Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1090 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 50 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 78819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 16-8-2004 22:59 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

je hebt 3 6bakken volgens mij ( kheb ook ooit ns gehoort over nog een 6bak daar)

in ieder geval de meest bekende :

6 bak normaal ( MBX ), deze schakelt in een MT opznkop
6 bak overdrive ( MTX ) deze scakelt in een MT normaal
6 bak close ratio ( CR80 ), deze is het zeldzaamste van de 3, en met de kortste versnellingen.
is dus niet echt aan te raden voor een hoge top, kan wel maar dan duurt je 1e versnelling langer


Waarom overdrive?
 
John Huijben 16-8-2004 23:02 Print reply

Posts: 2433
overdrive houd in dat de laatste versnelling iets langer ( hoger gegeared ) is.
ik denk dat ze dat hebben gedaan om met een lichtere tandwielverhouding de eerste 5 versnellingen relatief kort te houden voor in het zand en op zadnweggetjes enzo en als je op de weg rijd in zn overdrive kunt rijden zodat je toch een hoge top hebt
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Joscross 16-8-2004 23:04 Print reply

Posts: 12501
Hmm dan heb ik dus zo'n overdrive
Merk eigenlijk weinig verschil kwa toeren/schakelen/snelheid als met een mt van een maat van me met een mbx bak
 
John Huijben 16-8-2004 23:07 Print reply

Posts: 2433
stel je rijd met een MBX 6bak 100, dan zou je met dezelfde vertanding en achterwielmaat enzo rond de 105 rijden met een MTX 6bak.
scheelt vrij weinog imho
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
bart de scootergek 17-8-2004 0:49 Print reply

Posts: 8916
scheelde idd een paar% van elkaar, harrie heeft dat ooit een keer verteld, dacht een % of 5
 
Honda RC-33
Tsxdude AKU MicheL 17-8-2004 3:03 Print reply

Posts: 10676
Overdrive is puur dat je denkt, ik wil nog ff een keer overschakelen voor een paar toeren lager maar moet je er niets nog iets extra`s van verwachten...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Hans F 17-8-2004 10:16 Print reply
Posts: 4326
Er waren geloof ik iets van 7 verschillende 6 bakken...

btw. overdrive houd in dat je uitgaande as sneller draait als je ingaande as.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 18-8-2004 16:01
 
-Wheelie-Johie- 24-8-2004 16:53 Print reply

Posts: 2814
wat kun je allemaal met je ori 80cc mbx doen? tunen duh maar ik wou vragen tot hoever je hem kan laten honen zodat je meer cc's krijgt. wat zou dan een geschikte zuiger zijn om erin te doen en wat kan ik dan nog meer veranderen.
ik heb een dellorto 24 mm vlakschuif met malossie powerfilter en een gianelli 80cc
alles zit op een mtxsh. wat valt er uit te halen?graag tips enzo. en kosten..

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 24-8-2004 16:55
 
trots BMW e30 325i eigenaar
-Wheelie-Johie- 24-8-2004 16:55 Print reply

Posts: 2814
edit foutje

Dit bericht is ge-edit door hogemtxsh op 24-8-2004 16:56
 
trots BMW e30 325i eigenaar
Leen 24-8-2004 16:58 Print reply

Posts: 26877
is uit te boren tot 98cc geloof ik, dan ga je ff tunen en een goeie uitlaat halen :P
 
-Wheelie-Johie- 24-8-2004 23:00 Print reply

Posts: 2814
uitlaat is dus te bereken(lekker lezen geloof ik) poorttiming ook en verder?
 
trots BMW e30 325i eigenaar
[RRT] Lost-P 24-8-2004 23:03 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hogemtxsh

uitlaat is dus te bereken(lekker lezen geloof ik) poorttiming ook en verder?


aawjow, lees Topic ff door, staan zat leuke ideetjes tussen
 
Chille Tune shit dan
mBeter 30-8-2004 16:11 Print reply

Posts: 983
kwil men eurokitje misschien bijwerken aangezien mijn imi is vastgelopen (spontaan foutje van de imi) had die cil erop om te testen wat het verschil was maar iig heb ik nu dus alleen men hoofdcil nog liggen,

het geval is dat het ding pas begint te trekken bij de 8k en gaat door naar de 10,4k nar 10sec volgas hog in toeren. niet veel toeren maakt ie dus. in geval dat je wilt schakelen, bv in de 3 als ie 50 rijdt en je hebt aardig wind tegen dan komt ie dus lekker precies onder die 8k en valt totaal het vermogen terug, dus moet je weer terugschakelen om boven 30kmh uit te komen.

in geval van wind mee dan komt ie w?l in de powerband en trekt ie als een idioot naar 95 op teller die te weinig aangeeft en zal ie soms zelfs zwaarder vertand kunnen worden.

wat zal ik kunnen doen om hem bij 7k bv al te laten trekken, binnenkort ga ik wel een andere cdi proberen maar als er iets makkelijks veranderd kan worden, laat het ff weten.
hier poortmap:


en ja ik haat 2 takt en elke dag meer
homoet special
20mm mikuni
3 koppakingen ivm detonatie
6bak
top: tegen 100 wind achter, wind tegen met 2 personen 25/30
edit: uitlaat 1,5 mm naar boven gehaald, scheelde veel power in powerband

Dit bericht is ge-edit door mBeter op 30-8-2004 16:13
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 30-8-2004 16:28 Print reply
Posts: 4578
Je had (om te beginnen) de uitlaat NIET 1.5mm omhoog kunnen halen ...Maar denk dat je t nog wel beetje kan compenseren door de poort wat breder te maken...en door de poort bovenin wat "hoekiger" te maken zul je wat meer toeren draaien...
 
Chille Tune shit dan
mBeter 30-8-2004 16:32 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

Je had (om te beginnen) de uitlaat NIET 1.5mm omhoog kunnen halen ...Maar denk dat je t nog wel beetje kan compenseren door de poort wat breder te maken...en door de poort bovenin wat "hoekiger" te maken zul je wat meer toeren draaien...


tja daar kom je dan later achter maar kan ie nog breder? bedoel hijs werkelijke maat: 32 mm is dat niet maximaal, hoeveel mm kan ie worden
 
gSuper?

Dit topic is 78819 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 50 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved