huh |
26-12-2003 20:04 |
Posts: 1755 |
Ten eerste, er is een faq van...en tweede, je hebt het grootste deel van het antwoord zelf al gegeven...en ten derde, je gaat me niet wijsmaken dat die vraag over de verzekering niet weet
Zoals je al zegt, testen of ie recht is door te kijken en door een proefritje te maken...als je rustig rijdt handje los van het stuur en kijken wat ie doet. Kan trouwens ook in de afstelling zitten maar goed. Luister verder naar vreemde geluiden in het motorblok, start ie goed, staat ie motorisch goed afgesteld? Let idd op roest zoals je al zegt, en ook op de algehele staat, aangezien dit veel zegt over dingen die je niet kunt zien aan de brommer. Heb je het gevoel dat er goed voor gezorgd is?
En is alles goed/redelijk goed...voor een leuk prijsje? Kopen
edit: en voor die verzekering: gewoon ff opbellen dat je em over wil laten schrijven, dat wijst zichzelf.
Dit bericht is ge-edit door huh op 26-12-2003 20:05
|
|
|
|
Punk [Dave] |
26-12-2003 20:05 |
Posts: 7003 |
kijke offie niet warmgedraaid is als je gaat kijke...
|
|
|
|
Killerbean |
26-12-2003 20:09 |
Posts: 3243 |
nou die verzekering dat wist ik dus niet...hehe
en ik verwacht er zowiezo niet al teveel voor, ik heb nog geen foto gezien maar het is in mijn woonplaats en hij vraagt er ongeveer 250 voor.
punk zegt daar een hele goeie ja...!
maar als je het mij vraagt, 20 mm met een 50cc, beetje groot ofniet ?
ik heb namelijk van een andere dt eigenaar al gehoord dat de ketting heel erg in je achterbrug slijpt....
Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 26-12-2003 20:10
|
|
RX loos |
|
NSR JunK |
26-12-2003 20:10 |
Posts: 2339 |
gewoon NIET KOPEN!!!! die DT's zijn waardelose kut dingen... zijn meer stuk dan dat ze rijden.. hebben altijd wel ergens problemen mee. heb zelf nooit een DT gehad maar kameraad had dr 1.. altijd gezeik mee. en ken meer luitjes die DT hadden en dr errrug spijt van kregen.. maargoed sommige zijn nog wel goed.. sommige dan..
|
|
|
|
Killerbean |
26-12-2003 20:11 |
Posts: 3243 |
mwa, als hij wel goed rijd, lekt niet en voor zegmaar 250 euro wil ik hem best hebben.
|
|
RX loos |
|
huh |
26-12-2003 20:17 |
Posts: 1755 |
Tjah koppeling schijnt erg berucht te zijn bij DT...elektronica ook dacht ik?
Ik zou altijd nog voor MT gaan...maar als er toevallig een DT'tje aangeboden wordt voor een leuk prijsje, waarom niet he?
20mm op 50cc kan, maar of het goed rijdt? Dat merk je vanzelf als je em koopt...als het kut rijdt, gewoon niet kopen
|
|
|
|
KaWaReZ |
26-12-2003 20:18 |
Posts: 20582 |
20mm op 50 kan makkelijk
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
huh |
26-12-2003 20:19 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
20mm op 50 kan makkelijk
Mwah makkelijk vind ik een groot woord
IMHO is 16mm altijd het beste op een 50, tenzij je em zo onnut lekker tuned.
Ligt er trouwens een ori cilindertje op? Kweet eigelijk niks van de ori DT cilinder...beetje snel? Of moet je echt een 50 snel hebben wil je 65 gaan met een DT?
|
|
|
|
MWvdK |
26-12-2003 20:20 |
Posts: 2247 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: huh
Ik zou altijd nog voor MT gaan...maar als er toevallig een DT'tje aangeboden wordt voor een leuk prijsje, waarom niet he?
ja iid... heb ooit 2 lopende dt's gekocht voor 50eurie (met 65cc en 20mm(!))
maar assie loopt, en er goed uitziet zou ik het doen... verder, jah, kijk offie er afgeragt uitziet... as er speling op bv de kruklagers zit kan je er wel vanuitgaan datter meer aan mankeert, en dajje dus een klus koopt...
|
|
|
|
Rik |
26-12-2003 20:37 |
Posts: 3464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
gewoon NIET KOPEN!!!! die DT's zijn waardelose kut dingen... zijn meer stuk dan dat ze rijden.. hebben altijd wel ergens problemen mee. heb zelf nooit een DT gehad maar kameraad had dr 1.. altijd gezeik mee. en ken meer luitjes die DT hadden en dr errrug spijt van kregen.. maargoed sommige zijn nog wel goed.. sommige dan..
kben het met patrick eens... DT's zijn brak
en dit is onderbouwd uit eigen ervaringen omdat ik er zelf 1 heb gehad. en met genoeg winst verkocht en daarna een klaagende koper aan de telefoon heb gehad :S
ik zou voor iets anders gaan.
Greetz
Rik.
|
|
|
|
MC Beuner |
26-12-2003 20:43 |
Posts: 3678 |
goed aan de krukas lagers voelen!!
of er van boven naar beneden speling opstaat
(als er speling op staat ook ff kijken of het vliegwiel wel vastzet, of dat er geen ring onder ligt) als er veel speling of staat (bv 1 mm) moet je er zeker nieuwe lagers in stoppen!!!
dus ook wat van de prijs af....
|
|
Vivatje snor |
|
BlizzarD |
26-12-2003 20:47 |
Posts: 2050 |
Koop een DTR ipv een DT..
Is veel beter, ziet er mooier uit en heeft een schijfrem
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
Harm |
26-12-2003 20:50 |
Posts: 3032 |
en duurder....
Als ie motorisch goed is zou ik gewoon kijke of je um voor een leuk prijsje kan krijge. Gewoon alles afzeike wat er op en aan zit. Hier een krasje en zeggen dat ut blok bij lange na niet 100% is. Zorgen dat de verkoper inziet dattie um niet voor zijn prijs kan verkope en dan flink wat afdingen.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Saknet |
26-12-2003 21:31 |
Posts: 10355 |
wrom rijd een mt met 50snel en 12mm toch 80/85 en een DT 65 met 20? zonde van de benzine
en wat die slijtende brug en ketting betreft, daar ken je altijd nog wel watop VERZINNEN.
Dit bericht is ge-edit door barteld op 26-12-2003 21:32
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
bart de scootergek |
26-12-2003 21:33 |
Posts: 8916 |
wat jij zegt is ook niet waar hoor, mijn 50 snel met 12mm en standaard snel uitlaat rijd net 70, ik weet niet of ik iets fout doe. maar je moet maar net geluk hebben met die imi cilinders
|
|
Honda RC-33 |
|