Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommerreis in zomer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14397 - brommerreis in zomer.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daniel_84 28-12-2003 21:36 Print reply

Posts: 1127
koop een orignele honda mb.

Logge cilinder maar krijg je niet kapot. Past in totaal 9 liter in tank geloof ik. Met origeen rij je denk ik makkelijk 1 op 30, dus volle tenk rond de 270 a 300 kilomer. Als t niet meer is,

En zit heel gemakkelijk
 
Joscross 28-12-2003 21:37 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

koop een orignele honda mb.

Logge cilinder maar krijg je niet kapot. Past in totaal 9 liter in tank geloof ik. Met origeen rij je denk ik makkelijk 1 op 30, dus volle tenk rond de 270 a 300 kilomer. Als t niet meer is,

En zit heel gemakkelijk

Honda mb's willen nog wel eens kuren hebben..
Vooral als je er 5000 km mee gaat rijden
 
NSR RULEZZ 28-12-2003 21:40 Print reply

Posts: 4934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Daniel_84

koop een orignele honda mb.

Logge cilinder maar krijg je niet kapot. Past in totaal 9 liter in tank geloof ik. Met origeen rij je denk ik makkelijk 1 op 30, dus volle tenk rond de 270 a 300 kilomer. Als t niet meer is,

En zit heel gemakkelijk

hmzz ik denk dat je beter een watergekoelde cylinder kan nemen...

ik bedoel brommer

Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 28-12-2003 21:40
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
gonzales 28-12-2003 21:46 Print reply

Posts: 1319
ik heb nog naar frankrijk gereden met mijn mtx naar naar de vogezen . dan naar saint malou aan de kust . en nog wat rondgetrokken . had z'n een 4.000 km . ik had een luchtgekoelde mtx met eurokitje en grote carbu . is vooral belangrijk dat je goede carbu hebt. en liefst normaal vertanden niet te licht . had met die eurokit al 3.000 km gereden . toen ik op ongeveer 30km van thuis was heb ik getik gehoordt omdat 50km aan en stuk door voluit gereden had . toen maar ingehouden en wat rustiger heb twee weken na aankomst thuis pas moeten zuiger wisselen . 1 tip . doe zoals wij . we waren met 4 personen . 1 mb50 1 mt50 en twee mtx'jes . dus was dat wel goed gezien want we hadden dan allemaal hetzelfde blok .en hadden een eurokit cillinder mee met zuiger . niet ingereden 2 carbu's een zuiger paar lagers en 3 powerfilters . mar NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND bougi mee. kickt mijn vriend zijn brommer een kwartier aan een stuk. ze sloeg niet aan . kilswith stond nog op "of". hebben toen aangelopen maar ding liep kut . na 5 min was ze dood . heb hem toen 10 km op sleeptouw genomen voor we bougi gevonden hebben. dus vergeet vooral niet de kleinigheden. zoals een pomp als je luchtmatras meedoet. en nog iets. pas op dat je je bagage niet met snelbinders binddie dan op je uitlaat komen en doorsmelten. zijn kleine tips . moet je nog tips hebben mag je mij toevoegen aan msn. als je nog vragen hebt ofzo
 
burn your rubber not your soul
Daniel_84 28-12-2003 21:57 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Honda mb's willen nog wel eens kuren hebben..
Vooral als je er 5000 km mee gaat rijden


Gewoon onderweg een beetje onderhouden lijkt me. En ik denk zeker dat die cilinders dat makkelijk houden
 
Daniel_84 28-12-2003 22:00 Print reply

Posts: 1127
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

ik heb nog naar frankrijk gereden met mijn mtx naar naar de vogezen . dan naar saint malou aan de kust . en nog wat rondgetrokken . had z'n een 4.000 km . ik had een luchtgekoelde mtx met eurokitje en grote carbu . is vooral belangrijk dat je goede carbu hebt. en liefst normaal vertanden niet te licht . had met die eurokit al 3.000 km gereden . toen ik op ongeveer 30km van thuis was heb ik getik gehoordt omdat 50km aan en stuk door voluit gereden had . toen maar ingehouden en wat rustiger heb twee weken na aankomst thuis pas moeten zuiger wisselen . 1 tip . doe zoals wij . we waren met 4 personen . 1 mb50 1 mt50 en twee mtx'jes . dus was dat wel goed gezien want we hadden dan allemaal hetzelfde blok .en hadden een eurokit cillinder mee met zuiger . niet ingereden 2 carbu's een zuiger paar lagers en 3 powerfilters . mar NIEMAND MAAR DAN OOK NIEMAND bougi mee. kickt mijn vriend zijn brommer een kwartier aan een stuk. ze sloeg niet aan . kilswith stond nog op "of". hebben toen aangelopen maar ding liep kut . na 5 min was ze dood . heb hem toen 10 km op sleeptouw genomen voor we bougi gevonden hebben. dus vergeet vooral niet de kleinigheden. zoals een pomp als je luchtmatras meedoet. en nog iets. pas op dat je je bagage niet met snelbinders binddie dan op je uitlaat komen en doorsmelten. zijn kleine tips . moet je nog tips hebben mag je mij toevoegen aan msn. als je nog vragen hebt ofzo


was t een 50cc of een 70cc eurokit. Want mij lijkt zo een grote afstand met 70cc wat slecht voor je lagers
 
gonzales 28-12-2003 22:01 Print reply

Posts: 1319
was 70cc en trouwens als je c3 lagers hebt lukt dat wel
 
burn your rubber not your soul
pepijn 28-12-2003 22:54 Print reply
Posts: 1287
MTX en MB is niet hetzelfde blok....
 
-Niellesie- 28-12-2003 22:55 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

MTX en MB is niet hetzelfde blok....

?lleen ophangpunt aan de onderkant voorderest wel mtx-om dan
 
allalallalallalalallalala
Erik_N 28-12-2003 22:55 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pepijn

MTX en MB is niet hetzelfde blok....


Nagenoeg
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
Blukaap 28-12-2003 22:58 Print reply

Posts: 10006
Ach, doe het zoals ik: 98cc, redelijk laagtoerig, sloot vermogen onderin.
Kun je continu 90 rijden, nergens last van en nog een verbruik halen van 1:25 als je een beetje fatsoenlijk met je gashandel omgaat .
 
Bastila is lief
Woeter 28-12-2003 23:05 Print reply

Posts: 2832
Goed bezig Harrie

Je las toch dat ie geen opgevoerde brommer wil!
 
gonzales 28-12-2003 23:42 Print reply

Posts: 1319
Voor vertrek volgende doen is ook handig:
-remmen checken en bijstellen
-blokolie verversen
-olietankje (in dien je dat hebt) vullen
-benzine tank volgooien
-zorgen dat je brommer goed staat afgesteld
-boutjes/moertjes/schroefjes aandraaien
-banden oppompen
-gereedschap meenemen
-verlichting controleren
-verzekeringspapieren voor buitenland meenemen
-reserve cillinder
-lagers
-koppelingsplaten
-jerry kan met benzine
-zonnebril
-kettingslotje
-binnenband of tappen om tubeless te herstellen
-zonnebrand creme
-bougi's !!!!!!!!!!!!!
-kettingsmering
-kvs
-lampje's
-2 meter electrische draad
-goed humeur
-base ball knuppel
 
burn your rubber not your soul
CustomWorks 28-12-2003 23:44 Print reply

Posts: 409
waarom neem je dan niet in een keer je hele garage meej ??

die jongen gaat op een brommer niet met een aanhangwagen,...en ze kleren dan en andere spullen ?? als je koppelingsplaten goed zijn bij vertrek dan houden die dat wel tot einde,..
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
Blukaap 28-12-2003 23:49 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woeter

Goed bezig Harrie

Je las toch dat ie geen opgevoerde brommer wil!


Nee .
 
Bastila is lief

Dit topic is 5964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved