Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
|
Pagina 48 van 52
|
Dit topic is 79104 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
[RRT] Lost-P |
13-8-2004 12:07 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: CoenMt5
[...]
Een goede uitlaat is de sleutel... dus als je met mt'tjes rijdt is het idd niet aan te raden om over de 190 te gaan
daarom , maar sowieso heb k met een 50cc (van elke brommer) niet echt een lekker gevoel als die uitlaatpoort hoger moet dan 190/193 graden
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Kampersjaak |
13-8-2004 12:11 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
Lekkere timingen wat voor ding gaat het om?
het gaat hier om een am6 blokje
maar deze had last van detoneren,
en de 1 zeg dat die zoveel mm moet vooronsteken, en de andere 2mm meer of minder
|
|
oderint dum metuant |
|
Twenteboer |
13-8-2004 12:34 |
Posts: 1002 |
heeft iemand een poortmap van een originele am6 cilinder (senda) met maten?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
13-8-2004 12:35 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twenteboer
heeft iemand een poortmap van een originele am6 cilinder (senda) met maten?
maak er zelf lekker een.......
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
13-8-2004 12:39 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
[...]
het gaat hier om een am6 blokje
maar deze had last van detoneren,
en de 1 zeg dat die zoveel mm moet vooronsteken, en de andere 2mm meer of minder
ooo... het gaat om am-6, dan kun je makkelijk over de 200 ofwat? Ik heb het iig niet op aso hoge timingen, en fatsoenlijke producenten ook niet. Kijk maar naar timingen van de speed, manston, evo enzovoorts. Komt nooit ver boven de 190 uit.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
orange |
13-8-2004 12:41 |
Posts: 672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
ooo... het gaat om am-6, dan kun je makkelijk over de 200 ofwat? Ik heb het iig niet op aso hoge timingen, en fatsoenlijke producenten ook niet. Kijk maar naar timingen van de speed, manston, evo enzovoorts. Komt nooit ver boven de 190 uit.
wat zou daar de rede van zijn??
verbrandingskamer die kleiner wordt ofzo? dus minder compressie??
|
|
|
|
Tsxdude AKU MicheL |
13-8-2004 12:42 |
Posts: 10676 |
Idd dat denk ik wel...
|
|
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve |
|
Twenteboer |
13-8-2004 12:42 |
Posts: 1002 |
zelf 1 maken als iemand anders em maybe heeft lijkt me overbodig.
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
13-8-2004 12:43 |
Posts: 4578 |
yep, omdat de poort hoger komt te liggen, heb je een kleinere verbrandingsruimte, en begin je dus later met compressie opbouwen en heb je dus automatisch minder compressie
Edit: en als je ver boven de 190 graden uitkomt, verlies je imho TE veel compressie
@boertje: Was ook maar geintje , k heb er iig geen 1
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 14-8-2004 8:01
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pingu |
13-8-2004 18:07 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: orange
[...]
wat zou daar de rede van zijn??
verbrandingskamer die kleiner wordt ofzo? dus minder compressie??
Idd, waarom opp. in de hoogte zoeken als het ook in de breedte (meestal) te halen is.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Hans F |
14-8-2004 8:47 |
Posts: 4326 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lost-P
yep, omdat de poort hoger komt te liggen, heb je een kleinere verbrandingsruimte, en begin je dus later met compressie opbouwen en heb je dus automatisch minder compressie
nooit van een expansieuitlaat gehoord?
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 14-8-2004 13:44
|
|
|
|
Neonlampje |
14-8-2004 11:13 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
Idd, waarom opp. in de hoogte zoeken als het ook in de breedte (meestal) te halen is.
Dit is waar, maar je zit ook met een bepaald benodigd oppervlakte tijdens je blowdown, en een bepaalde poortvorm (anders hadden alle cilindertjes wel 4kante poorten )
Hierdoor word je vaak gedwongen wel de hoogte in te gaan (aangezien het oppervlakte integraal bij een hogere timing gewoon veel sneller stijgt, dan wanneer je hem breder maakt )
|
|
|
|
Pingu |
14-8-2004 12:35 |
Posts: 1842 |
Idd, maar bij vrijwel alles wat op brommer/scooter gebied te krijgen is, hoef je niet boven de 195 (ongeveer) te gaan, tegen de 200 graden zitten is daarom imo doelloos.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Hans F |
14-8-2004 13:44 |
Posts: 4326 |
Tenzij je bv. een cilinder hebt die qua opzet enorm afwijkt van de "normale" cilinders, dan zou het mischien wel nuttig kunnen zijn.
|
|
|
|
Neonlampje |
14-8-2004 13:55 |
Posts: 14825 |
Idd, ik ben een aantal goedkopere am6 cilinders tegen gekomen, waar ik gewoon op de 200 graden moest gaan zitten om het fatsoenlijk te laten lopen.
In combinatie met een goede uitlaat loopt het prima
|
|
|
|
Dit topic is 79104 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 48 van 52
|
|