Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kweet het niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14383 - kweet het niet meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr.derbi 28-12-2003 12:36 Print topicpost
Posts: 8
ik heb een derbi Senda R uit 1999.
Hij rijd nu 60 en mijn vraag is dus hoe kan ik hem harder laten rijden.Er zit een kundo uitlaat op en een ninja demperen 50cc cilinder.
Ik kan nergens bergerenzers vinden niet in mijn uitlaat niet in mijn luchtfilterbox.

Mijn vraag is dus nu hoe kan ik hem een stuk harder laten rijden.

alvast bedankt carlo
 

brommercrazy 28-12-2003 12:45 Print reply

Posts: 2594
Zeker weten dat het een kundo uitlaat is, niet gewoon een ori derbi met een kundo sticker, anders moet ie namelijk de 100 toch wel halen.
Volgens mij zit er ook een begrenzing in het membraam, daar kun je ook effe naar kijken, en kijken of de sproeier goed is.
 
bart de scootergek 28-12-2003 12:47 Print reply

Posts: 8916
staat er 50 of 49 op je cilinder, als er 50 op staat heb je de langzame standaard cilinder. maar door de uitlaatpoort een beetje te bewerken kon je veel prestaties winnen, iemand van die groep uit zoetermeer had dat ook gedaan akrobatik volges mij. heb je 49 op je cilinder staan heb je een snelle, derbi cilinders zijn standaard dus niet altijd snel
 
Honda RC-33
LLLoonY 28-12-2003 12:48 Print reply
Posts: 382
als je veel vermogen hebt door te ontgrenzen en mssn een beetje op te drijven maar hij gaat geen reet vooruit en gaat hoog in toeren...

vergeet dan ook ff niet je tandwielverhouding aan te passen , ik weet niet of dit bij een derbi nodig is, maar bij mijn mt'tje trok ik in 1ste en 2de autowheelies mijn mijn 70cc eronder en nog steeds zelfde tandwielen van mijn 50cc-setup...
 
- keep on shifting -
-Wheelie-Johie- 28-12-2003 12:48 Print reply

Posts: 2814
als je ff search er was 2 dage ngeleden over een kerle die zijn derbi zachter wou laten lopen dussse misschien deal met hem??????????????
 
trots BMW e30 325i eigenaar
renegade 28-12-2003 12:52 Print reply

Posts: 1064
ik ken meer mensen met dit probleem.. het lijkt wel een soort ontsteking van de cdi of zo.. die kerel hat idd ook een kundo op stad cil.. die kerel kwam niet boven die 9 000 toeren .. maar met een andere uitlaat ook al niet ...en het kan ook geen stand. uitlaat zijn zo als ze hier zeggen wat dan zat dat extreem dunnen pijpje er nog wel op. wat ook heel mis zou kunnen zijn.. das iig bij bidalot zo, dat ze begrenzg uit de fabriek komen dus dat er bij de uitlaat poort een vernouwing zit dat met las puntjes vast zit. en ook nog ergens in de demper.. kijk hier naar of toch echt de cdi

Dit bericht is ge-edit door flakfazer op 28-12-2003 12:54
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
bart de scootergek 28-12-2003 12:54 Print reply

Posts: 8916
heb je mijn reply wel gelezen, als er 50 op de cilinder staat is de cilinder gewoon sloom , die hebben een hele kleine uitlaatpoort waardoor hij waarschijnlijk niet meer toeren kan maken, voor zover ik weet zijn derbi;s niet op de ontsteking begrensd
 
Honda RC-33
-jaZper- 28-12-2003 13:00 Print reply

Posts: 3841
dat kan, maar het kan goed zijn dat je CDI begrenst is, ik heb er 2 getest, de een kwam tot de 14.000 de ander niet eens bij de 11.00- dus dat scheeld wel wat, dat is trouwens voor de mb, heb niet echt veel verstand van die nieuwe schakels
 
groene motoren gaan harder
bart de scootergek 28-12-2003 13:03 Print reply

Posts: 8916
als mr derbi dan eens reageerd op de vraag wat er op zijn cilinder staat. staat er 49 op is hij snel, staat er 50 op dan is dat de oorzaak van dat hij niet harder wil, en akrobatik matje kan dat bevestigen

edit: eindelijk iemand die het kon bevestigen

Dit bericht is ge-edit door honda cr80 op 28-12-2003 13:09
 
Honda RC-33
BlizzarD 28-12-2003 13:08 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

staat er 50 of 49 op je cilinder, als er 50 op staat heb je de langzame standaard cilinder. maar door de uitlaatpoort een beetje te bewerken kon je veel prestaties winnen, iemand van die groep uit zoetermeer had dat ook gedaan akrobatik volges mij. heb je 49 op je cilinder staan heb je een snelle, derbi cilinders zijn standaard dus niet altijd snel


Klopt

derbi-matje heeft dit gedaan, en rijd nu met die langzame cilinder net iets boven de 90 op een motor teller
 
Koos non-brommerloos!
mr.derbi 28-12-2003 13:23 Print reply
Posts: 8
Ik heb een 50cc cilinder.
 
LLLoonY 28-12-2003 13:26 Print reply
Posts: 382
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr.derbi
Ik heb een 50cc cilinder.


tuneugh die handel !
 
- keep on shifting -
bart de scootergek 28-12-2003 13:26 Print reply

Posts: 8916
kijk oorzaak gevonden , nu kun je deze cilinder dus gaan tunen of je gaat op zoek naar een andere cilinder. de 49cc cilinder past ook gewoon, als deze erop zet heb je een ori cilinder die wel hard rijd.
 
Honda RC-33

Dit topic is 533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved