Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommerreis in zomer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 701 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14397 - brommerreis in zomer.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PlaceR 28-12-2003 18:33 Print reply
Posts: 1588
zorg voor GOED lc systeem en neem desnoods lager en keeringensetje mee (ergens in ene hotelkmaer kun je best revisere )
als je het setje niet nodig hebt kan beware geen kwaad.

zou wel extra cillinder meeneme (die ingerede is)

en dan meot het lukken op die senda
besteed voor vertrek VEEL tijd aan schakelpedaal afstelle (lijkt klein kutkarwijtje maar merk je vanzelf wel na X km als hij slecht staat)


en zou die senda pakken.







 
Decorhanger 28-12-2003 18:41 Print reply
Posts: 462
tja voor de lange afstand is een vario wel lekker,gewoon gas geven en gaan met die handel.
Maar in de bergen heb je veel meer aan versnellingen plus het feit dat het zomers flink heet kan zijn in spanje en omstreken, dus een vrij makkelijke keus lijkt mij gewoon die senda nemen natuurlijk.
 
Xanthi84 28-12-2003 18:41 Print reply
Posts: 994
neem die derbi, het is veel comfortabelder in de bergen als je rechtop zit, en versnellingen hebben in de bergen is een dik pluspunt, zoniet, gaan je remmen het hard te verduren krijgen van je walaroo.
nu een sm is qua qualiteit ook veel beter te betrouwen dan een walarro volgens mij (toch als je zoveel km aflegt).

verder veel succes met je reis...eneeuh, neem genoeg reserveonderdelen mee he .


 
BlizzarD 28-12-2003 18:43 Print reply

Posts: 2050
Voor vertrek volgende doen is ook handig:
-remmen checken en bijstellen
-blokolie verversen
-olietankje (in dien je dat hebt) vullen
-benzine tank volgooien
-zorgen dat je brommer goed staat afgesteld
-boutjes/moertjes/schroefjes aandraaien
-banden oppompen
-gereedschap meenemen
-verlichting controleren
-verzekeringspapieren voor buitenland meenemen

Als iemand nog iets weet moet ie het maar ff aanvullen
 
Koos non-brommerloos!
Rik 28-12-2003 19:57 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Koop die brommer die laatst voorbij kwam bij sales( ben naam ff kwijt) met een tankinhoud van 22 liter


dat was een fantic oasis is ong hetzelfde als een tuareg ja
 
Rik 28-12-2003 19:59 Print reply

Posts: 3464
zorg dat je voldoende water op een dag drinkt...
2 a 3 liter ofzo

anders droog je al snel uit :P



Dit bericht is ge-edit door Rik op 28-12-2003 20:12
 
Saknet 28-12-2003 20:03 Print reply

Posts: 10355
een plank?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rs oxbow 28-12-2003 20:06 Print reply
Posts: 620
iets voor op me hoofd.

een helm zou idd mss geen slecht idee zijn
 
Rik 28-12-2003 20:12 Print reply

Posts: 3464
lol idd omfg kben weeer citta gewend he ahahaha sorry hahahahaha daaps eff editen
 
PlaceR 28-12-2003 20:21 Print reply
Posts: 1588
groene kaart aanvrage van de verzekering voor in buitenland

slangetje in helm maken zodat je tijdens rijden kan drinken

en GOEDE handschoene
 
Rik 28-12-2003 20:34 Print reply

Posts: 3464
goede map met kaarten of eff zo palmding met navigatie kopen/lenen oid :P
 
mr200r 28-12-2003 21:08 Print reply
Posts: 5122
Dapper idee sommige mensen met een goede auto pakken het vliegtuig al.
Zelf ben ik een keer op een mt van eindhoven naar vlissingen gereden was wel mooi hoelang
denk je erop te ryden
 
mr200r
rs oxbow 28-12-2003 21:13 Print reply
Posts: 620
dunno, hadden iets in gedachten van 250@300km per dag.

hebben wel wat ervaring, en het is een goed haalbaar gemiddelde.

een dagje rustig aan doen, en is een dagje non stop rijden enzo.



Dit bericht is ge-edit door rs oxbow op 28-12-2003 21:14
 
Woeter 28-12-2003 21:25 Print reply

Posts: 2832
Ik heb ook wel eens een lange reis gemaakt in m'n 1tje op de TSX.
Van Ermelo naar uiterst Zuid Limburg. Was zo'n 300 km.

Ik zou iig niet voor de wallaroo gaan omdat je er maar 90 kilometer mee kan rijden. Als je dan doorrijdt moet je iedere 2,5 uur tanken. En in Frankrijk is het niet zo dichtbevolkt als in Nederland en Belgie dus ik zou het risico niet nemen om met een lege tank te komen staan. Je zou wel extra benzine mee kunnen nemen maar je kan echt een minimale hoeveelheid spullen meenemen op je brommer.

Water of luchtkoeling maakt niet zoveel uit. Maak van tevoren je koelribben goed schoon zodat ze optimaal koelen dan hoeft dat geen probleem te zijn. Tenzij je een zwaar opgevoerde brommer hebt maar dat heb je dus niet
 
Punk [Dave] 28-12-2003 21:30 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BlizzarD

Voor vertrek volgende doen is ook handig:
-remmen checken en bijstellen
-blokolie verversen
-olietankje (in dien je dat hebt) vullen
-benzine tank volgooien
-zorgen dat je brommer goed staat afgesteld
-boutjes/moertjes/schroefjes aandraaien
-banden oppompen
-gereedschap meenemen
-verlichting controleren
-verzekeringspapieren voor buitenland meenemen

Als iemand nog iets weet moet ie het maar ff aanvullen


reviseer kitje mee :P
 

Dit topic is 5994 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved