Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 869 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 51 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 78960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Niellesie- 30-8-2004 16:34 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


tja daar kom je dan later achter maar kan ie nog breder? bedoel hijs werkelijke maat: 32 mm is dat niet maximaal, hoeveel mm kan ie worden


70% van de boring van de cilinder reken maar uit
 
allalallalallalalallalala
[RRT] Lost-P 30-8-2004 16:37 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]


tja daar kom je dan later achter maar kan ie nog breder? bedoel hijs werkelijke maat: 32 mm is dat niet maximaal, hoeveel mm kan ie worden


mm of 33.5/34...dan zit je een beetje op t maximum (om je zuigerveren nog goed heel te houden )
 
Chille Tune shit dan
[RRT] Lost-P 30-8-2004 16:38 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

[...]


70% van de boring van de cilinder reken maar uit


hmm, bij immitatie en eurokit enzo (Mits je ook de zuigers/veren gebruikt die daar bij geleverd worden...Lees: Brakke kwaliteit) houdt k lievern een 68% ofzo aan...


Edit: EN je kan wel zeggen 70%, maar je moet 70% van de geprojecteerde/gecorrigeerde breedte vd Poort nemen....en zo te horen heeft hij dat niet gedaan...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 30-8-2004 16:41
 
Chille Tune shit dan
mBeter 30-8-2004 16:41 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


mm of 33.5/34...dan zit je een beetje op t maximum (om je zuigerveren nog goed heel te houden )

goed dan maak ik em ietsje breder, zou dat veel schelen? en wat hoekiger, zuiger nog aanpassen? maantje aan de onderkant maken voor vroegere inlaattiming? of die gaten lager? ik hoor het
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 30-8-2004 16:42 Print reply
Posts: 4578
ja je kan een stukje aan de onderkant vd zuiger afhalen ja, scheelt ook wel weer wat onderin de toeren
 
Chille Tune shit dan
John Huijben 30-8-2004 17:18 Print reply

Posts: 2433
timingen : ( ik ben van 1 mm deck height uitgegaan )

uitlaatpoorttiming = 178
spoelpoorttiming = 115
blowdown = 31.8

blowdown is dus zo heel bruut nog niet.
verder kan de uitlaatpoort nog ietsje breder.

maar mischien is het een idee om je uitlaatpoort iets omhoog te doen en breder te maken.
als je je uitlaatpoort 1mm omhoog doet komt je op een blowdown van rond de 35 uit.

als je hem dan bovenin zon 33 mm breed maakt issie hoogtoeriger en kan hij mischien beter gebruik maken van de hoogtoerige homoet uitlaat.



 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
hondambx 30-8-2004 18:41 Print reply
Posts: 359
De formule die je nodig hebt, als je je timing wil berekenen is de volgende:

D=(180-cos^-1((T^2+R^2-L^2)/(2*R*T)))*2

hoe kan ik d dan precies berekenen? moet ik dan gewoon 180-cos= -0.598460069 en dan shift keer -1 en dan komt er 181.6709553 uit klopt dit ongeveer of doe ik iets fout.
 
www.tipsforlife.nl/forum
hondambx 30-8-2004 18:53 Print reply
Posts: 359
en met de lengte van de drijfstang bedoelen ze dan vanaf het midden (waar die de wangen ingaat)tot aan de onderkant van het gedeelte waar het small end in gaat of tot de bovenkant. graag reacties

 
www.tipsforlife.nl/forum
John Huijben 30-8-2004 19:06 Print reply

Posts: 2433
drijfstanglengte is hart tot hart, dus het middenpunt van het gat waar het big end lager inzit en het middenpunt van het gat waar het small end lager inzit.

voor MT5 is deze meestal 80mm ( er zijn ook 82mm versies volgens mij )

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
hondambx 30-8-2004 19:26 Print reply
Posts: 359
hoe kun je dat dan bereken, niet zeker of wel. of is er gewoon een standaart maat voor een mbx80 krukas
 
www.tipsforlife.nl/forum
Pingu 31-8-2004 13:01 Print reply
Posts: 1842
mbx is dacht ik 91, maar drijfstanglengte komt in principe niet zo nauw. Hoe is je squish nu, aangezien je zo weinig vermogen onderin hebt?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 31-8-2004 14:41 Print reply
Posts: 4578
Plus het feit dat jij volgens mij alleen de blowdown aanpast....en dus in principe weinig hebt aan de echte timingen van de uitlaat/spoelpoorten. En of je nou voor lengte vd drijfstang 10 of 80 invult, de blowdown blijft gelijk...Je timingen van de poorten opzichzelf kloppen dan niet meer, maar je blowdown verandert er niet door....dus zo erg is t niet als je er iets naast zit...
 
Chille Tune shit dan
Joscross 31-8-2004 14:45 Print reply

Posts: 12501
Zou iemand mij aan de formules voor het berekenen van een powerbox kunnen helpen?

Ik ben van plan om een powerbox te gaan maken voor mijn profielwerkstuk, de werking er van, resonatie ed, en een proef experiment.

Maar nou kan ik nergens de formules er voor vinden. En dat is eigenlijk toch wel noodzakelijk voor school, bimotion heb ik dus niets aan.
 
TheDude 31-8-2004 17:09 Print reply

Posts: 251
heeft er iemand een poortmap van een kawasaki AR50 originele cilinder?

 
hondambx 31-8-2004 17:20 Print reply
Posts: 359
tegen wie heb je het met weing vermogen onderin, ik heb daar niest van gezegd hoor

 
www.tipsforlife.nl/forum

Dit topic is 78960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 51 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved