Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 50cc cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1441 - 50cc cilinders
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bogarde 1-9-01?17:18 Print topicpost
Posts: 82
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn 50cc P.W. cilinder maar 69 ga (fietsteller), en de acceleratie is ook niet alles.

Kan iemand mij wat vertellen over andere cilinders, m'n MB hoeft niet zo heel veel harder te gaan, 75km/u is hard genoeg (moet strax elke dag een eind rijden naar en in Enschede en daar heb je veel politie :() maar ik wil er het liefst een die ook voor veel vermogen onderin zorgt.

Dus kan iemand wat dingen vertellen over de verschillende 50cc cilinders?

(en ik wil er graag 1 tweedehands dus als je er nog wat hebt liggen... zeg het (wel een goede))
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]

barry 1-9-01?17:30 Print reply

Posts: 7387
volgens mij hebben eurokit cilinders veel kracht onderin, en zeta zijn volgens mij helemaal krachtige cilinders

voor de rest zijn het volgens mij allemaal hoog toerige cilinders die er zijn met 50snel
 
He?
bogarde 1-9-01?17:49 Print reply
Posts: 82
OK, iemand nog een goede Eurokit of Zeta liggen (en wil 'm wel voor weinig wegdoen)???
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
Siepie Wokkel 1-9-01?18:03 Print reply
Posts: 3888
ik heb nog een 50cc zeta liggen met zuiger mist alleen klein hoekje uit de spoelpoort maar daar kun je nogwel mee rijdne geloof ik, moet ik nogeens uitproberen
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
B3AST 1-9-01?18:14 Print reply
Posts: 2469
zetas zijn juist errug hoogtoerig volgens mij...

(de mijne wel in ieder geval, maar die heeft ook niet zo veel chroom meer in de wand )
 
- insane in the brain -
Sneks 1-9-01?19:16 Print reply
Posts: 2499
zou je niet eerst eens een andere uitlaat proberen, of hem beter afstellen ofzo?.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Saknet 1-9-01?19:43 Print reply

Posts: 10355
mijn zeta is totaal nie hoogtoerig, meeste trekkracht hebt ie bij 5000 tot 10000rpm maar meer rpm wiltie ook nie 20mm mik en std snel bochti
maar ik heb er ook een zuiger met L veer in en 5 voetpakkingen anders kwam ie tegen de kop..

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-8-2009 om 3:28 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bogarde 1-9-01?20:01 Print reply
Posts: 82
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

zou je niet eerst eens een andere uitlaat proberen, of hem beter afstellen ofzo?.


Dat is helemaal waar maar een P.W. cilinder is toch ook ni ech wat?
Kan ik het het beste meteen goed doen...
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
R0BIN 1-9-01?20:09 Print reply
Posts: 145
dus je wil een hele nieuwe cilinder om 6 km/u harder te gaan????

 
bogarde 1-9-01?20:13 Print reply
Posts: 82
eigenlijk voor meer trekkracht, en omdat de Eurokit laagtoerig is lijkt mij dat een betere keus en ik maak toch wel een begrenser dus als het iets harder gaat dan 75 (is toch wel weinig) is dat niet erg (wil ik eigenlijk ook wel, 85 lijkt me iets beter) en als ik over 2 maanden nog geen 18 zou worden zou ik een 70cc kopen. Nog even wachten en dan motorrije!
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
-Michiel RS- 1-9-01?21:08 Print reply
Posts: 2803
uuhm, met een 50 Pw / 50 imi kan je altijd wel minimaal 80 km/uur halen.
zelfs met een standaard carb lukt dat makkelijk.
deze configuratie is nodig:
minimaal 6 kantige mikuni sproeier 80 ongeveer.
of minimaal 70 sproeier keihin met zo'n gleufje

luchtfilter moet niet begrenzd zijn, tjek of er geen vernouwingen in de buisjes zitten vanaf je carb naar je luchtfilter en in je uchtfilter.

een snelle uitlaat moet je hebben, als je een uitlaat met "Honda " erop hebt staan of "HM 16.6" dan heb je een standaard uitlaat, dan ga je niet harder dan 70km/uur.
Waarschijnlijk heb je een Luhou uitlaat, = zwart en staat luhou op =snel.
of je hebt zo'n chrome, die zijn ook wel snel.

Als je dit hebt en je gaat nog niet snel, dan moet je maar eens een nieuwe zuiger erin doen, want daar kan het ook aan liggen, heb ik ook eens gehad, toen ging hij ook maar 70km/uur op mijn mt.
Dan is dus gewoon je zuiger versleten en heb je te weinig compressie.

en als ie dan nog niet sneller ging, dan moet je de ontsteking maximaal vervroegen.
maar ga eerst maar effe de bovenste dingen proberen.

suck6 !


[This message is edited by Michiel Ts70x on 1-9-01 21:17]
 
SpeedYveS 2-9-01?19:06 Print reply
Posts: 1644
Ik zou eerst probere de ontsteking te vervroegen, en dan pas aan een nieuwe zuiger beginnen hoor..
 
bogarde 2-9-01?19:26 Print reply
Posts: 82
Hoe vervroeg je de ontsteking (ik zoek zo ook wel even met de search optie) en krijg je er ook meer vermogen onderin mee?
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
barry 2-9-01?19:43 Print reply

Posts: 7387
nick haalt met zijn 50cc imi en 13mm carb en std snel (vogens mij) bocht, 75km/h op de brommer teller als ik het goed had gehoord op de meeting
 
He?
bogarde 2-9-01?19:50 Print reply
Posts: 82
ik heb 73 gehaald, helemaal plat liggend, en niet op de gewone teller maar op een fietsteller (met een aardig grote magneet en mischien is dat ook niet zo heel erg goed voor de preciesie) en het afstellen kan zeker nog wel beter maar het gaat mij nu vooral om trekkracht

[This message is edited by BogardE on 2-9-01 19:53]
 
[IMG]http://www.bikeparts.be/images/shark.gif[/IMG]
-Michiel RS- 2-9-01?22:29 Print reply
Posts: 2803
trekkracht zal je nooit hebben met een 50cc, die zijn juist ALLEMAAL dus ook de eurokit voor power in de hoge toeren.

ALs je nog een beetje power bij lage toeren wil met je 50cc, moet je een standaard uitlaat en demper erop doen, echt waar !
maar dan heeft hij nix meer in de hoge toeren, en je haalt niet meer dan 70 km/uur ongeveer.

Ik weet niet waarom je zo zit te zeuren, maar ik vind power in de hoge toeren juist gaaf! die lage toeren boeien me niet zo.
als je snel wil optrekken kan je ook gewoon met hoge toeren optrekken door handy met je koppleing te doen.

 

Dit topic is 982 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved