Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 48 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 13-8-2004 12:07 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CoenMt5

[...]


Een goede uitlaat is de sleutel... dus als je met mt'tjes rijdt is het idd niet aan te raden om over de 190 te gaan


daarom, maar sowieso heb k met een 50cc (van elke brommer) niet echt een lekker gevoel als die uitlaatpoort hoger moet dan 190/193 graden
 
Chille Tune shit dan
Kampersjaak 13-8-2004 12:11 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
Lekkere timingen wat voor ding gaat het om?


het gaat hier om een am6 blokje

maar deze had last van detoneren,
en de 1 zeg dat die zoveel mm moet vooronsteken, en de andere 2mm meer of minder
 
oderint dum metuant
Twenteboer 13-8-2004 12:34 Print reply

Posts: 1002
heeft iemand een poortmap van een originele am6 cilinder (senda) met maten?
 
[RRT] Lost-P 13-8-2004 12:35 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer

heeft iemand een poortmap van een originele am6 cilinder (senda) met maten?


maak er zelf lekker een.......
 
Chille Tune shit dan
Pingu 13-8-2004 12:39 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


het gaat hier om een am6 blokje

maar deze had last van detoneren,
en de 1 zeg dat die zoveel mm moet vooronsteken, en de andere 2mm meer of minder
ooo... het gaat om am-6, dan kun je makkelijk over de 200 ofwat? Ik heb het iig niet op aso hoge timingen, en fatsoenlijke producenten ook niet. Kijk maar naar timingen van de speed, manston, evo enzovoorts. Komt nooit ver boven de 190 uit.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
orange 13-8-2004 12:41 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
ooo... het gaat om am-6, dan kun je makkelijk over de 200 ofwat? Ik heb het iig niet op aso hoge timingen, en fatsoenlijke producenten ook niet. Kijk maar naar timingen van de speed, manston, evo enzovoorts. Komt nooit ver boven de 190 uit.


wat zou daar de rede van zijn??
verbrandingskamer die kleiner wordt ofzo? dus minder compressie??
 
Tsxdude AKU MicheL 13-8-2004 12:42 Print reply

Posts: 10676
Idd dat denk ik wel...
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Twenteboer 13-8-2004 12:42 Print reply

Posts: 1002
zelf 1 maken als iemand anders em maybe heeft lijkt me overbodig.
 
[RRT] Lost-P 13-8-2004 12:43 Print reply
Posts: 4578
yep, omdat de poort hoger komt te liggen, heb je een kleinere verbrandingsruimte, en begin je dus later met compressie opbouwen en heb je dus automatisch minder compressie

Edit: en als je ver boven de 190 graden uitkomt, verlies je imho TE veel compressie

@boertje: Was ook maar geintje , k heb er iig geen 1



Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-8-2004 8:01
 
Chille Tune shit dan
Pingu 13-8-2004 18:07 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

[...]


wat zou daar de rede van zijn??
verbrandingskamer die kleiner wordt ofzo? dus minder compressie??

Idd, waarom opp. in de hoogte zoeken als het ook in de breedte (meestal) te halen is.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 14-8-2004 8:47 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

yep, omdat de poort hoger komt te liggen, heb je een kleinere verbrandingsruimte, en begin je dus later met compressie opbouwen en heb je dus automatisch minder compressie




nooit van een expansieuitlaat gehoord?

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-8-2004 13:44
 
Neonlampje 14-8-2004 11:13 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]

Idd, waarom opp. in de hoogte zoeken als het ook in de breedte (meestal) te halen is.
Dit is waar, maar je zit ook met een bepaald benodigd oppervlakte tijdens je blowdown, en een bepaalde poortvorm (anders hadden alle cilindertjes wel 4kante poorten )
Hierdoor word je vaak gedwongen wel de hoogte in te gaan (aangezien het oppervlakte integraal bij een hogere timing gewoon veel sneller stijgt, dan wanneer je hem breder maakt )
 
Pingu 14-8-2004 12:35 Print reply
Posts: 1842
Idd, maar bij vrijwel alles wat op brommer/scooter gebied te krijgen is, hoef je niet boven de 195 (ongeveer) te gaan, tegen de 200 graden zitten is daarom imo doelloos.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Hans F 14-8-2004 13:44 Print reply
Posts: 4326
Tenzij je bv. een cilinder hebt die qua opzet enorm afwijkt van de "normale" cilinders, dan zou het mischien wel nuttig kunnen zijn.
 
Neonlampje 14-8-2004 13:55 Print reply

Posts: 14825
Idd, ik ben een aantal goedkopere am6 cilinders tegen gekomen, waar ik gewoon op de 200 graden moest gaan zitten om het fatsoenlijk te laten lopen.
In combinatie met een goede uitlaat loopt het prima
 

Dit topic is 79104 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 48 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved