Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Algemeen poortmap, timingen en tunen topic

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #14350 - Algemeen poortmap, timingen en tune...
Pagina 45 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 79187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marthin 27-7-2004 0:58 Print reply

Posts: 6164
en welke daarvan gebruiken jullie het meest?

(sorry, ben nog een beginner op het gebied van cilinders bewerken)
 
Neonlampje 27-7-2004 1:02 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

welk dinkie is het beste om de cilinder iets mee te bewerken, en dan gaat het mij voornamelijk om de uitlaatpoort.

http://www.dremeleur...7275952/Catalog/1074



http://www.dremeleur...952/Product/View/952
http://www.dremeleur...952/Product/View/932
http://www.dremeleur...952/Product/View/953
http://www.dremeleur...952/Product/View/997

Die bevallen voor grotere poorten best goed.

Je kunt ook voor echte frezen gaan, maar das eigenlijk pas nuttig als je echt meerdere mm's weg wilt halen

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-7-2004 1:02

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 27-7-2004 1:02
 
Marthin 27-7-2004 1:05 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje


Je kunt ook voor echte frezen gaan, maar das eigenlijk pas nuttig als je echt meerdere mm's weg wilt halen




zoals uitlaat poort dus...

edit:
misschien stomme vragen:

maar wat kost ongeveer zo'n freesje

hoeveel verschillende ben je er ongeveer voor nodig om een uitlaatpoort te bewerken?

en gaan die dingen snel stuk of slijten ze heel snel?

Dit bericht is ge-edit door Marthin op 27-7-2004 1:08
 
-jaZper- 27-7-2004 11:55 Print reply

Posts: 3841
ik wou nog iets toevoegen bij de discussie, aux intakes wel of niet maken:
ik heb ontdekt dat als ik gaten in de zuiger maakte, dat dan de cilinder met geen mogelijkheid meer boven de 11.000-11.500 toeren wilde komen, zonder gaten makte hij 2000 toeren meer maar minder trek kracht ondering, dus als je een laagtoerige cilinder hebt is het wel zinvol, als je een race cilinder wilt gaan maken liever niet
om nog terug te komen over die 2 gaten links en rechts die van inlaat naar spoelkanalen gaan, als je eers goed in het carter van je blok kijkt zit er bij honda mb/mt 2 grote gleuven.
dus deze intakes zitten er standaart als in, dus extra maken in je cilinder heeft niet zoveel nut, als je de cilinder eraf haald en hij zit er al een tijdje op zul je zien dat er aan de onderkant waar de voetpakking zit een schone strook ijzer van inlaat naar spoelkanalen loopt, hier stroomt dus het mengsel langs, om dit effect te vergroten kan je die kanalen dieper gaan maken, zonder het gevaar dat je de tapeinden raakt en de doorgang word zo ook groter.
de scherpe hoeken aan de inlaatkant afronden voor optimale stroming.

dit waren mijn vindingen van het tunen dat ik zo nu en dan doe
 
groene motoren gaan harder
-jaZper- 27-7-2004 15:51 Print reply

Posts: 3841


org mb50 cilinder maten: uitlaatpoort zit nog op org hoogte 33 mm en de spoelers zitten op 37, dat geeft een blowdown van.... zeer wijnig
maar daar gaat het om ik wil laagtoerig gaag rijden maar ik heb dus een uitschietertje gemaakt bij de wand tussen de linker fluitpoort en de hooft uitlaatpoort, dat is 1.5 mm en de rechterkant 2.5 mm, dit lijkt me iets te weinig maar ik ga het proberen.
de uitlaatpoorten moet ik nog iets bijwerken en er komt nog een boostpoort in speolers gaan ook iets in de breete

keer wat anders dan 24mm tot de bovenrand van de cilinder zoals de rest van mijn cilinders

Dit bericht is ge-edit door -jaZper- op 27-7-2004 15:52
 
groene motoren gaan harder
Neonlampje 27-7-2004 15:52 Print reply

Posts: 14825
Wtf heb je met die portmap gedaan, je kont mee afgeveegt ofzo?
 
[RRT] Lost-P 27-7-2004 18:47 Print reply
Posts: 4578
hahah idd, ziet er echt ranzig uit
 
Chille Tune shit dan
-jaZper- 27-7-2004 23:58 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Wtf heb je met die portmap gedaan, je kont mee afgeveegt ofzo?


ssttt er zijn kleine kinderen bij

potloot was op en ik had haast, heb de bruine kleurpotloden maar gepakt, maak nog wel een voledige map morgen
 
groene motoren gaan harder
arie-de-arier 28-7-2004 21:31 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


maak nog wel een voledige map morgen


jeeuh
 
Allah is beter
[RRT] Lost-P 29-7-2004 6:36 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


ssttt er zijn kleine kinderen bij

potloot was op en ik had haast, heb de bruine kleurpotloden maar gepakt, maak nog wel een voledige map morgen



gisteren zei je toch?
 
Chille Tune shit dan
arie-de-arier 31-7-2004 1:10 Print reply

Posts: 10000
al bezig geweest jasper?
 
Allah is beter
Harm 1-8-2004 23:56 Print reply

Posts: 3032
Ik heb het hele topic doorgelezen, wel interessant, maar heb toch nog een paar vraagjes.

Ik heb met mijn neef gesproken en die heeft al aardig wat cilinders getuned, met en zonder succes en heb ik wat mee gesproke blablabla...

Kort samengevat deed hij alles op gevoel, de poort dezelfde vorm laten houden, enkel wat groter, netjes afwerken en polijsten.

Hij zei dat als je hem niet optimaal wil tunen maar gewoon wat meer trekkracht en top en je voor safe wil gaan bij de uitlaatpoort rondom 1mm weg halen dus 1mm hoger breder en lager...en over dat lager heb ik ook nog een vraag.

Ik heb hier algemeen gelezen dat de uitlaatpoort hoger moet voor meer toeren en breder voor meer koppel, dus dat lager vind ik een beetje raar. Wat zou hiervan de bedoeling zijn???

Ik heb trouwens ook een soort dremel meegekregen maar dan op lucht met een hoop freesjes enz, maar wil eerst ff wat meer zekerheid voordat ik aan de gang ga.

En hoe werke jullie die poorten dan af, en tekenen jullie alles af of gewoon op gevoel.

Het gaat btw om een 70 eurokit voor tsx, chroomwand die slecht afgewerkt is bij de poorten.

 
http://www.durtikkers.tk
-jaZper- 2-8-2004 12:48 Print reply

Posts: 3841
lager? waarom zou je een uitlaatpoort lager gaan maken, de zuiger gaat maar tot een bepaalde diepte in je cilinder en die diepte is meestal al gelijk aan de uitlaatpoort, en de zuiger komt er maar heel eventjes, het heeft meer nut om aan de bovenkant iets weg te halen aaangezien je zuiger daar al vroeg langs komt waardoor de bovenkant van de uitlaatpoort vel langer openblijft dan de onderkant, beetje nutteloos dus om de onderkant weg te halen
en het klopt ja breeder meer trekkracht bij dezelfde toeren, hoger dezelfde trekkracht aleen bij een hoger toerental, let op dat je de uitlaatpoort niet breeder maakt van 69% van de breete, bij een top veer, l veer niet meer dan 65 % van de geprojecteerde breete
 
groene motoren gaan harder
S1lv3r 2-8-2004 13:23 Print reply

Posts: 5213
als je em lager maakt kan het ook zijn dat de uitlaatgassen door de inlaatpoort terug gaan. Dat zal dus niet optimaal rijden

of zeg ik nu iets heel verkeerds

Dit bericht is ge-edit door S1lv3r op 2-8-2004 13:23
 
Harm 2-8-2004 13:27 Print reply

Posts: 3032
Nee lager ga ik ook niet doen. Ik ga gewoon aan elke kant 1mm breder en en 1 tot 2 mm hoger.

Mijn probleem is meer dat ik het niet durf om met zon dremel aan de gang te gaan omdat ik daar nog nooit mee gewerkt heb, maar een handveil is ook niet alles
 
http://www.durtikkers.tk

Dit topic is 79187 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 45 van 52
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 50, 51, 52Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved