Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tunen van cil dmv berekeningen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 918 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14361 - tunen van cil dmv berekeningen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

theredone51 27-12-2003 20:44 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy


warez request mag niet , maar je vind die proggie's niet op kazaa. Ik heb er zelf namelijk ook al 10000 keer op gezocht

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 27-12-2003 20:41


geen request he gewoon naam vragen, that's all, maar hoe kun je van die ta waarde's omrekenen naar mm2?? that's all I need 2 know
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
MWvdK 27-12-2003 20:47 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


geen request he gewoon naam vragen, that's all, maar hoe kun je van die ta waarde's omrekenen naar mm2?? that's all I need 2 know



drom hebben ze de TAs uitgevonden... de ene mm2 die hoger in je cil ligt staat langer open dan degene die daaronder ligt...

toch?
 
theredone51 27-12-2003 20:51 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MWvdK

[...]



drom hebben ze de TAs uitgevonden... de ene mm2 die hoger in je cil ligt staat langer open dan degene die daaronder ligt...

toch?





tuulijk, moet gewoon formuletje ofzo weten voor de opp vanuit TA's


 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 27-12-2003 20:51 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]

wat heb je aan software van honderden euro's als je er niet mee kan werken/niet precies wet wat je er mee kan doen


vooral het laatste is wel vaker het geval.. men springt te snel over op programmatjes wanneer ze het niet meer snapen, gevolg dat ze maar wat doen en van voren geen id wat ze nu van achter weggeveilt hebben
 
theredone51 27-12-2003 20:56 Print reply

Posts: 2506
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]

vooral het laatste is wel vaker het geval.. men springt te snel over op programmatjes wanneer ze het niet meer snapen, gevolg dat ze maar wat doen en van voren geen id wat ze nu van achter weggeveilt hebben


maar heb jij misschien de formule zodat je de TA's kan gebruiken??

EDIT: is da toevallig deze?:
((opp/cc)*(duration/(RPM*6))=TA

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 27-12-2003 20:57
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Hans F 27-12-2003 21:00 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Ik zou zeggen, koop eens wat software van b.v. Soft Engine daarmee kun je alle poort timingen en oppervlaktes goed uitrekenen en vorm geven aan de poorten d.m.v. simulatie software.


idd, beetje zonde om aan de hand van programma's die niet kloppen cil's te verneuken

maar ben het daarnaast ook met rudy eens
 
Neonlampje 27-12-2003 23:27 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: theredone51

[...]


maar heb jij misschien de formule zodat je de TA's kan gebruiken??

EDIT: is da toevallig deze?:
((opp/cc)*(duration/(RPM*6))=TA

Dit bericht is ge-edit door theredone51 op 27-12-2003 20:57
nee, je moet de sigma van je poort oppervlakte nemen
 
John Huijben 28-12-2003 2:54 Print reply

Posts: 2433
[ offtopic ] WAAAAAAAAT word bromemrforum bij jullie ook roze als je je muis op dat blije gezichtje onder neonlampjes sig houd [ / offtopic ]
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Punk [Dave] 28-12-2003 2:56 Print reply

Posts: 7003
ja
 
Rudy 28-12-2003 2:57 Print reply

Posts: 3471
Kijk hier maar
http://www.brommerforum.nl/user/44/last

Ontoppic..
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
theredone51 28-12-2003 9:29 Print reply

Posts: 2506
maar niemand weet formule om van Ta's naar reele opp te gaan (had gelezen dat TA's= mm2/cm3 of zoiets)
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Neonlampje 28-12-2003 13:34 Print reply

Posts: 14825
Probleem:

aan alleen opp heb je nix, je moet ook de dimensies van je poort weten dan..
zegmaar een 3hoekige poort bovenaan veel breder dan onderaan heeft veel meer TA dan een poort die bovenaan smal is en onderaan breed
 
Pingu 28-12-2003 13:55 Print reply
Posts: 1842
Voor de meeste die aan ta's willen beginnen zou ik zeggen, tune eerst gewoon dmv durations en werk naar een mooie blowdown. Je moet het ook allemaal een beetje leren etc, en de meeste honda's cilinders zijn met durations nog erg goed bij te werken.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
PRO TUNING 28-12-2003 16:07 Print reply

Posts: 4000
Hans F schreef : idd, beetje zonde om aan de hand van programma's die niet kloppen cil's te verneuken

Zouden grote fabrieken zoals Aprilia - BMW - Ducati etc. waaronder ingenieur Witteveen bij Aprilia die met de programma`s van Soft Engine werken zich nu allemaal vergissen ?
 
Neonlampje 28-12-2003 16:08 Print reply

Posts: 14825
Ik denk dat hij het heeft over allemaal willekeurige proggies te vinden op inet.. die paketten waar jij het over hebt zijn wel betrouwbaar
 

Dit topic is 2591 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved