Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - metrakit op motorhispania?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #14372 - metrakit op motorhispania?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bobby 27-12-2003 20:03 Print topicpost
Posts: 3
kheb nou al weer een paar maanden mijn motorhispania, loopt leuk, zo'n 80 km per uur. Maar dat vink toch net iets te langzaam. Mijn broer rijdt me namelijk op zijn aerox voorbij.
Als ik nou een metra-kitje onder mijn brommer zou leggen zou dat dan schelen, qua snelheid? Hoe duur is zo'n ding?
Mijn brommer trekt nu wel leuk op khoop niet dat dat veranderd met een metra-kit
Wie kan me helpen aan deze informatie?

 

brommercrazy 27-12-2003 20:47 Print reply

Posts: 2594
Het zal zeker schelen in snelheid, die zal dan tegen de 100 aan zitten, trekken zal ie waarschijnlijk ook harder doen.
 
-Niellesie- 27-12-2003 20:52 Print reply

Posts: 6454
je moet alleen wel een andere sproeier waarschijnlijk
 
allalallalallalalallalala
Mike de klerk 27-12-2003 21:47 Print reply
Posts: 211
Wat voor metrakit? Heb je gegevens van de cilinder die je wilt hebben? De compressie bepaalt namelijk hoe hard je optrekt. Origineel is dit 1:10,5. Metrakit heeft er van Pro Race series met 1:15,5 in 50 CC. Doordat de compressie hoger is kan hij ook meer touren draaien. zo een 15K zeker. Origineel kan de cilinder van MH op AM6 zo een 12.500 in neutraal. (rond de 11.000 onder het rijden). De metrakit is een brute cilinder en je sproeier zul je zeker moeten vervangen. Je spruitstuk bijwerken kan ook wel wat schelen. ZOrg ervoor dat hij van binnen glad is (polijsten bivoorbeeld) en dat de benzine in 1 keer doorkan zonder wervelingen te doen ontstaan. Dit is wel detail tuning maar alle beetjes helpen.

Metrakit zijn goede cilinders. Kijk naar het aantal touren en de compressie!. Hoe meer compressie, hoe harder hij trekt, hoe meer touren hij kan maken, en dus hoe harder je kan rijden.

Khoop dat je hier wat aan hebt

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 27-12-2003 21:48
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
racemichel 27-12-2003 22:33 Print reply
Posts: 48
dan wens ik hem veel succes bij het polijsten van zijn rubberen orginele spruitstuk.
Verder gewoon een metra kitje erop. Niet de RX versie nemen!
(Volges mij heeft ie het over de uitlaat en niet een cilinder!)

dan sproeier aanpassen en wat meer lucht geven en je rijdt die aerox wel voorbij.

Dit bericht is ge-edit door racemichel op 27-12-2003 22:38
 
Mike de klerk 27-12-2003 22:55 Print reply
Posts: 211
ik dacht zo: metra KITJE --> cilinder KITJE. Maar uitlaat gaat goed on MH want MH werkt samen met metrakit. Kijk maar op het intructieboekje.
 
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat
spitfire5 27-12-2003 22:57 Print reply

Posts: 503
je standaard uitlaat is de metrakit die je koop voor op motorhispania je moet ff bij rs kijken die uitlaatjes passen ook....
 
's avonds een vent 's ochtends absent
Blukaap 27-12-2003 23:02 Print reply

Posts: 10006
Mike de klerk, heb je wel eens gehoord vh klok en klepelverhaal ?
 
Bastila is lief
huh 28-12-2003 11:45 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk

Wat voor metrakit? Heb je gegevens van de cilinder die je wilt hebben? De compressie bepaalt namelijk hoe hard je optrekt. Origineel is dit 1:10,5. Metrakit heeft er van Pro Race series met 1:15,5 in 50 CC. Doordat de compressie hoger is kan hij ook meer touren draaien. zo een 15K zeker. Origineel kan de cilinder van MH op AM6 zo een 12.500 in neutraal. (rond de 11.000 onder het rijden). De metrakit is een brute cilinder en je sproeier zul je zeker moeten vervangen. Je spruitstuk bijwerken kan ook wel wat schelen. ZOrg ervoor dat hij van binnen glad is (polijsten bivoorbeeld) en dat de benzine in 1 keer doorkan zonder wervelingen te doen ontstaan. Dit is wel detail tuning maar alle beetjes helpen.

Metrakit zijn goede cilinders. Kijk naar het aantal touren en de compressie!. Hoe meer compressie, hoe harder hij trekt, hoe meer touren hij kan maken, en dus hoe harder je kan rijden.

Khoop dat je hier wat aan hebt

Dit bericht is ge-edit door Mike de klerk op 27-12-2003 21:48


Haha hier heb je veel aan jah

Alleen de compressie bepaalt hoe hard je optrekt? Neuj, verder is er niks op van invloed zeker...timing en grootte van de poorten? Neej joh, maakt allemaal niks uit...

Doordat de compressie hoger is kan een cilinder meer toeren draaien?? Ehmm dit staat gewoon los van mekaar hoor

En we hebbe weer iemand die alles in zn inlaat zo glad als ijs wil maken...voor de zoveelste keer: je flow wordt misschien wel beter, maar je mengsel mengt minder goed omdat de wervelingen minder zijn, en dus is je uiteindelijk verbranding minder krachtig met het bijkomende vermogensverlies. Dus je moet een soort balans zien te vinden tussen ruw en glad, en niet als een aap alles maar polijsten, polijsten en nog een polijsten. Dat geloof ik tenminste maar goed.

No offence hoor, maar ik wil nie dat je iedereen verkeerde info geeft.

Verder bedoelde die gewoon de Metra Kit uitlaat.

En ehmm Luuk, koop gewoon die Metra Kit, trager zul je dr nie op gaan...misschien moet je je sproeier en je tandwielverhouding veranderen, maar dat doet de dealer wel voor je toch?
 
Pol de MT5 Crosser 28-12-2003 11:47 Print reply

Posts: 2892
Als je al je begrenzers er tussenuit haalt en een andere ketting dan kan je die MH 105 laten lopen en dat nog gewoon met de originele uitlaat enzo. Alleen begrenzers.. Maat van mij rijd ook zo rond alleen ik weet niet zeker of hij een groter voortandwiel had gekocht iig wel een ketting omdat die andere stuk trok maar dat is dan echt het enigste
 
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij?
huh 28-12-2003 11:50 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pol de MT5 Crosser

Als je al je begrenzers er tussenuit haalt en een andere ketting dan kan je die MH 105 laten lopen en dat nog gewoon met de originele uitlaat enzo. Alleen begrenzers.. Maat van mij rijd ook zo rond alleen ik weet niet zeker of hij een groter voortandwiel had gekocht iig wel een ketting omdat die andere stuk trok maar dat is dan echt het enigste


Hij rijdt al helemaal onbegrensd rond hoor. Maja ding trekt wel als een tierelier en waarschijnlijk wordt dat met groter voortandwiel wel minder.

Maar hoezo andere ketting? Die trekt toch nie zomaar stuk
 
riejuracer 28-12-2003 12:26 Print reply
Posts: 353
waarschijnlijk alleeen andere tandwielen. als je de ketting vervangt moet je eigenlijk ook alle tandwielen vervangen.
 
pro race vlamt.
schakelfreak 28-12-2003 12:58 Print reply
Posts: 56
koop een metrakit uitlaat als je geld wil verspillen
zou eerder je geld steken in een leuke rs uitlaat
yasuni oid is een leuke koppel pijp
metrakit van de rs is te hoogtoerig voor het mooie
 
prettig gestoord....

Dit topic is 1303 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved