Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda 6bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1054 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14359 - honda 6bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1283 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedyR 27-12-2003 14:12 Print topicpost

Posts: 1220
goeiedag allemaal...k'zit weer es met een probleempje

zoals ik mischien al vaker heb duidelijk gemaakt komt onder de mtx die ik kopen ga een 6bak ns1 blok

aleen ik hoorde van iemand dat de 6bak van honda nogal zwak was ofzo....

weet iemand hier mischien meer over??

zoja,vertel me dan plz waarom et wel of niet een goed blok is
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......

Hier_ben_ik - Administrator 27-12-2003 14:51 Print reply

Posts: 8499
is niet zwak
 
Members zijn vervelend :-|
Luc 27-12-2003 14:57 Print reply

Posts: 3590
Ik heb nog nooit een 6bak naar de kutgereden, dus lijkt me bullshit; beter gezegd; IS bullshit
 
MTX 80 RII H 27-12-2003 15:08 Print reply
Posts: 336
is totale stierenstront, 6-bak van mtx is juist 80-blok, dus veel sterker als 4-bak. Ik rijd met een 50cc rijwindgekoelde cilinder op een vloeistofgekoeld 80-blok met 6 versnellingen, en heb nergens last van.
Mn broer heb al 2 jaar een 110 malossi op een 6-bak, en daar is ook nix mis mee.
Kan alleen wel zijn dat ze een 4-bak omgebouwd hebben, daar heb ik geen ervaring mee hoe sterk het dan allemaal nog is
 
It's a multiple-station rotation installation
SMALL HONDA 27-12-2003 15:43 Print reply

Posts: 1575
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX 80 RII H

is totale stierenstront, 6-bak van mtx is juist 80-blok, dus veel sterker als 4-bak.


4bak is het zelfde als een 6bak.
Alleen zitten er wat extra tandwielen tussen (4)
dus dat die 6bak sterker is dat valt wel mee.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
Rudy 27-12-2003 15:48 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA

[...]


4bak is het zelfde als een 6bak.
Alleen zitten er wat extra tandwielen tussen (4)
dus dat die 6bak sterker is dat valt wel mee.

Op zich als hij dus hetzelfde is is hij uiteindelijk wel "sterker" omdat je meer versnellingen gebruikt dan bij de 4 bak, hij zou dus wat langer mee kunnen.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
SMALL HONDA 27-12-2003 15:50 Print reply

Posts: 1575
ja hij is wat slijt vaster als je dat bedoelt. Je gebruikt meer tandwielen dus slijten ze iets minder, maar opzich slijten die dingen niet eens zoveel. Ik bedoel maar die blokken zijn soms al 20jaar oud en rijden nog steeds perfect.
 
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf.
jupiler 27-12-2003 17:05 Print reply
Posts: 846
een 50cc ac op een 80cc lc blok?
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
wipe-out 27-12-2003 17:07 Print reply

Posts: 7672
de tandwielen uit een 6 bak zijn wel smaller als die uit een 4 bak toch? dus in princiepe zouden ze wel zwakker moeten zijn als die uit een 4 bak.

Lude heeft trouwens weleens een vastgeslagen 6 bak gehad volgens mij, maar dat kwam omdat hij een busje/ringetje/clipje/whatever verkeerd had zitten.
 
Ja Weh nou 27-12-2003 17:08 Print reply

Posts: 2242
ja het kan, maar zinvol@#
ene die tandjes van je versnellings bak slijten glad nie, mischien als je hle goede apperatuur hebt om dat te meten, die tandjes zijn harder dan elk materiaal op je brom
 
HTS Autotechniek
NSR JunK 27-12-2003 17:12 Print reply

Posts: 2339
volgens mij krijg je die versnellings bakken (dus assen+tandwielen) van honda nevernooit niet kapot als je geen grind oid in je blok kijlt.. heb al best veel blokken uit mekaar gehad en die waren allemaal nog PERFECT.. en verwacht dat de meeste van die blokkies al wel 10+ waren, goeie sjit
 
huh 27-12-2003 17:39 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

volgens mij krijg je die versnellings bakken (dus assen+tandwielen) van honda nevernooit niet kapot als je geen grind oid in je blok kijlt.. heb al best veel blokken uit mekaar gehad en die waren allemaal nog PERFECT.. en verwacht dat de meeste van die blokkies al wel 10+ waren, goeie sjit


Ken iemand die al 3 Honda blokjes naar de !@$%@# heeft gereden. Vraag me nie hoe die het doet hoor. Maja, die gast kan alles naar de klote rijden denk ik.

Waren 4-bakjes trouwens. Kan me nie echt voorstellen dat het veel scheelt in kwaliteit tussen 4-bak en 6-bak maar goed.
 
TripleEdged 27-12-2003 17:42 Print reply

Posts: 506
Als je wilt, kun je natuurlijk alles naar de klote rijden. ( jah zelfs suzuki blokken )
 
ties 27-12-2003 17:47 Print reply
Posts: 1333
het gene wat slijt in je versnelling bak zijn die puntjes waar de versnelling en elkaar grijpen. die kunnen scheef afsluiten dan trekt ie em de hele tijd uit de versnelling.
 
wipe-out 27-12-2003 18:08 Print reply

Posts: 7672
die puntjes hoor je ook als hij aan het tandenpoetsen gaat. (wat dus eigenlijk geen tandenpoetsen is)
 
brommercrazy 27-12-2003 18:10 Print reply

Posts: 2594
honda blokken zijn niet kapot te krijgen, behalve dat de schakelvorken heeeel soms wel eens uit willen slijten.
 

Dit topic is 1283 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved