Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Waarop letten bij aankoop Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14351 - Waarop letten bij aankoop Yamaha DT
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killerbean 26-12-2003 19:55 Print topicpost

Posts: 3243
Ik wil mischien een Yamaha DT kopen
om mee naar mijn werk te rijden

50 cc
20 mm carb
4 bak

ding loopt 65

maar waar moet je nou op letten bij aankoop van zo'n ding?

ik weet zelf al ketting/tandwielen
achterbrug
is hij recht
schade
koppeling
roest

en of die goed loopt en of er verzekering opzit

en hoe moet je die verzekering overzetten als die eropzit ?
 
RX loos

huh 26-12-2003 20:04 Print reply
Posts: 1755
Ten eerste, er is een faq van...en tweede, je hebt het grootste deel van het antwoord zelf al gegeven...en ten derde, je gaat me niet wijsmaken dat die vraag over de verzekering niet weet

Zoals je al zegt, testen of ie recht is door te kijken en door een proefritje te maken...als je rustig rijdt handje los van het stuur en kijken wat ie doet. Kan trouwens ook in de afstelling zitten maar goed. Luister verder naar vreemde geluiden in het motorblok, start ie goed, staat ie motorisch goed afgesteld? Let idd op roest zoals je al zegt, en ook op de algehele staat, aangezien dit veel zegt over dingen die je niet kunt zien aan de brommer. Heb je het gevoel dat er goed voor gezorgd is?

En is alles goed/redelijk goed...voor een leuk prijsje? Kopen

edit: en voor die verzekering: gewoon ff opbellen dat je em over wil laten schrijven, dat wijst zichzelf.

Dit bericht is ge-edit door huh op 26-12-2003 20:05
 
Punk [Dave] 26-12-2003 20:05 Print reply

Posts: 7003
kijke offie niet warmgedraaid is als je gaat kijke...
 
Killerbean 26-12-2003 20:09 Print reply

Posts: 3243
nou die verzekering dat wist ik dus niet...hehe

en ik verwacht er zowiezo niet al teveel voor, ik heb nog geen foto gezien maar het is in mijn woonplaats en hij vraagt er ongeveer 250 voor.

punk zegt daar een hele goeie ja...!

maar als je het mij vraagt, 20 mm met een 50cc, beetje groot ofniet ?

ik heb namelijk van een andere dt eigenaar al gehoord dat de ketting heel erg in je achterbrug slijpt....

Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 26-12-2003 20:10
 
RX loos
NSR JunK 26-12-2003 20:10 Print reply

Posts: 2339
gewoon NIET KOPEN!!!! die DT's zijn waardelose kut dingen... zijn meer stuk dan dat ze rijden.. hebben altijd wel ergens problemen mee. heb zelf nooit een DT gehad maar kameraad had dr 1.. altijd gezeik mee. en ken meer luitjes die DT hadden en dr errrug spijt van kregen.. maargoed sommige zijn nog wel goed.. sommige dan..
 
Killerbean 26-12-2003 20:11 Print reply

Posts: 3243
mwa, als hij wel goed rijd, lekt niet en voor zegmaar 250 euro wil ik hem best hebben.
 
RX loos
huh 26-12-2003 20:17 Print reply
Posts: 1755
Tjah koppeling schijnt erg berucht te zijn bij DT...elektronica ook dacht ik?

Ik zou altijd nog voor MT gaan...maar als er toevallig een DT'tje aangeboden wordt voor een leuk prijsje, waarom niet he?

20mm op 50cc kan, maar of het goed rijdt? Dat merk je vanzelf als je em koopt...als het kut rijdt, gewoon niet kopen
 
KaWaReZ 26-12-2003 20:18 Print reply

Posts: 20582
20mm op 50 kan makkelijk
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
huh 26-12-2003 20:19 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]

20mm op 50 kan makkelijk


Mwah makkelijk vind ik een groot woord

IMHO is 16mm altijd het beste op een 50, tenzij je em zo onnut lekker tuned.

Ligt er trouwens een ori cilindertje op? Kweet eigelijk niks van de ori DT cilinder...beetje snel? Of moet je echt een 50 snel hebben wil je 65 gaan met een DT?
 
MWvdK 26-12-2003 20:20 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: huh
Ik zou altijd nog voor MT gaan...maar als er toevallig een DT'tje aangeboden wordt voor een leuk prijsje, waarom niet he?




ja iid... heb ooit 2 lopende dt's gekocht voor 50eurie (met 65cc en 20mm(!))

maar assie loopt, en er goed uitziet zou ik het doen... verder, jah, kijk offie er afgeragt uitziet... as er speling op bv de kruklagers zit kan je er wel vanuitgaan datter meer aan mankeert, en dajje dus een klus koopt...
 
Rik 26-12-2003 20:37 Print reply

Posts: 3464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK

gewoon NIET KOPEN!!!! die DT's zijn waardelose kut dingen... zijn meer stuk dan dat ze rijden.. hebben altijd wel ergens problemen mee. heb zelf nooit een DT gehad maar kameraad had dr 1.. altijd gezeik mee. en ken meer luitjes die DT hadden en dr errrug spijt van kregen.. maargoed sommige zijn nog wel goed.. sommige dan..


kben het met patrick eens... DT's zijn brak

en dit is onderbouwd uit eigen ervaringen omdat ik er zelf 1 heb gehad. en met genoeg winst verkocht en daarna een klaagende koper aan de telefoon heb gehad :S

ik zou voor iets anders gaan.

Greetz
Rik.
 
MC Beuner 26-12-2003 20:43 Print reply

Posts: 3678
goed aan de krukas lagers voelen!!
of er van boven naar beneden speling opstaat
(als er speling op staat ook ff kijken of het vliegwiel wel vastzet, of dat er geen ring onder ligt) als er veel speling of staat (bv 1 mm) moet je er zeker nieuwe lagers in stoppen!!!
dus ook wat van de prijs af....
 
Vivatje snor
BlizzarD 26-12-2003 20:47 Print reply

Posts: 2050
Koop een DTR ipv een DT..
Is veel beter, ziet er mooier uit en heeft een schijfrem
 
Koos non-brommerloos!
Harm 26-12-2003 20:50 Print reply

Posts: 3032
en duurder....

Als ie motorisch goed is zou ik gewoon kijke of je um voor een leuk prijsje kan krijge. Gewoon alles afzeike wat er op en aan zit. Hier een krasje en zeggen dat ut blok bij lange na niet 100% is. Zorgen dat de verkoper inziet dattie um niet voor zijn prijs kan verkope en dan flink wat afdingen.
 
http://www.durtikkers.tk
Saknet 26-12-2003 21:31 Print reply

Posts: 10355
wrom rijd een mt met 50snel en 12mm toch 80/85 en een DT 65 met 20? zonde van de benzine

en wat die slijtende brug en ketting betreft, daar ken je altijd nog wel watop VERZINNEN.

Dit bericht is ge-edit door barteld op 26-12-2003 21:32
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
bart de scootergek 26-12-2003 21:33 Print reply

Posts: 8916
wat jij zegt is ook niet waar hoor, mijn 50 snel met 12mm en standaard snel uitlaat rijd net 70, ik weet niet of ik iets fout doe. maar je moet maar net geluk hebben met die imi cilinders
 
Honda RC-33

Dit topic is 3553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved