[RRT] Lost-P |
2-8-2004 15:23 |
Posts: 4578 |
anders pak je eerst een oude cilinder, om ff te oefenen hoever je moet gaan, hoe je m beet moet houden e.d, hoe je netjes kan afwerken...en dan pas in de goede cilinder gaan beunen ...
en toch vind k t nog steeds beter om alles te berekenen
Edit: btw, Jasper...schiet s op met die cilinder afmaken en de Poortmap posten!!! duurt lang
Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 2-8-2004 15:31
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Pim rmc |
2-8-2004 17:43 |
Posts: 558 |
iemand een idee waarom er boosterpoortjes boven mijn uitlaatpoort van mijn snor cilinder zit?
|
|
kreidler.. technik der weltmeister |
|
[RRT] Lost-P |
3-8-2004 17:46 |
Posts: 4578 |
boostpoortjes boven de UITLAATpoort? ...lijkt me beetje nutteloos...verlies je alleen ontieglijk veel compressie door?
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Joscross |
3-8-2004 17:47 |
Posts: 12501 |
Mischien zijn het wel een soort van Anti-boostpoortjes
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
3-8-2004 17:51 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joscross
Mischien zijn het wel een soort van Anti-boostpoortjes
hehe, De-tuning zeg maar :-p
|
|
Chille Tune shit dan |
|
Harm |
3-8-2004 18:54 |
Posts: 3032 |
Ik heb niks uitgerekend of iets en ga dat ook niet doen, maar als ik gewoon alla beun de uitlaatpoort aan elke kan 1mm breder maak en 1 mm hoger dan zit ik waarschijnlijk toch wel safe, beetje kijken hoe het uitkomt met de zuigerveerslotjes, netjes afwerken en polijsten en klaar is Handige Harrie of gaat dat niet werken.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
John Huijben |
3-8-2004 18:59 |
Posts: 2433 |
als je het simpel wilt houden wel jah
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Harm |
3-8-2004 20:00 |
Posts: 3032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
als je het simpel wilt houden wel jah
jah hij hoeft op dit moment nog niet optimaal getjoend te worden, als ik er niet tevreden mee ben ga ik misschien wel verder
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
blair |
8-8-2004 15:45 |
Posts: 150 |
Ik heb vandaag ook weer gebeund en het is nog gelukt ook . Ex cilinder van neon. Nu nog honen en dan kan het tunen beginnen.
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Hans F |
8-8-2004 15:49 |
Posts: 4326 |
koel
wordt vast wel iets leuks
|
|
|
|
Marthin |
10-8-2004 9:47 |
Posts: 6164 |
ik heb hier een gietijzeren mtx-sh cilinder liggen.
Helemaal origineel.
maar als ik deze cilinder (laat) tunen, hoeveel sneller zal ik dan ongeveer gaan?
topsnelheid is nu ongeveer 62km/h
zal het een paar km schelen (1 a 2) of wel 10km?
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
10-8-2004 10:50 |
Posts: 4659 |
waarom zou je hem laten tunen als ie maar 1 of 2 km harder gaat? ori cil's zijn slecht tune baar en zijn het ook niet waard
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Neonlampje |
10-8-2004 11:02 |
Posts: 14825 |
Maar opzich is het wel leuk, kijk maar ns wat jasper heeft gedaan met zijn std cilindertje
Het nadeel is wel dat als je het laat doen, het je relatief veel geld gaat kosten. Als je een imitatie cilinder neemt met een redelijke porting en die laat tunen ben je ws voor minder geld veel sneller
|
|
|
|
Marthin |
10-8-2004 11:52 |
Posts: 6164 |
mijn ouders willen namelijk niet dat ik er een 70cc onder gooi.
en ik heb hier nog een extra originele cilinder liggen, maar die gaat mij net ff te langzaam.
en aangezien een 50snel (eurocilindro) bijna niet te krijgen is.
|
|
|
|
John Huijben |
10-8-2004 12:50 |
Posts: 2433 |
ik heb et zelf gedaan bij mn MTX-sh,
gewoon de uitlaatpoort netter gemaakt en afgewerkt.
uitlaatpoort aan beide kanten 1mm breder gemaakt en 1mm hoger gemaakt zodat hij de proma uitlaat beter aankan.
nu rijdtie meestal gwoon zo rond de 70, maar kheb met wind mee al 75 gehaalt.
gisteren met 3 man op mn MTX haaldie ie 65
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|