Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Temp meter testen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #14379 - Temp meter testen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pimmie 28-12-2003 0:15 Print topicpost
Posts: 155
Ik heb een honda nsr particulier gekocht.
Er was veel van de elektra kapot (meeste al weer gefixt). Maar nu wil ik testen of mijn tempratuur meter het wel goed doet. Als ik mijn sleutel omdraai (er stroom op de meter komt) komt de wijzer iets omhoog. Maar hoe kan ik weten of hij echt goed werkt.
Wat is een normale stand als je gaat rijden bijvoorbeeld??
 

Luc 28-12-2003 0:30 Print reply

Posts: 3590
Hmm, als je een flink eind gaat rijden zou ie tog vanzelf hoger moeten staan dan dattie staat alsie koud is
 
boy.schouten 28-12-2003 0:45 Print reply

Posts: 884
naaa dat is logische stukkie raggen en boeren en als ie omhoog gaat weet je dat ie het doet sim-pel. maar ik weet niet welktemp, hij moet aangeven. . Handdoek Boy
 
af1 monoseat http://www.brommerforum.nl/showtopic/30806
AR50 28-12-2003 0:50 Print reply
Posts: 307
ik ben er zelf nog iet helemaal uit hoe het nou echt werkt ik denk dmv weerstand maar het zou ook kunnen door bimetaaltjes maar hij doet het niet als je er geen kvs in zit dus kijk ff of er nog wel genoeg in zit
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Blukaap 28-12-2003 0:52 Print reply

Posts: 10006
Het is gewoon een uhm NTC of PTC (weet niet meer wat ie doet met de weerstand als ie warmer wordt ).

En de temperatuurwijzer is gewoon een elektromagneetje volgens mij.

Ding moet overigens als ie normaal op temperatuur net voorbij de 1e verdikking staan.

Als ie over de helft komt wordt ie al te warm.
 
Bastila is lief
AR50 28-12-2003 0:56 Print reply
Posts: 307
hmz ik moet btw me helekabel boom zo wat opnieuw doen en ik zat nog ff met de temp sensor te worstelen doet die het nog wel of niet zonder accu en bij de gelijkrichter komen er 2 rode draatje uit de gelijk richter bij mij gaat 1 terug in de kabelboom en 1 is af geknip ( ze komen wel uit het zelfde vakje van de stekker ) is die af geknipte voor de accu en hoeveel ampere zekering hoort er tussen de accu 4A ??? of 5A ??
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Blukaap 28-12-2003 1:04 Print reply

Posts: 10006
10A geloof ik.

rode draad moet naar de accu en het contactslot, boeit voor zover ik weet geen reet welke vd 2 draadjes je pakt.

Maar je temperatuursensor moet het doen zonder accu, maar dan alleen als de motor draait.
 
Bastila is lief
AR50 28-12-2003 1:08 Print reply
Posts: 307
oke en de min van de accu is gewoon de massa ( groen geel d8 ik toch ?? )
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
CustomWorks 28-12-2003 1:10 Print reply

Posts: 409
een temp sensor is een PTC weerstand een postive temperature coeffcienci ofso nog wat,..basis van een PT-100 element dat mag je vergeten.

als de cil warmer wordt stijgt de weerstand waarde van de temp sensor waardoor de temp meter uitslaat je kan hem dus gewoon doormeten als een weerstand,....het meest gemakkelijke is als er 100 ohm opstaan maar dat weet ik niet cker maar als ie geleid van de midden pool tot de koperen buiten kant dan is ie goed,..en anders niet,...een temp sensor is dus gewoon een weerstand (resistor)


 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
Blukaap 28-12-2003 1:14 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

oke en de min van de accu is gewoon de massa ( groen geel d8 ik toch ?? )


Groen.
Groen-geel is je remlicht.

Het is geen huis met 230V AC .
 
Bastila is lief
CustomWorks 28-12-2003 1:16 Print reply

Posts: 409
hij werkt wel zonder gelijkrichter alleen gaat je temp meter uitslaan als een gek.

je temp sensor zit achter de gelijkrichter anders krijgt ie niet gelijkmatig spaning,..

dat was tog de vraag of niet ????
 
...::: Viva La Revolution :::::..... ....:::Hasta La Racing Siempre:::......
AR50 28-12-2003 1:30 Print reply
Posts: 307
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

[...]


Groen.
Groen-geel is je remlicht.

Het is geen huis met 230V AC .



weet ik maar zo iets stond me bij hmz ff kijken dan is van me remlicht schakeleaar gaat er dus een swarte en een groen gele swart is dan zeker voeding en groengeel gaat dan door naar me remlicht of is het anders om

ik moet wel zeggen dat de vorige eigenaar zo aardig is geweest om steets 2cm over te laat als ie iets had afgeknipt maar ik begrijg nog steets niet waarom ze zulke dingen doen ???

Dit bericht is ge-edit door AR50 op 28-12-2003 1:31
 
Suzuki the 1 weel driving adventure ;)
Hannes 28-12-2003 1:33 Print reply

Posts: 4530
niks gelezen gaap, in kokend water houden.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
martinus83 28-12-2003 2:01 Print reply

Posts: 3718
jupz, gewoon heet (min70 grade) water in flikkere is easyer..wel vanaf de goed kant he..dus van onder af..oet dan binne paar seconde ope springe
 
Blukaap 28-12-2003 2:59 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AR50

[...]



weet ik maar zo iets stond me bij hmz ff kijken dan is van me remlicht schakeleaar gaat er dus een swarte en een groen gele swart is dan zeker voeding en groengeel gaat dan door naar me remlicht of is het anders om



Je hebt het goed .

Uhm, Hannes, Martinus, het gaat over een temperatuursensor, niet over een thermostaat..... .

Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 28-12-2003 2:59
 
Bastila is lief
Punk [Dave] 28-12-2003 3:03 Print reply

Posts: 7003
of in je aars steke, moettie oko warm worde
 

Dit topic is 1111 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved