan die cilinder gaan veilen ! die lopen standaard al heel snel toch ? 120km/uur ??

Nou laat um lekker zo.
 
SpeedYveS 3-9-01?18:17 Print reply
Posts: 1644
Ik rij nu ffies met 13mm ben m'n 16mm keihin aan het afstellen, en heb met 20mm gereden, met 20 vond ik het nog niet goed genoeg, die cylinder draait ook niet meer als 11500 rpm, ik vin het niet zo'n super cyl hoor.. m'n Malossi is stukken beter.
 
-Michiel RS- 3-9-01?20:21 Print reply
Posts: 2803
zet je die er tog op ?
gewoon ff sparen als je geldprobs hebt.

 
SpeedYveS 3-9-01?23:40 Print reply
Posts: 1644
Jah, ik wil graag die malossi weer er op, maar ik heb er geen zuiger voor en ook geen doekoes voor een zuiger, sparen, hmm ik wil m'n rijbewijs zo ook nog halen, ik wil uitgaan!.. van sparen komt dus ook bar weinig..
 
Neonlampje 4-9-01?16:58 Print reply

Posts: 14825
50cc, bestaat dat nog in de schakel-wereld?
 
bogarde 4-9-01?19:18 Print reply
Posts: 82
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

50cc, bestaat dat nog in de schakel-wereld?


Sad but true

als ik over 2 maanden geen 18 werd en niet meteen aan m'n (motor)rijbewijs kon beginnen zou ik er een 70cc onder hangen maar ja....
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]

Dit topic is 960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved