Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 789 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 47 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 10-8-2004 17:01 Print reply
Posts: 4578
k ben bezig geweest met cilinder van D-Coy (ook ori. sh cil.) en ga dr deze weken weer mee verder....ff boostpoort drbij zetten, spoelkanalen beetje beunen () en uitlaatje ff mooier bijwerken OF eventueel ( als t gaat passen) fluitpoortjes dr in zetten....gaat wel leuk lopen....je merkt t nu al ontieglijk (en k heb alleen de uitlaat IETSjes bijgewerkt tot nu toe )
 
Chille Tune shit dan
thahondaman 10-8-2004 23:35 Print reply

Posts: 523
ik rij nu al met orgi nsr cilinder en orgi uitlaat en orgi carb alles orgi aan mijn nsr al 75 km/h dus hoe kan dat dan ???

orgi mtx/sh cillie's zijn dus wel snel te krijgen


 
een echte man rijdt op een honda mb
mBeter 10-8-2004 23:39 Print reply

Posts: 983
hehe thijs <een echte man rijdt op een honda mb >
ben je nu van je mannelijkheid afgestapt?
en reed die mb nou harder dan die nsr?
 
gSuper?
[RRT] Lost-P 10-8-2004 23:46 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

ik rij nu al met orgi nsr cilinder en orgi uitlaat en orgi carb alles orgi aan mijn nsr al 75 km/h dus hoe kan dat dan ???

orgi mtx/sh cillie's zijn dus wel snel te krijgen




ori. sh cil. zijn wel "redelijk" snel TE KRIJGEN...mits je er goed tijd in stopt ...maar imo zijn de cil. voor nsr sowieso al wat beter getimed enzo dan die van mt(x)/mb en sh...
 
Chille Tune shit dan
Kampersjaak 11-8-2004 21:18 Print reply

Posts: 12285
ik zit met een vraag,
maat van me rijd met een 70cc en een hpi 2003 model,

hoeveel mm vooronsteking zouden jullie me aan raaden om mee te rijden,

bij jos dijkman zeiden ze 2,1 mm
en bij een tjoen bedrijf hier in de buurt 1m bij 10000 touren.

dus ik zou zeggen.... brand los.


Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 11-8-2004 21:44
 
oderint dum metuant
-Zeroed in- 11-8-2004 21:42 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

ik zit met een vraag,
maat van me rijd met een 700c en een hpi 2003 model,

hoeveel mm vooronsteking zouden jullie me aan raaden om mee te rijden,

bij jos dijkman zeiden ze 2,1 mm
en bij een tjoen bedrijf hier in de buurt 1m bij 10000 touren.

dus ik zou zeggen.... brand los.



met een 700cc? doe je iets goed denk
wat meer specs zou handiger zijn trouwens.

 
Kampersjaak 11-8-2004 21:49 Print reply

Posts: 12285
de spec's zijn: squish zit op 0.6mm

138/199 timing

en een blow-down van 33,5



Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 11-8-2004 21:50
 
oderint dum metuant
blair 12-8-2004 7:36 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

de spec's zijn: squish zit op 0.6mm

138/199 timing

en een blow-down van 33,5



Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 11-8-2004 21:50


meet/reken het nog eens na, je hebt hier al een fout
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Hans F 12-8-2004 9:11 Print reply
Posts: 4326
hpi staat meestal op rond de 4 mm. Dit is dus het tdc t.o.v. het streepje, Dat betekent niet dat hij continu 4 mm voor het tdc vonkt. Op het topvermogen toerental is dat zeker niet aan te raden nl.

http://www.hpi.be/Ha..._Ontsteking_2003.htm
 
Pingu 12-8-2004 19:12 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

de spec's zijn: squish zit op 0.6mm

138/199 timing

en een blow-down van 33,5



Dit bericht is ge-edit door Kampersjaak op 11-8-2004 21:50
Lekkere timingen wat voor ding gaat het om?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
[RRT] Lost-P 12-8-2004 19:15 Print reply
Posts: 4578
vond k ook al...199 uitlaattiming? houd je nog lekker veel compressie over
 
Chille Tune shit dan
-Tom- 12-8-2004 19:18 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thahondaman

ik rij nu al met orgi nsr cilinder en orgi uitlaat en orgi carb alles orgi aan mijn nsr al 75 km/h dus hoe kan dat dan ???

orgi mtx/sh cillie's zijn dus wel snel te krijgen



: Bart's NSR reed max 60/65 km/h met alle originele shit, zelfs met snelle uitlaat.
 
FTS Member
Neonlampje 12-8-2004 19:24 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

vond k ook al...199 uitlaattiming? houd je nog lekker veel compressie over
valt wel mee

Vuistregel is niet boven de 200 graden te gaan met je timingen.
 
[RRT] Lost-P 12-8-2004 19:29 Print reply
Posts: 4578
mwah, met 70cc vind k wel kunnen ja....maar met 50cc-tjes ga k toch liever niet echt ver boven de 190 uit
 
Chille Tune shit dan
CoenMt5 12-8-2004 20:13 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

mwah, met 70cc vind k wel kunnen ja....maar met 50cc-tjes ga k toch liever niet echt ver boven de 190 uit


Een goede uitlaat is de sleutel... dus als je met mt'tjes rijdt is het idd niet aan te raden om over de 190 te gaan
 

Dit topic is 79183 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 47 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved