Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 46 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

[RRT] Lost-P 2-8-2004 15:23 Print reply
Posts: 4578
anders pak je eerst een oude cilinder, om ff te oefenen hoever je moet gaan, hoe je m beet moet houden e.d, hoe je netjes kan afwerken...en dan pas in de goede cilinder gaan beunen ...



en toch vind k t nog steeds beter om alles te berekenen

Edit: btw, Jasper...schiet s op met die cilinder afmaken en de Poortmap posten!!! duurt lang

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 2-8-2004 15:31
 
Chille Tune shit dan
Pim rmc 2-8-2004 17:43 Print reply

Posts: 558
iemand een idee waarom er boosterpoortjes boven mijn uitlaatpoort van mijn snor cilinder zit?
 
kreidler.. technik der weltmeister
[RRT] Lost-P 3-8-2004 17:46 Print reply
Posts: 4578
boostpoortjes boven de UITLAATpoort? ...lijkt me beetje nutteloos...verlies je alleen ontieglijk veel compressie door?
 
Chille Tune shit dan
Joscross 3-8-2004 17:47 Print reply

Posts: 12501
Mischien zijn het wel een soort van Anti-boostpoortjes
 
[RRT] Lost-P 3-8-2004 17:51 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Mischien zijn het wel een soort van Anti-boostpoortjes


hehe, De-tuning zeg maar :-p
 
Chille Tune shit dan
Harm 3-8-2004 18:54 Print reply

Posts: 3032
Ik heb niks uitgerekend of iets en ga dat ook niet doen, maar als ik gewoon alla beun de uitlaatpoort aan elke kan 1mm breder maak en 1 mm hoger dan zit ik waarschijnlijk toch wel safe, beetje kijken hoe het uitkomt met de zuigerveerslotjes, netjes afwerken en polijsten en klaar is Handige Harrie of gaat dat niet werken.
 
http://www.durtikkers.tk
John Huijben 3-8-2004 18:59 Print reply

Posts: 2433
als je het simpel wilt houden wel jah
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Harm 3-8-2004 20:00 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

als je het simpel wilt houden wel jah

jah hij hoeft op dit moment nog niet optimaal getjoend te worden, als ik er niet tevreden mee ben ga ik misschien wel verder
 
http://www.durtikkers.tk
blair 8-8-2004 15:45 Print reply
Posts: 150
Ik heb vandaag ook weer gebeund en het is nog gelukt ook . Ex cilinder van neon. Nu nog honen en dan kan het tunen beginnen.




 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Hans F 8-8-2004 15:49 Print reply
Posts: 4326
koel

wordt vast wel iets leuks
 
Marthin 10-8-2004 9:47 Print reply

Posts: 6164
ik heb hier een gietijzeren mtx-sh cilinder liggen.

Helemaal origineel.

maar als ik deze cilinder (laat) tunen, hoeveel sneller zal ik dan ongeveer gaan?

topsnelheid is nu ongeveer 62km/h

zal het een paar km schelen (1 a 2) of wel 10km?
 
SkaBla [Pim] 10-8-2004 10:50 Print reply

Posts: 4659
waarom zou je hem laten tunen als ie maar 1 of 2 km harder gaat? ori cil's zijn slecht tune baar en zijn het ook niet waard
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Neonlampje 10-8-2004 11:02 Print reply

Posts: 14825
Maar opzich is het wel leuk, kijk maar ns wat jasper heeft gedaan met zijn std cilindertje

Het nadeel is wel dat als je het laat doen, het je relatief veel geld gaat kosten. Als je een imitatie cilinder neemt met een redelijke porting en die laat tunen ben je ws voor minder geld veel sneller
 
Marthin 10-8-2004 11:52 Print reply

Posts: 6164
mijn ouders willen namelijk niet dat ik er een 70cc onder gooi.

en ik heb hier nog een extra originele cilinder liggen, maar die gaat mij net ff te langzaam.

en aangezien een 50snel (eurocilindro) bijna niet te krijgen is.
 
John Huijben 10-8-2004 12:50 Print reply

Posts: 2433
ik heb et zelf gedaan bij mn MTX-sh,
gewoon de uitlaatpoort netter gemaakt en afgewerkt.
uitlaatpoort aan beide kanten 1mm breder gemaakt en 1mm hoger gemaakt zodat hij de proma uitlaat beter aankan.
nu rijdtie meestal gwoon zo rond de 70, maar kheb met wind mee al 75 gehaalt.
gisteren met 3 man op mn MTX haaldie ie 65
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 79186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 46 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved