Exision |
14-8-2004 17:00 |
Posts: 283 |
Korte vraag:
Weet misschien iemand de timingen van de st. "49cc" cil voor derbi. Wel met fatsoenlijk opgemeten (deckheight) als te kan
Bhd
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
16-8-2004 13:34 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
[...]
nooit van een expansieuitlaat gehoord?
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-8-2004 13:44
k snap wat je bedoeld ...icm een goede uitlaat kan t heel goed lopen, dat weet ik...maar je hebt toch compressie verlies al ga je zo hoog zitten. En t is wat Pingu zei; met t spul wat er op scooter/brommergebied te krijgen is HOEF je niet ver boven de 190/195 te gaan en dus om dan tegen de 200 aan te gaan zitten is beetje doelloos....toch?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hans F |
16-8-2004 13:35 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
[...]
k snap wat je bedoeld...icm een goede uitlaat kan t heel goed lopen, dat weet ik...maar je hebt toch compressie verlies al ga je zo hoog zitten. En t is wat Pingu zei; met t spul wat er op scooter/brommergebied te krijgen is HOEF je niet ver boven de 190/195 te gaan en dus om dan tegen de 200 aan te gaan zitten is beetje doelloos....toch?
ik bedoel: uitlaat zorgt juist voor compressie
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
16-8-2004 14:07 |
Posts: 4578 |
grootte/vorm e.d van de verbrandingskamer heeft er toch ook invloed op?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hans F |
16-8-2004 14:08 |
Posts: 4326 |
alles heeft invloed op je compressiedruk
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
16-8-2004 14:11 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
alles heeft invloed op je compressiedruk
hoef je niet meteen met de: " " te beginnen ben geen complete n00b ...maar daarom, t is wat je zegt Alles heeft er invloed op...en (iig mijn ervaringen ermee zijn) als je de uitlaatpoort zo erg omhoog haalt...dus boven de 190/195 graden, dat je dan compressie verlies hebt (mits je dezelfde uitlaat e.d houdt natuurlijk!) en in de meeste gevallen vond ik dat er dan teveel compressie verloren ging
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Hans F |
16-8-2004 14:16 |
Posts: 4326 |
maar stel je eens voor dat je een lekkere hoogtoerige uitlaat hebt, dan kan het zijn dat je juist druk wint.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
16-8-2004 14:17 |
Posts: 4578 |
ja oke...daar heb je gelijk in
Edit: Maar k wil dan toch nog ff terug komen op wat Pingu zei (en dus wat k drnet al Quote). 'T meeste spul (vooral aan uitlaten enzo) wat er te krijgen is, daar hoef je helemaal niet zo hoog te gaan zitten want die zijn niet ZO hoog toerig dat ze zown hoge timing nodig hebben.....Al kan je dat natuurlijk wel weer redelijk goed krijgen dmv een opmaat uitlaatje natuurlijk......
maarja, zo zie ik t iig
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 16-8-2004 14:28
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Kampersjaak |
16-8-2004 14:50 |
Posts: 12285 |
qua uitlaat zit het wel goed hoor,
we halen de 19k makkelijk,
en met de 16 k dat hij nog wel kracht heeft.
maar ik heb eens verder gekeken en de vooronsteking zou dus rond de 2 mm moeten liggen.
|
|
oderint dum metuant |
|
Hans F |
16-8-2004 15:52 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
qua uitlaat zit het wel goed hoor,
we halen de 19k makkelijk,
en met de 16 k dat hij nog wel kracht heeft.
maar ik heb eens verder gekeken en de vooronsteking zou dus rond de 2 mm moeten liggen.
toch eens op zoek gaan naar een toerenteller die wel correcte waarden aangeeft?
|
|
|
|
orange |
16-8-2004 21:53 |
Posts: 672 |
ah joh kan makkelijk ik haal ook 21k met me mb als ik me toerenteller moet geloven
even een vraagje over 6 bakken van honda..
welke 6 bak is een close ratio 6 bak? en past in een mb blok.. 1 van een crosser vermoedt ik..
iemand een idee..
heeft iemand ook de tandwiel verhoudingen daarvan?
edit..
misschien niet bepaald een vraag voor dit topic.. maar ik heb geen zin om een topic te openen..
en tis toch tunen van je brommer!
Dit bericht is ge-edit door orange op 16-8-2004 21:54
|
|
|
|
John Huijben |
16-8-2004 22:28 |
Posts: 2433 |
je hebt 3 6bakken volgens mij ( kheb ook ooit ns gehoort over nog een 6bak daar)
in ieder geval de meest bekende :
6 bak normaal ( MBX ), deze schakelt in een MT opznkop
6 bak overdrive ( MTX ) deze scakelt in een MT normaal
6 bak close ratio ( CR80 ), deze is het zeldzaamste van de 3, en met de kortste versnellingen.
is dus niet echt aan te raden voor een hoge top, kan wel maar dan duurt je 1e versnelling langer
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
orange |
16-8-2004 22:54 |
Posts: 672 |
die van een cr80 past ook in een mb blok?
|
|
|
|
Marthin |
16-8-2004 22:55 |
Posts: 6164 |
als ik een poortmap van m'n cilinder maak, wie wil mij dan ff uitrekenen hoeveel ik m'n uitlaatpoort bij kan werken?
|
|
|
|
John Huijben |
16-8-2004 22:58 |
Posts: 2433 |
maak gewoon een poortmap en zet hem hier ff weg, zal heus wel iemand zijn die ff wilt helpen hoor
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|