Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 6 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 78837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ralf 2-1-2004 1:17 Print reply

Posts: 9073
Ik houd je niet tegen Michel, de info is best al goed voorhanden.
 
Neonlampje 2-1-2004 2:14 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Daarom zouden veel mensen een goede FAQ op prijs stellen over tuning..
kon je het maar in 1 artikeltje samenvatten
 
Teunmenator 2-1-2004 10:30 Print reply

Posts: 2524
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
kon je het maar in 1 artikeltje samenvatten


Ik had het voor mezelf geprobeerd bij mekaar te zetten maar da valt tegen. Daar mis je/ik teveel info voor..
 
Rudy 2-1-2004 10:53 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tsxdude AKU MicheL

Jah maar zou toch handig zijn als er op het BF!! ook 1 word gemaakt..
En die van marcel is ook erg goe djah, maar als verschillende mensen hier samen gaan werken, kan er denk ik een betere en goede en handige FAQ uitkomen


Onbegonnen werk , als je meer over tuning wil weten moet je gewoon dat boek van bell kopen en het bekende forum bezoeken
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Tsxdude AKU MicheL 2-1-2004 11:22 Print reply

Posts: 10676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
kon je het maar in 1 artikeltje samenvatten


Toch ongeveer 1 A4tje

Tja zit wel iets in, maar basisdingen die je moet weten dan...

Zoon faQ is gewoon handig nie zeuren
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
blaasdwaas 2-1-2004 12:44 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

184.5 Graden uitlaatpoort
116.94 Graden spoelpoorten
33.78 Graden blowdown

Dit is waar ik op uitkom met een hoogte van de spoelpoorten van 8mm en een uitlaatpoort van 19mm hoog.

Blowdown van 33,78 graden is al aardig aan de hoge kant dus zal wel zeker erg piekerig rijden die cillinder? Mijn 70cc heeft zelf ook zoeen hoge blowdown, rijd wel piekerig, maar geeft wel vermogen af

edit:
je uitlaatpoort is 69.56% van boring, dus lekker vanaf blijven die is al aardig breed
je zou iets van je zuiger af kunnen halen waar je spoelers zitten zodat je de blowdown op 30 kan leggen. Maakt het misschien wat fijner rijden. Of gewoon zo laten, zal heus wel goed rijden.


Dit bericht is ge-edit door DaveTSX op 27-12-2003 0:57


wat is een "blowdown"?
 
honda--->magic word-----crx v-tec en cb1000rr fireblade ruleren
MWvdK 2-1-2004 13:16 Print reply

Posts: 2247
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt50power

[...]


wat is een "blowdown"?

tijd dat de uitlaatpoort openstaat voordat de spoelpoorten opengaan.
 
Pingu 2-1-2004 18:52 Print reply
Posts: 1842
Het is mss wel een id om een faq te maken over het berekenen van je timing, en blowdown, zodat ze toch al richtlijnen hebben.. Maar waarom neemt niemand macdizzy door, staat het ook aardig beschreven.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rudy 2-1-2004 19:29 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

Het is mss wel een id om een faq te maken over het berekenen van je timing, en blowdown, zodat ze toch al richtlijnen hebben.. Maar waarom neemt niemand macdizzy door, staat het ook aardig beschreven.


Omdat ze te lam zijn iets in het engels te lezen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 2-1-2004 19:31 Print reply

Posts: 14825
bedenk ook ns het nadeel van een simpele faq,
men kijkt niet verder dan zn neus lang is, doet wat in de faq staat, en heeft achteraf geen enkel id wat hij psies gedaan heeft, waarom.. maar wel dat het effect heeft.

het gaat toch niet alleen maar om het harde rijden?
 
SIWWN 2-1-2004 19:32 Print reply
Posts: 7079
jawel....












 
Neonlampje 2-1-2004 19:35 Print reply

Posts: 14825
gaan dan scooter rijden
 
Rudy 2-1-2004 19:36 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

gaan dan scooter rijden


koop een motor
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pingu 2-1-2004 21:35 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

bedenk ook ns het nadeel van een simpele faq,
men kijkt niet verder dan zn neus lang is, doet wat in de faq staat, en heeft achteraf geen enkel id wat hij psies gedaan heeft, waarom.. maar wel dat het effect heeft.

het gaat toch niet alleen maar om het harde rijden?

Ach ja.. ben je wel van alle vragen over timingen af en verder, ze zullen wel zelf wat moeten rekenen enzo dusja, ik vind het eigenlijk wel een goed id, gewoon een simpele faq.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Punk [Dave] 2-1-2004 21:38 Print reply

Posts: 7003

maken daarover... lijkt me handig jah
 

Dit topic is 78837 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved